2014-12-14, 22:30
Medlem
Tjena! Jag är 17 år gammal och är ca 183 cm lång, är ganska jävla underviktig, Väger typ 60 (utan kläder etc).

Har bestämt mig för att jag är trött på att vara den där spinkiga lilla pojken. Jag ska därför börja träna.

Har tränat varje dag i 1 vecka och äter otroligt mycket mer, mer fisk, kyckling, kött etc.

Jag tänker fortsätta träna varje dag eller åtminstonde 5 dagar i veckan men undrar bara hur lång tid det tar innan jag ser några famsteg?

Jag kör Armhävningar 15x3, Situps 15x3, Hantlar (biceps) 15x3, squats 15x3, bänk + benpress 15x3. Och ska börja göra dips + Pullups.

Är det någonting jag borde ändra på ev. lägga till?

Tack på förhand! :P
Citera
2014-12-14, 22:43
Medlem
Låter som en bra start men du bör nog ta dig till ett gym så att du kan öka viktierna när det behövs. Du måste såklart äta tillräckligt. Det kan ta flera månader att se resultat, flera år att bygga bra med muskler.
Citera
2014-12-14, 22:45
Medlem
schmuckens avatar
Träna rygg mer specifikt med t.ex latsdrag, och träna även korsryggen.

Se till att vila innan du tränar samma muskelgrupp (48h).

Sist men inte minst så kan du dra åt helvete från detta forum tills du lagligt får köpa prince röd.
Citera
2014-12-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmucken
Träna rygg mer specifikt med t.ex latsdrag, och träna även korsryggen.

Se till att vila innan du tränar samma muskelgrupp (48h).

Sist men inte minst så kan du dra åt helvete från detta forum tills du lagligt får köpa prince röd.

Tack, ska se till att göra det.
Väljer att ignorera det sista
Citera
2014-12-14, 23:42
Medlem
Jag vill inte vara den användaren men, det är 18 års gräns här.
Citera
2014-12-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdasdavid
Tjena! Jag är 17 år gammal och är ca 183 cm lång, är ganska jävla underviktig, Väger typ 60 (utan kläder etc).

Har bestämt mig för att jag är trött på att vara den där spinkiga lilla pojken. Jag ska därför börja träna.

Har tränat varje dag i 1 vecka och äter otroligt mycket mer, mer fisk, kyckling, kött etc.

Jag tänker fortsätta träna varje dag eller åtminstonde 5 dagar i veckan men undrar bara hur lång tid det tar innan jag ser några famsteg?

Jag kör Armhävningar 15x3, Situps 15x3, Hantlar (biceps) 15x3, squats 15x3, bänk + benpress 15x3. Och ska börja göra dips + Pullups.

Är det någonting jag borde ändra på ev. lägga till?

Tack på förhand! :P

Som sagt försök ta dig till ett gym, mycket enklare. Det kan ta lång tid innan du ser märkbara resultat men det är värt det i slutändan. Sen om du väl börjar på gym or det viktigt att inte överträna. Se till så dufår ordentligt med återhämtning.
Citera
2014-12-15, 20:37
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Satsa mer på fisk och kyckling än kött. Speciellt tonfisk och sardiner, mycket omega tre. Var inte rädd för fett heller, så kör på hela ägg o inte bara äggvitor som många gör. Äta ofta också, var tredje timma och kör en banan eller nåt om du inte orkar nåt mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in