2014-12-13, 15:16
Medlem
Jag rökt från dom första SC till denna sista Altamira x2, det var nog den bästa av alla förutom några av Gen-1. enligt min åsikt. Kickar som fan även om man har skyhög tolerans mot de andra sorterna.
Efter denna sista runda med Altamira x2 känner jag extrem avtänning och vobblande syn, inget jag oroar mig över.. har känt värre avtänningar som på AKB-48 och Chimaka.

Men jag börjar bli trött och orolig över mitt spicemissbruk, det är som jag inte märker hur mycket jag röker, att jag glömmer bort minnen i intervaller.
Nu har jag rökt VARJE jävla dag i 4 år, innan dess var det vanligt brukande. Jag har inte gett mig själv chansen att vara fri från spliffen i en fjutten liten dag för att jag är så hooked. Min hjärna har det i bakskallen hela tiden; hur mycket det är kvar & ska jag mecka en till.
Jag har levt i en komfortbubbla mellan ca 3-4 års tid nu, det är därför jag har tappat kontakten med hela min familj, vännerna försvann för länge sedan och min flickvän lämnade mig precis.
Jag tar inte kontakt med någon för det var så länge sedan. man vill inte in och förstöra andras liv med sina negativa specialliteter.
Önskan var ju den, att få ha ett vanligt Svensson liv Men nu står man här utan varken familj, vänner eller flickvän framför ett stort jävla svart hål som inte leder någon stans.
Och i allt detta skitet ligger det en depression och smider sina planer i smyg och pushar på allt annat negativt i huvudet.

Jag äter 0-1ggr per dag
Jag har slutat helt med vardagliga rutiner
Jag sköter min hygien sämre
Jag går och sover när jag vill (kan vara när som 3 på dagen eller 3 på natten)
Jag går aldrig ut
Jag har inte kontakt med en varelse på jorden förutom på jobbet, men det är inget märkvärdigt
Jag känner inte igen mig själv i min personlighet, jag vet inte vem jag är eller vart jag ska.
Jag börjar känna vibbar av psykos, synen vobblar och färgskiftningar sker (haft 2ggr på mixar)

Allt detta jag har skrivit, vill jag egentligen ha, Men jag har skjutit mig själv i ryggen och jag har varit totalt blind i för många år.

Om någon själ vet hur jag ska göra för att få bort beroendet, och bli en människa innan det är försent så tar jag imot alla tips som finns!
Psykologer är uteslutet pga andra saker, tyvärr
Citera
2014-12-13, 15:26
Medlem
b0gfettos avatar
Drogrehab passar bättre om du vill sluta.

Övriga droger --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2014-12-13, 15:59
Medlem
Men va fan köp lite vettiga droger för att fylla dina hål i själen.
Citera
2014-12-13, 16:14
Medlem
elliezs avatar
Försök trappa ned för att sedan sluta. Kanske kan bensodiazepiner hålla borta den värsta avtändningen. Försök dock inte sluta tvärt, tydligen kan det vara livsfarligt enligt min läkare på beroendecenter.
Lycka till och skicka pm om du känner att du vill prata med någon! Jag rökte inte fyra år, men tillräckligt länge för att se vad spice gör med en som person.
Citera
2014-12-13, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elliez
Försök trappa ned för att sedan sluta. Kanske kan bensodiazepiner hålla borta den värsta avtändningen. Försök dock inte sluta tvärt, tydligen kan det vara livsfarligt enligt min läkare på beroendecenter.
Lycka till och skicka pm om du känner att du vill prata med någon! Jag rökte inte fyra år, men tillräckligt länge för att se vad spice gör med en som person.

Jag slutade tvärt efter 3 månaders av daglig röka, när jag väl rökte spice.
Lyrica tog bort mitt beroende, och nu har jag inte använt lyrica på två månader.
Hoppas TS har lärt sig en läxa att Spice är råttgift, kemikalier gör en bara sämre i längden.
Citera
2014-12-13, 16:53
Medlem
Milkteeths avatar
Nu har du ju insett att du har problem. Då är det bara sluta med skiten, eller så fortsätter du. Men du vet ju troligtvis var den vägen leder.

