2014-12-12, 02:05
Medlem
Toshiba Laptop Windows 7 Home Premium
SATELLITE C670D-101
Från 2010

Har ett ordentligt problem, av någon anledning så kan jag inte fabrikåterställa min andrahands laptop som jag fick av min sambo pga att det av någon anledning blivit så innan jag fick den att det verkar sakna vissa filer som kom med i datan så man kan fabrikåterställa den utan att behöva använda CD.. (inte så kunnig xD).. Har fattat att det är en HDD Recovery fil (eller fler) som försvunnit, någon som har ett riktigt bra tool så jag kan "recovra" dom igen?..

Använder just nu Recuva och återställer alla filer.. Tror det är över 90.000 eller något, men såg när jag kolla med EaseUS att det är en folder som hette "Lost" någonting.. Men kunde inte återställa dem pga är tvungen att betala för premium version som jag inte har råd med, någon som suttit i liknande situation? Hur har ni gjort?

Tacksam för svar

Mvh
Citera
2014-12-12, 20:30
Medlem
EckiEckis avatar
Köpråd - PC: Bärbart --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2014-12-12, 23:02
Medlem
X_surfers avatar
Börja med att öppna cmd (högerklicka o välj kör som admintratör)
Skriv chkdsk d: /r och tryck enter.

Har du tur så räcker det.
Prova annars att bara googla din datormodell recovery cd. .torrent
Har du tur går den att tanka ner från någon torrentsida.
Om inte så bara dra ner Windows från någon torrrentsida och installera på ett USB-minne med Rufus USB creator.
Annars går det vanligen också att beställa recoveryskivan från tillverkaren för ett par hundra
Citera
2014-12-14, 18:02
Medlem
Exakt hur gör du när det inte funkar att fabriksåterställa?
Har du tur så har du blandat ihop olika sätt att återställa.

Du ska trycka (pumpa) på 1-2 knappar innan Windows startar. Vilka knappar varierar mellan olika märken och ibland också modeller av samma märke.

Återställnings funktionen sabbas lät av olika fel i Windows trots att återställnings funktionen är på en helt annan partition. Också köpta original Windows installations skivor sabbar sabbar den.

Om du kan starta dator tillverkarens program för att bränna DVD skivorna så bör du göra det. Den bruka finnas nånstans under start / alla program / i en mapp med tillverkarens namn. Blanda INTE ihop den med Windows egna liknande program som INTE är lika bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in