2014-12-13, 21:05
Medlem
SirHizzs avatar
så ja tänkte hyra en bil på AVIS:

ja bokade me mitt kort på rentalcars.com 1640 kr för 5 dagar. dom reserverade belopet på mitt kort.

kom till avis. dom sa dom tar en deposition på 900 kr för tankning om inte fyller upp den sen, visst tänkte jag, det är lugnt, ja får tillbaks det sen.

sen gjorde dom en lätt kreditupplysning på mig, jag hade en betalningsanmärkning sa dom.

ok? tänkte jag, sen sa hon, tyvärr vi får inte hyra ut till dig.

men belopet är redan reserverat på mitt konto, ni får 900 kr i deposition för tankning.

går inte ändå sa hon.

jag undrar lite, varför är dom så hårda?. beloppet va ju redan reserverat på mitt konto, jag var villig betala 900 i deposition? va tror dom? att ja skall sticka med bilen?

jag är inte arg på AVIS. bara undrar hur dom tänker?. en liten anmärkning så är man FFL, fucked for life.

bara lite ledsen, jag behövde den bilen. för 5 dagar.
Citera
2014-12-13, 21:14
Bannlyst
Kanske för om du krockar med bilen är dom oroliga att dom inte kan kräva dig på pengar din luffare
Citera
2014-12-13, 21:17
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonazi
Kanske för om du krockar med bilen är dom oroliga att dom inte kan kräva dig på pengar din luffare

men jag tecknade ju försäkring mot skada .
Citera
2014-12-13, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
men jag tecknade ju försäkring mot skada .
Du måste fortfarande betänka självrisken min käre vän
Citera
2014-12-13, 22:14
Medlem
indexhtmls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
så ja tänkte hyra en bil på AVIS:

ja bokade me mitt kort på rentalcars.com 1640 kr för 5 dagar. dom reserverade belopet på mitt kort.

kom till avis. dom sa dom tar en deposition på 900 kr för tankning om inte fyller upp den sen, visst tänkte jag, det är lugnt, ja får tillbaks det sen.

sen gjorde dom en lätt kreditupplysning på mig, jag hade en betalningsanmärkning sa dom.

ok? tänkte jag, sen sa hon, tyvärr vi får inte hyra ut till dig.

men belopet är redan reserverat på mitt konto, ni får 900 kr i deposition för tankning.

går inte ändå sa hon.

jag undrar lite, varför är dom så hårda?. beloppet va ju redan reserverat på mitt konto, jag var villig betala 900 i deposition? va tror dom? att ja skall sticka med bilen?

jag är inte arg på AVIS. bara undrar hur dom tänker?. en liten anmärkning så är man FFL, fucked for life.

bara lite ledsen, jag behövde den bilen. för 5 dagar.

Känner med dig. Jag hade en anmärkning en gång och blev halvt handikappad av den. Prova att gå till en bensinmack (som hyr ut bilar), gärna där du är igenkänd, agera städat och hyr personligen över disk. Det funkade för mig många gånger. Ringer du telefon- eller internetbokningen så följer de bara sina skriftliga regler och skiter i dig. Alternativet är att någon annan hyr bilen åt dig.

Edit: och betala i förskott, såklart
Citera
2014-12-13, 22:15
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonazi
Du måste fortfarande betänka självrisken min käre vän

ok. skall tänka på det nästa gång kompis.

när min anmärkning går ut om 2 månader.
Citera
2014-12-13, 23:13
Medlem
Provocative2.0s avatar
Avis. Är det Volvos ÅF? I så fall blir jag förvånad. Jag är övarsållad med anmärkningar o betalar av livet. Men jag hyrde en Clio där förra hösten. Betalade inte ens någon deposition.

Edit: det var Hertz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in