Citat:
Ursprungligen postat av
x12
Jordfel? blinkrelä? trasig lampa eller lampa med fel styrka?
Aktivera varningsblinker och sedan även riktningsblinker och ta en titt på hur det ser ut runtom bilen? Blinkar t.ex även bromslampor, skyltbelysning eller nåt annat som ska ha inget/fast sken? Blinkar båda sidorna (typ varningsblink)när enbart riktningsblinker är påslagen? Har bilen släpvagnskontakt som är knöfull med saltslabb?
Gjorde en runda för att kolla lite. Släpvagnskontakten såg bra ut, inge smuts att anmärka på, sprutade in lite kontaktspray och satte i en kontakt några gånger för att rengöra.
Inga andra lampor blinkar, inte bromsljus eller skyltljus. Inte heller den andra sidan.
Anmärkningsvärt är dock att jag efter många minuters testande kan konstatera att varningsblinkersen fungerar utan anmärkning. Dvs att blinka båda hållen samtidigt fungerar bra men att blinka åt ett håll ger dessa dubbel, trippel och segblink.
Citat:
Ursprungligen postat av
speedcola
Kolla resten av bilen säger jag bara. Inte så kul att upptäcka att bakljusen och blinkers plötsligt inte funkar i höstmörkret när man ska svänga av en tungt trafikerad 90-väg.
Hade exakt samma problem med min förra bil. Dessutom funkade helljuset bara i perioder, och baklyktorna stendog som sagt. Fixade det med att byta ett relä.
Inga andra fel på några ljus vad jag märkt av alls. Bromsljus och övriga lampor fungerar bra.
Allt pekar väl nu mot reläet va?
Drog också på med lite kontaktspray i "blinkersarmen" också.