2014-12-14, 22:12
Medlem
PGDs avatar
Sista avsnittet Partaj innan säsongs avslutning, och idag klämde dom på rejält med hatet mot SD, som till exempel skämtade om att SD inte blev bjuden på nobelmiddagen, ''istället ordnade dom en egen fest, där dom klädde ut sig i vitt, och hade temat K''. Sedan radade dom upp tre saker som började på K (KKK) Tycker att det är ganska tydligt att dom är emot SD.
Frågan är om det är rätt att hacka på ett politiskt parti? som kan komma upp emot 20% nästa val? genom att skämta om att dom klä sig i vitt osv?

Moderator får flytta inlägget till där det passar.
Citera
2014-12-14, 22:14
Medlem
bithaxs avatar
Carl Bildt hade ju egen nobelmiddag när han blev portad.

Klart att man får göra narr av politiker, SD och andra.
Citera
2014-12-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PGD
Sista avsnittet Partaj innan säsongs avslutning, och idag klämde dom på rejält med hatet mot SD, som till exempel skämtade om att SD inte blev bjuden på nobelmiddagen, ''istället ordnade dom en egen fest, där dom klädde ut sig i vitt, och hade temat K''. Sedan radade dom upp tre saker som började på K (KKK) Tycker att det är ganska tydligt att dom är emot SD.
Frågan är om det är rätt att hacka på ett politiskt parti? som kan komma upp emot 20% nästa val? genom att skämta om att dom klä sig i vitt osv?

jag tycker väll det är ganska kul eftersom de skämtar om allt till och med zlatan.
jag gillar SD men det gör inget för det är bara för underhållning ju.
Citera
2014-12-14, 22:17
Medlem
Citat:

Merparten av media i landet ägs av före detta propagandister från DDR och Sovjet samt banker på Wall street, så det är klart de gör allt de kan för att hetsa mot partier som vill göra något vettigt av landet - då tjänar bankirerna mindre och kan inte skuldsätta svenska folket, lönedumpa, eller skapa interna etniska strider istället för ett starkt enat folk som kan värja sig mot internationella bankväldet.

Givetvis är det orimligt och fel, men den här kampen styrs av vad bankirerna kan komma undan med, inte av vad som är rimligt och rätt.
Citera
2014-12-14, 22:18
Medlem
PGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwin400
jag tycker väll det är ganska kul eftersom de skämtar om allt till och med zlatan.
jag gillar SD men det gör inget för det är bara för underhållning ju.

ja så är det, brukar skratta när Jimmie och Björn sitter och äter lunch , men att skämta om KKK osv tyckte jag inte var så roligt, oavsett om det är ett humor program, tycker att dom går mildare på S och M, fast det kanske bara är jag?
Citera
2014-12-14, 22:19
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:

SD väljare är så jävla känsliga. Ska man skämta om SD så är det självklart att man ska köra något rasist skämt. Även om alla borde förstå att det finns nyanser av främlingsfientlighet.

Jag röstar förövrigt SD.
Citera
2014-12-14, 22:23
Medlem
PGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
SD väljare är så jävla känsliga. Ska man skämta om SD så är det självklart att man ska köra något rasist skämt. Även om alla borde förstå att det finns nyanser av främlingsfientlighet.

Jag röstar förövrigt SD.

Jag reagerade bara på kvällens program, då dom sa att Jimmie alltid förstör allt (dom syftar på budget samt omval) och KKK skämtet, Jag kollar alltid på partaj, skrattar varje gång, men ikväll så tyckte jag att dom saftade på lite extra?
Citera
2014-12-14, 22:29
Medlem
jamesbondes avatar
Jag tycker också att dom här SD-parodierna kan vara småkul även om jag sympatiserar med SD. Men det här KKK-skämtet tyckte jag var lite över gränsen. Men dom tror väl att de får fler tittare om dom är pk. Än så länge . . .
Citera
2014-12-14, 22:38
Medlem
ThatJs avatar
Här kan man se kvällens program:
http://www.kanal5play.se/program/230064#!/play/program/230064/video/2821072684
Citera
2014-12-14, 22:42
Medlem
Senapstjuvens avatar
Humor är svårt. Många av de roligaste skämten är precis på gränsen till att vara över gränsen.

Antingen kan man skämta om allt eller så kan man inte skämta om något, för där är alltid någon som blir upprörd oavsett om man skämtar om jämställdhet och invandrare eller om något som man skulle kunna tro ingen bryr sig om.

SD 2015
Citera
2014-12-14, 22:43
Medlem
Citat:

Om ni får 51% får ni väl börja införa censur mot kritik av nyfascismen men tills dess, glöm det.
Citera
2014-12-14, 23:10
Medlem
Schwenssons avatar
Kvällen program var bra, dom går på de flesta partiledarnas ömma punkter, gränsen med KKK, mja den kanske var lite väl, men annars så var det skitbra.
Det är nog bättre att garva åt det än att ta på offerkoftan.
Yes jag röstar på SD och har gjort i 8 år!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in