Det är BARA du som kan välja.
Citera
2014-12-13, 17:24
Medlem
är inte ditt närminne helt fucked?

tex du sitter vid datorn så ska du göra något i köket så när du kommer in i köket kommer du inte ihåg vad du skulle göra. eller när du går hemifrån så kommer du inte ihåg om du låste eller inte även fast du var vid dörren några sekunder tidigare.

kommer ihåg när jag la ner spice efter att ha rökt AM-2201 pulver från morgon till kväll i 3 månader. kändes som jag skulle bryta ihop och börja gråta efter första natten utan.

då insåg jag vilken skit spice var och har inte rört spice sen dess ca 2 år.
Citera
2014-12-14, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elliez

Ja, jag kommer ihåg dom två veckorna jag var i thailand, fysatan vad jag mådde illa helta tiden och var förbannad och kunde inte koncentrera mig på det roliga, fick alrig tillbaka min aptit dock, men när jag kom hem o rökte en spliff så kunde jag börja äta normalt igen. Behöver verkligen hjälp, mina 2 närmsta grannar har hektovis hela tiden så de känns omöjligt detta.

LysergicZero
ja det har jag fyfan vad dåligt man mår alltså, jo jag vet att det är giftigt. de ända jag är rädd för just nu är avtänningen, hur länge den kommer hålla? och hur länge fick du gå på lyrica innan du la de på hyllan?

Milkteeth
bara och bara. visst är bara att sluta, men det är inte så bara när man väl är i ATn, jag har hört att den ska va grymt långdragen och förvirrande psykist.

Agggorius
lite gran har de väl fuckats up, men inte så som du beskriver, det jag mest känner av att jag har förlorat är mitt tänkande, jag kan aldrig stå i en grupp och prata för jag kommer inte igång, alltså jag kommer inte på vad jag ska säga, men det är lättare om jag får en fråga, eller om jag ställer en fråga till någon, men att komma på egna typ meningar eller att stå o berätta något som har hänt mig eller någon annan går inte. jag bara står ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH som en artard.

Jag känner ingen livsglädje och har ingen lust att göra någoting, man bara sitter o väntar på hjärtifarkten ska komma.
En sak till, börjar sitta o spänna olika leder utan att jag tänker på det. sen när jag märker det så sitter jag helt stel i hela kroppen :O
Senast redigerad av Rcmate 2014-12-14 kl. 05:39.
Citera
2014-12-14, 05:32
Medlem
Föressten, vilka är bäst på att hjälpa en ur sånt här? utan att blanda in massa människor?
jag vet inte när jag ska sluta röka det, och jag vet inte hur mycket jag ska trappa ner,
Vill göra det så bekvämt som möjligt för psyket.

Är de set & settings till att börja med ?(cleana upp hela lägenheten)
man kan ju inte sitta och tänka på ATn hela tiden.
och sen... ?

Juste ja, många har frågat mig om jag har en hobby, Nej det har jag inte, för att min hobby var att röka, så jag har inga skills för att börja pilla med något.
jag är som en ren männsika. inga färdigheter alls..
Senast redigerad av Rcmate 2014-12-14 kl. 05:39.
Citera
2014-12-14, 05:51
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rcmate
Föressten, vilka är bäst på att hjälpa en ur sånt här? utan att blanda in massa människor?
jag vet inte när jag ska sluta röka det, och jag vet inte hur mycket jag ska trappa ner,
Vill göra det så bekvämt som möjligt för psyket.

Är de set & settings till att börja med ?(cleana upp hela lägenheten)
man kan ju inte sitta och tänka på ATn hela tiden.
och sen... ?

Juste ja, många har frågat mig om jag har en hobby, Nej det har jag inte, för att min hobby var att röka, så jag har inga skills för att börja pilla med något.
jag är som en ren männsika. inga färdigheter alls..
Du är en smutsbit. Ta en dusch och se om du luckras upp och spolas ner i avloppet.

