2014-12-11, 07:10
Medlem
Ylves1000s avatar
För träningens skull äter jag mer än vad jag behöver. Jag har märkt att magen har blivit större då jag utan problem kan äta exempelvis 500 gram kött med pasta under en måltid. Under en hel dag blir det mycket mat, men frågan jag undrar är om det verkligen är nödvändigt att hålla på och hetsäta som jag gör? eller skiter jag ut allt nästan? Vill har expertis på frågan tack
Citera
2014-12-11, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ylves1000
För träningens skull äter jag mer än vad jag behöver. Jag har märkt att magen har blivit större då jag utan problem kan äta exempelvis 500 gram kött med pasta under en måltid. Under en hel dag blir det mycket mat, men frågan jag undrar är om det verkligen är nödvändigt att hålla på och hetsäta som jag gör? eller skiter jag ut allt nästan? Vill har expertis på frågan tack

Om du själv märker skillnad på magen så är det ju bara äta mindre? Kolla upp ditt kaloribehov.
Citera
2014-12-11, 07:33
Medlem
Ylves1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juckeyy
Om du själv märker skillnad på magen så är det ju bara äta mindre? Kolla upp ditt kaloribehov.

2600 kalorier om dagen behöver jag, men detta handlar inte om att få magen må bra utan att utvecklas på gymmet, jag vill utvecklas så mycket det går, och äta är väldigt viktigt då vet jag sen år tillbaka, men vissa säger man pissar ut överskottet andra menar att varje protein man får i sig gör skillnad, vad är sanningen?
Citera
2014-12-11, 07:53
Medlem
Citat:
2600 kalorier om dagen behöver jag, men detta handlar inte om att få magen må bra utan att utvecklas på gymmet, jag vill utvecklas så mycket det går, och äta är väldigt viktigt då vet jag sen år tillbaka, men vissa säger man pissar ut överskottet andra menar att varje protein man får i sig gör skillnad, vad är sanningen?

Ingen direkt raketforskning. Äter du mer än ja i ditt fall 2600 kalorier,ja då går du upp i vikt. Allt beror ju på hur fort du vill gå upp i vikt, deff/bulk?
Mitt kbehov ligger på runt 3k och jag ligger nu på 3800/dag. Ja jag har blivit "tjockare" men inget som andra ser.
Om du snarare ligger på 4k kalorier/dag, ja då blir du fet relativt snabbt.
Förstår inte riktigt din fråga?
Citera
2014-12-11, 08:16
Medlem
endures avatar
Det beror helt på hur mycket du gör av med. Vanligtvis överskattar man vad man gör av med på gymmet, såvida man inte går fullt ut.

Jag drar hyfsat rejäla last varje dag, så jag äter ca 3500 kilokalorier om dagen under normala förhållanden. Just nu har jag inte så jättemycket kroppsfett så jag ligger på 75 kg och 3500 kcal gör att jag varken går upp eller ned, eller jag går upp lite men i väldigt stadig och långsam takt. Kör jag extra hårt i perioder lastar jag på med 4500. Jag är funktionell lättviktare som föredrar att kunna klättra upp för en vägg så snabbt som möjligt snarare än att ha onödig storlek.

Sen så kissar du ju inte ut överflödiga kalorier, de lagras i fettdepåer, vilket du redan har kunnat observera.
Citera
2014-12-11, 10:52
Medlem
Du säger ju inte ens hur mycket du äter.
Citera
2014-12-12, 17:54
Medlem
eatsleepraves avatar
Citat:

dra ner på gluten(pasta, bröd) och ev mejeriprodukter samt släng iväg att socker om du inte redan gjort det.

Det där med att kroppen inte kan tillgodogöra sig olika näringsämnen när man äter mycket är en myt. Du får i dig all näring som finns i den mat du äter.
Citera
2014-12-13, 02:06
Medlem
Ylves1000s avatar
helvete asså, inte en ända förstod vad jag skrev ju. Jag äter som ett djur sa jag, alltså måste jag ligga över det jag behöver få i mig dagligen, sen frågade jag om det verkligen måste ätas så jävla mkt eller kommer jag pissa/skita ut resten? gymmet är skoj men att äta som man spyr är inte lika kul i längden..
Citera
2014-12-13, 02:17
Medlem
Jasongenovas avatar
Du behöver inte överdriva ätandet, vilket det låter som att du gör. Se bara till att du äter bra. Att du får i dig en liten överskott på kalorier och dina macros är rätt. Att köra en överdriven bulk är onödigt och inte bra i längden, betyder bara att du måste spendera längre tid att deffa, tid som du annars hade kunnat progressa på.

Gå inte på den där fasaden man ofta hör "YOU GOTTA EAT BIG TO GET BIG, EAT FUCKING EVERYTHING", det är lite som den där #aldrigvila-trenden som alla kör nu. Folk misstolkar det hela och tar det till skrattretande överdrifter.

Om du tränar enbart för styrka och inte bryr dig alls om att bli fet. By all means, ät dig fet.
Senast redigerad av Jasongenova 2014-12-13 kl. 02:38.
Citera
2014-12-13, 02:34
Medlem
Jasongenovas avatar
Du behöver inte överdriva protein-intaget heller, lite fett och mycket kolhydrater är minst lika viktigt för mig.
Senast redigerad av Jasongenova 2014-12-13 kl. 02:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in