2014-12-11, 03:58
Medlem
Tjenare! Har letat runt lite efter vettiga nybörjar tält och har hittat detta vad tror ni om det? http://www.professionalgrow.se/sv/secret-jardin-dark-street-ii-60-standard-paket
Har rökt dagligen ett par år snart så kvaliteten är rätt viktig är detta ett vettigt tält att köpa? Någon som har erfarenheter utav det? Någon som vet bättre tält med bättre utrustring för ungefär samma pengar? Vad hade ni valt?Någon som vet hur många krukor det kan gå in i tältet? Är det smartare att köra med några andra lampor en de som medföljer? Som sagt kommer bli min första odling så all hjälp uppskattas! / Bag
Senast redigerad av bag420 2014-12-11 kl. 04:03.
Citera
2014-12-11, 06:46
Medlem
Jag hade nog satsat på 250w hps, med ställbar ballast och uppgraderat till en ställbar fläkt. Mycket som ska till innan du får några värmeproblem och ljuset blir bra mycket bättre än de där otroligt dåligt utformade cfl's.
Citera
2014-12-11, 13:02
Medlem
Tack så mycket ska kika på det!
Citera
2014-12-11, 18:26
Medlem
Mattzon2ks avatar
Instämmer, har en låg energi lampa med blått ljus på 125w. Använder den endast till sticklingar. Nu kör jag MH 250w i vegg och 2x400w HPS i blom på ca 2.5 m2 blom-kammare.

Om du precis ska börja odla så tycker jag det är bra mycket bättre att satsa på HPS genom hela odlingen. Se till att ha HPS-lampan en bra bit ifrån i början bara när du planterar. Annars bränns dom små liven väldigt lätt. Det har jag fått lära mig den hårda vägen.

Lycka till!
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in