2014-12-11, 20:25
Medlem
En tredjedel av moderatpolitikerna vill samarbeta med SD. Samtidigt ska Anna Kinberg Batra och partitoppen gå till val på fortsatt massinvandring till Sverige. Allt motstånd ska helst tystas.

www.svt.se/nyheter/regionalt/svtsormland/var-tredje-oppnar-for-sd-samarbete

www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/flera-vastsvenska-m-politiker-oppna-for-sd-samarbete

Hur kommer partiledningen agera mot sina egna partimedlemmar?

Borde Moderaterna byta inriktning på invandringspolitiken?

Har Batra samma mandat att kväsa partimedlemmar som imam Reinfeldt hade?

Kommer det explodera innan valet eller kommer konflikten upp till ytan på riktigt först efter valet när SD ökat ytterligare?
Citera
2014-12-11, 20:30
Medlem
Obelix2s avatar
Om de vill få tillbaka sina gamla väljare borde dom ju definitivt gå till val mot mindre invandring. Jag är själv en gammal moderat, men röstade SD i detta val. M borde gå låångsamt fram med en något minskad invandring. M kommer vara det första parti att våga uttala sig om detta och det kommer i slutändan vara positivt. Har dom tur slipper dom bli kallade rasister.
Citera
2014-12-11, 20:35
Medlem
MaxDLs avatar
Jag tänkte nästan att det var så här det måste ligga till. Folk oavsett parti i sverige borde ju inse att man inte kan ta in hur många som helst. Så förvånar egentligen inte att se detta och jag tror det är extremt viktigt för sveriges framtid att man börjar agera nu och inte efter det är för sent.
Alla resurser borde riktas mot att integrera alla dom vi misslyckats med hittills som redan är här.
Kriminella invandrare tycker jag borde få 3 varningar innan dom skickas ur landet.
Citera
2014-12-11, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Jag tänkte nästan att det var så här det måste ligga till. Folk oavsett parti i sverige borde ju inse att man inte kan ta in hur många som helst. Så förvånar egentligen inte att se detta och jag tror det är extremt viktigt för sveriges framtid att man börjar agera nu och inte efter det är för sent.
Alla resurser borde riktas mot att integrera alla dom vi misslyckats med hittills som redan är här.
Kriminella invandrare tycker jag borde få 3 varningar innan dom skickas ur landet.

offT: Kriminella invandrare borde inte få någon varning. sno ett mjölkpaket och hejsvejs...

vi kan gärna ha fri invandring tycker jag om vi helt slutar med alla former av bidrag till Invandrare. Svenska och minst gymnasiekompetens ska dom ha som krav på sig att lära sig på egen bekostnad (då lär dom inte ta flera år på sig och kugga med flit på tentor), kriminella får inte komma in oavsett om dom blir ihjälslagna om dom åker tillbaka av olika anledningar. dom ska även kunna finansiera sitt eget uppehälle här och fixa bostad + jobb annars får dom åka hem igen. inget mer daltande och positiv särbehandling.

genomförs detta så kommer vi inte se många asylanter ta sig hit mer och då funkar fri invandring ypperligt..

onT: hoppas AKB och alla topptyckare inom M tvingar 33% av sina väljare till SD då får SD minst 7% fler röster och lär då hamna på 25%+

kanske har SD tur och S sjunker markant så SD blir NR1!

SD 2015!
Citera
2014-12-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obelix2
Om de vill få tillbaka sina gamla väljare borde dom ju definitivt gå till val mot mindre invandring. Jag är själv en gammal moderat, men röstade SD i detta val. M borde gå låångsamt fram med en något minskad invandring. M kommer vara det första parti att våga uttala sig om detta och det kommer i slutändan vara positivt. Har dom tur slipper dom bli kallade rasister.

Samma här, dem skulle verkligen ta tillbaka sina gamla väljare.
Dock nu när fru Batra blir deras ledare, tror jag knappast detta skulle ske.
Citera
2014-12-12, 09:54
Medlem
YP4XQs avatar
Efter som M målat in sig i ett hörn kan de omöjligt gå med på något som helst samarbete, och att dessa 33% istället kommer över till SD.
Citera
2014-12-12, 13:03
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obelix2
M borde gå låångsamt fram med en något minskad invandring.
Dels har AKB m fl redan markerat på ett glasklart sätt att ev problem inte ligger i antalet invandrare, utan i integrationen, närmare bestämt för få jobb finns för invandrare.
Dels törs man inte ta den svekdebatt som medierna skulle köra i gång om man nu plötsligt erkänner att vi tar in för många - o därmed ger SD rätt o inflytande.
Dels strider det helt mot den djupa MUF överygelsen, som tillika är partiledningens, om att alla flyktingar måste tas emot.
Försök säg till en troende muslim att han ska tro på Muhammed lite mindre.
Citera
2014-12-13, 21:32
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Efter som M målat in sig i ett hörn kan de omöjligt gå med på något som helst samarbete, och att dessa 33% istället kommer över till SD.

Tragikomiskt att Lions-gubbar och raggar-sverige går ihop.
Citera
2014-12-13, 22:55
Medlem
KometenKommers avatar
Egentligen borde moderaterna splittras. Den högra, konservativa delen i ett nytt svenskt högerparti och den liberala vänsterdelen fortsätter som vanligt. Fast det lär ju inte hända med tanke på att hela partiledningen tillhör liberala vänsterflygeln. Det är bara ute i kommunerna som delar av den traditionella högern finns kvar.
Citera
2014-12-13, 23:12
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer
Egentligen borde moderaterna splittras. Den högra, konservativa delen i ett nytt svenskt högerparti och den liberala vänsterdelen fortsätter som vanligt. Fast det lär ju inte hända med tanke på att hela partiledningen tillhör liberala vänsterflygeln. Det är bara ute i kommunerna som delar av den traditionella högern finns kvar.

Ja, eller lägg ned det helt. Kulturmarxisterna i sthlm kan ju gå med i Mp eller Fi.
Resten kan ju ansluta sig till KD, C eller Fp beroende på preferenser.

Man talar ofta om att S är splittrat. Det är blaha blaha jämfört med splittringen inom moderaterna.
Snart är det Partimöte. Vi får se då hur många som vågar öppna käften. Jag tror inte det är många.

Moderaterna håller på att utraderas i många komuner med stora insalg av mångkultur. Detta kommer på sikt att erodera partiet underifrån. Ett gyllene läge för t.ex. KD, egentligen. Men dom verkar ha svårt att kapitalisera på moderaternas underbara undergång.
Citera
2014-12-14, 08:49
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Moderaterna håller på att utraderas i många komuner med stora insalg av mångkultur. Detta kommer på sikt att erodera partiet underifrån. Ett gyllene läge för t.ex. KD, egentligen. Men dom verkar ha svårt att kapitalisera på moderaternas underbara undergång.

Partiledningen i kristdemokraterna är lika skitnödiga som dom i moderaterna. Samma Stockholmssjuka som hos övriga partier med SD som enda undantaget. Inga åsikter som inte är godkända bland etablissemanget på Södermalm släpps upp till ytan.
Citera
2014-12-14, 14:23
Medlem
YP4XQs avatar
Regeringen, många funktioner, rättväsendet m.m i Sverige skulle säkert behöva revideras i dessa nya tider så splittring kan det komma något gott ifrån också tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in