2005-09-19, 03:40
Bannlyst
Funderar på att flytta utomlands när min utbildning är klar. det vill säga till sommaren. har då gått ut
Hotel & Restaurangprogrammet. Är förhoppninsvis färdigutbildad kock då. Har redan börjat tröttna på mitt val
och vill inte jobba med det så mycket, möjligtvis som extrajobb lite då och då. Ev. ska jag även läsa en bartenderutbilning
så då har man även en sådan utbilding.

Vill iallafall inte jobba i Sverige, men har dock ingen anning om vad jag ska göra.

Funderar på att läsa upp mina betyg i engelska, läsa B och C. Sen vill jag jobba med ngt av media. Finns ju tyvärr
ett väldigt stort överflöd av sådana personer. Finns det ngra bra kurser för det?

Högsskola, finns det några kurser som skulle passa mig?

Eller utbildningar i allämenhet?

Syo:n på min skola borde kunna svara på ett par frågor väl? Eller har hon troligtvis bara info om Hotel & Restaurangvärlden?

Har även ett jobb nu, så behöver troligtvis inte heller ta ett studielån om jag ska fortsätta plugga.

Har alltid fått höra att jag ska ut och resa och se mig om i världen, så nu fan ska jag inte bli en trist gammal svensson,
som sitter där i sitt radhus och undrar vart livet tog vägen, med 3 skrikande ungar och en fru som bara ska ha och ha, och aldrig kan ge.

Så, kommentarer och förslag tas gärna emot.
Citera
2005-09-19, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamabbe
Har alltid fått höra att jag ska ut och resa och se mig om i världen, så nu fan ska jag inte bli en trist gammal svensson,
som sitter där i sitt radhus och undrar vart livet tog vägen, med 3 skrikande ungar och en fru som bara ska ha och ha, och aldrig kan ge.

Fan, tack iamabbe - det där var väldigt inspirerande för egen del.
Tyvärr har jag inte så mycket att ge tillbaka till dig. Men jag tror att syo:n ska kunna hjälpa dig med dina frågor, dennes uppgift är nämligen inte begränsad till ett specifikt område (restaurangvärlden) tror jag. Allting handlar sedan givetvis på vem som arbetar som syo. Är det en trevlig, duktig person kan du räkna med hjälp, men är det en grinig, bitter tant eller farbror så räkna med oss på Flashback istället. ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in