2014-12-11, 15:56
Medlem
Hej!
Jag har en bärbar HP dator som jag köpt för cirka 3 år sedan, den har alltid funkat bra och jag har alltid varit nöjd med den, har till o med spelat spel på den (LoL, CS) och även de har funkat utmärkt.

Efter att jag inte hade använt den på ett tag så märkte jag att den var lite seg med att öppna program, de blev ungefär som att datorn gjorde allting 3 sekunder efter.
Jag fabriksåterställde datorn men hade fortfarande samma problem, har även försökt att rengöra datorn med vissa program som CCleaner..

Vet inte vad jag kan göra för att fixa detta, funderar på att installera om operativsystemet men vet inte om de kommer funka.

Hjälp!
Citera
2014-12-11, 16:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Märke och modell? Operativsystem?
Citera
2014-12-11, 16:05
Avslutad
Fabriksåterställde hurdå? Hjälpte inte det så hjälper troligtvis inte att installera om operativsystemet heller, då det är mer eller mindre det som sker när du återställer den med hjälp av HP System Recovery.

Om du kollar i Aktivitetshanteraren och under Prestanda, kan du se om processorn eller minnet är orimligt belastat där?
Citera
2014-12-11, 16:07
Medlem
HP Pavilion dv7
Windows 7 Home premium
Citera
2014-12-11, 16:17
Medlem
Prestanda: (MB)
Totalt: 4029
Cachelagrat: ca 1400
Tillgängligt: ca 1800
Ledigt: ca 450

Ser detta bra ut?
Citera
2014-12-11, 17:38
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldinH
Hej!
Jag har en bärbar HP dator som jag köpt för cirka 3 år sedan, den har alltid funkat bra och jag har alltid varit nöjd med den, har till o med spelat spel på den (LoL, CS) och även de har funkat utmärkt.

Efter att jag inte hade använt den på ett tag så märkte jag att den var lite seg med att öppna program, de blev ungefär som att datorn gjorde allting 3 sekunder efter.
Jag fabriksåterställde datorn men hade fortfarande samma problem, har även försökt att rengöra datorn med vissa program som CCleaner..

Vet inte vad jag kan göra för att fixa detta, funderar på att installera om operativsystemet men vet inte om de kommer funka.

Hjälp!

Om du har fabriksåterställt utan förbättring så är det hårdvarufel . Fabriksåterställningen gör ju en ominstallation av operativet .

Det bör finnas ett inbyggt program för hårdvarudiagnostik som man kan köra vilket nås genom F2 . Läs denna brux PDF - 4:de länken - https://www.google.se/search?hl=sv&q=HP+Pavilion+dv7+&gws_rd=cr,ssl&ei=o ciJVJ24BOHGygPG04CYAg

Table of content > #5 . using system diagnostics .
Senast redigerad av 1FF 2014-12-11 kl. 17:48.
Citera
2014-12-11, 20:52
Medlem
Löst problemet, installerade in ett nytt operativsystem, Professional..
Tack för hjälpen iallafall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in