Det finns ingen bekväm utgång i den skit du satt dig i tyvärr. Om du tänker tanken att äta bens kan jag säga redan nu: glöm det, kommer inte bli värt i slutet där heller. Brukar finnas NA möten i de flesta städer, gå på ett sådan (nykter) och se vart det kan ta dig! Det är det som kopplar in minst människor i ditt liv, annars finns öppna mottagningar av olika slag, men det tror jag inte på.

Gå med i en kursverksamhet, någon sorts aktivitet ifall du vill ha en hobby, med hjälp av inspirerande människor hittar man lätt rätt. Du behöver bara sluta ta ett råttgift som gör så din hjärna smälter, härda dig istället för att röka in dig i dimman du är bekväm med...
Citera
2014-12-14, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
Du är en smutsbit. Ta en dusch och se om du luckras upp och spolas ner i avloppet.

Det finns ingen bekväm utgång i den skit du satt dig i tyvärr. Om du tänker tanken att äta bens kan jag säga redan nu: glöm det, kommer inte bli värt i slutet där heller. Brukar finnas NA möten i de flesta städer, gå på ett sådan (nykter) och se vart det kan ta dig! Det är det som kopplar in minst människor i ditt liv, annars finns öppna mottagningar av olika slag, men det tror jag inte på.

Gå med i en kursverksamhet, någon sorts aktivitet ifall du vill ha en hobby, med hjälp av inspirerande människor hittar man lätt rätt. Du behöver bara sluta ta ett råttgift som gör så din hjärna smälter, härda dig istället för att röka in dig i dimman du är bekväm med...

Tack för svaret. Jag har också bildat mig en svår socalfobi så att gå hit och dit och prata med människor gör jag inte i onödan så att säga, jobbigt psykiskt. dock har jag alltid velat styrketräna, det har varit ett falskt mål, för vem kan styrketräna när man röker 7-8 gram krydda om dagen?
Men vem kan träna när man har sjuk AT varje dag?
Tankarna är ju någon helt annan stans,

Jag kan få cp ryck om det inte går som jag vill på ATn men när jag inte var så här skum så var ATn som en bakfylla bara. Nu är det som ditt huvud vill sprängas i tusen bitar en natt kom jag hem tidigt från jobbet, jag var inte beredd att mitt ex hade kompisar hemma och jag börjar gapa o skrika som en åsna o smällde i dörrarna (som man ballar ur på MDPV i mild grad). då måste man ju nästan ha något hjälpmedel :P dock var det de sjukaste ATn jag varit med om..
Senast redigerad av Rcmate 2014-12-14 kl. 06:58.
Citera
2014-12-14, 09:05
Medlem
Dom kommer inte att klara detta själv, det har du väl insett va?

Det finns två vägar att gå, antingen via arbetsgivaren som har det primära rehabiliteringsansvaret, du måste berätta för din chef hur du mår och hur ditt beroende ser ut. Sedan betalar dom din behandling.
Eller så får du vända dej till primärvården och gå på någon öppenbehandling, den är inte alls lika effektiv som ett behandlingshem. Du kan antingen välja en 12 stegsbehandling eller en KBT behandling.
Eftersom du har ett jobb så är det ingen idé att gå via socialen dom kommer bara hänvisa till din arbetsgivare.

Eftersom du har brukat så länge så måste du ändra på ditt beteende, antingen genom att ta hjälp via gruppbehandling (typ 12 stegs) eller via en KBT behandling (psykolog), gör du inget av dessa två så är det nog institution eller döden som väntar och det är ganska ofrånkomligt i ditt fall, du kommer bara förlänga tortyren.

Om inget av ovanstående är något alternativ för dej så återstår bara att göra det själv men då får du räkna med sjukt jobbig AT utan hjälp, du är helt utlämnad till din viljestyrka och jag kan garantera att du kommer misslyckas ensam.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in