• 1
  • 2
2014-12-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
1. köp en mjuk tandborste.

2. Colgate tandkräm

3. tandtråd - ica ( liten blå ask ) den tandtråden går bra mellan glest och tätt mellan tänderna.

4. köp FLUX. ( finns på apotek )

nu borstar du mjukt och lugnt och försiktigt 2 gånger / dag. Morgon och kväll.

du minskar tandsten, minskar tandläkarräkningarna och du får bättre andedräkt. = luktar gott.

Instämmer med råden 1,4 ovan. Vad gäller tips om tandkräm (2.) så föreligger ingen veteskaplig studie på tandkräm så är alla ungefär lika bra oavsett märke.
Gällande rådet 3 om tandtråd, samma sak. Märket spelar mindre roll, tekniken är viktig.
Senast redigerad av Mrpeasly 2014-12-12 kl. 19:18.
Citera
2014-12-12, 19:29
Bannlyst
Detta är rätt vanligt, händer mig ofta när jag inte tandtrådat på ett tag. Riktigt härligt doft är det, har märkt att mina undre framtänder sitter rätt tätt så där kan jag känna av denna angenäma doft om jag trycker in en nagel och vickar på tänderna ibland.

Det är alltså förruttnade matrester som bildat bakterier eller någon restprodukt skapad av bakterierna snarare som ger upphov till skitdoften.
Citera
2022-03-19, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAnka
Om man får ont i en tand är den oftast körd. Det blir rotfyllning och tandens rot dödas. Tanden fungerar sedan 10-20 år med varierande problem sedan får den oftast dras. Inte kul att i 50 års åldern börja få gluggar i garnityret!

Så för helvete sköt era tänder!

1 köp en eltandborste
2 borsta varsamt.
3 använd tandtråd 1 ggr per dag
4 använd en Waterpik 1 ggr per dag.
5 skölj med ett munskölj varje dag.
6 använd flour regelbundet.

Gör man detta så får man iprincip inga hål.

PS
Waterpik är det bästa som hänt, man får bort de mikroskopiska "smulorna" och bakterier som man inte riktigt ser, som en högtryckstvätt för tänderna. Munskölj sist blir en kemisk rengöring.

Waterpik
http://www.waterpik.com/oral-health/...losser/WP-100/

Annars kan man se ut såhär!
http://s138.photobucket.com/user/mis...outh1.jpg.html
Hur många använder waterpik? Känner inte någon som gör det men det kanske är nåt folk håller käften om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in