Flashback bygger pepparkakshus!
2005-10-07, 23:28
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag har rullat för hand i ungefär 13-15 år och det är dessvärre inte lika billig längre..
men fortfarande klart billigare än köpecigg...

Filter har jag aldrig orkat med...mest för att det är jobbigt att ha med sig typ
man lär sig ganska snabbt att rulla på ett sätt så man slipper tobak i munnen...

När det gäller tobak så måste jag helt klart rekomendera Calmar Nyckel, i mitt tycke den klart bästa tobaken på den svenska marknaden, att den kommer i 50gramspaket är inte deirekt ett minus det heller.
Citera
2005-10-12, 21:15
Medlem
grimms avatar
Calmar nyckel har jag aldrig sett. Vart köper du det?
Citera
2005-10-15, 11:54
Bannlyst
Kanske e det jag som e konstig men jag får endast ut ca 50 ciggaretter på ett rulltobaks paket.Så jag tycker inte det lönar sig.
Citera
2005-10-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimm
Calmar nyckel har jag aldrig sett. Vart köper du det?

På den tiden då jag rökte så rullade jag för hand och använde uteslutande Calmar nyckel, en mycket fin tobak med en rund och mjuk smak. Sen att den går utmärkt att röka i pipa gör den inte sämre.

Jag har dock märk att den försvinner mer och mer från affärerna men här i Skara så finns den hos två av de lokala handlarna, därav borde det inte vara så svårt att hitta den i andra städer.

mvh
Citera
2005-10-15, 19:29
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eye
På den tiden då jag rökte så rullade jag för hand och använde uteslutande Calmar nyckel, en mycket fin tobak med en rund och mjuk smak. Sen att den går utmärkt att röka i pipa gör den inte sämre.

Jag har dock märk att den försvinner mer och mer från affärerna men här i Skara så finns den hos två av de lokala handlarna, därav borde det inte vara så svårt att hitta den i andra städer.

mvh

Håller med till fullo...en av den tobakens storheter är att den passar utmärkt i såväl pipa som rullad cigarett...
sen att inbitna piprökare kanske inte tycker det är en annan sak, men för mig som gärna röker pipa framför datorn men rullar om jag är ute så är det helt perfekt..

Var man hittar den är alltid ett problem, i vissa städer finns den till och med på ica medan man t.ex. här i uppsala bara kan hitta den hos ett fåtal tobakshandlare.
Citera
2005-10-27, 19:11
Medlem
FoXxs avatar
Måste säga att jag inte är en regelbunden rökare men nogfan är det lite speciellt när man rullat sin egen. Eftersom jag köper vanliga cigg som jag rullar om så undrar jag vad skillnaden är mellan sån tobak och speciell rulltobak. Är den enda skillnaden bara det att den speciella tobaken är grövre?
Citera
2005-10-27, 20:23
Bannlyst
eftersom jag bara röker när jag jobbar (pluggar, så jag jobbar bara två dgara i veckan) så har jag en liten plastpåse med ett paket rulltobak, ett paket papper och en påse filter. riktigt skönt att ta en egenrullad cigg på lunchen.. kan inte bli bättre
Citera
2008-02-18, 21:58
Medlem
Hej, Har nu rökt i snart två år. Men har även prövat hemmarullade och smaken är så jävla mycket bättre. Om jag skulle typ köpa ett 50 grams paket John Silver vad kostar det? Och rullpapper? På ett ungefär : 70 kr?
Citera
2008-02-18, 23:43
Medlem
Star Treks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krull_87_
Hej, Har nu rökt i snart två år. Men har även prövat hemmarullade och smaken är så jävla mycket bättre. Om jag skulle typ köpa ett 50 grams paket John Silver vad kostar det? Och rullpapper? På ett ungefär : 70 kr?

Öh sist jag rökte hemmarullat var väl i somras och då gick john silver 50 gram på sisådär 69-75 kr hos min turk-handlare sen OCB rullpappret fick jag gratis bara för att man är så jävlans cool fast det kostar väl en tia annars..
Citera
2008-02-19, 14:59
Medlem
Bjorkahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Star Trek
Öh sist jag rökte hemmarullat var väl i somras och då gick john silver 50 gram på sisådär 69-75 kr hos min turk-handlare sen OCB rullpappret fick jag gratis bara för att man är så jävlans cool fast det kostar väl en tia annars..

Bara 69 kr paketet? på kioskerna här går dom på typ 85.
Citera
2008-02-20, 21:12
Medlem
Keff^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenbucks
Är John Silver tobaken lika stark som deras färdiga cigg? Dom är lite för starka för min smak Vill ha något som är lite mer lagom, typ som Lucky Strike.

Jag har redan vanan inne att rulla så nån piptobak blir det inte

West röd smakar fint tycker jag.
Citera
2008-02-20, 23:56
Medlem
Polly141s avatar
Jag rullade med OCB, å de va cigg å inget annat, men jag rullade dom exakt som vanliga cigg med filter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in