2014-12-11, 03:50
Medlem
Vassknivs avatar
Någon som vet detta? Eller är det bara trams?
Citera
2014-12-11, 03:58
Medlem
revodnebs avatar
Mjae, är du en person som lider av "ångest" §å kanske ditt liv påverkas, men det berör ju inte gemene man, i regel?
Citera
2014-12-11, 05:24
Bannlyst
tror det är trams faktiskt
Citera
2014-12-11, 06:02
Medlem
Ubergirls avatar
Jag är gladare om solen skiner än om det är skitväder...
Ingen har dock bedrivit någon forskning på mig om detta så det kan därmed inte anses belagt
Ångest... Nej det vill jag inte påstå att jag har..
Senast redigerad av Ubergirl 2014-12-11 kl. 06:04.
Citera
2014-12-11, 07:04
Medlem
MKultra72s avatar
Mår generellt bättre på vintern och i mörker, april/maj är sämst, då börjar det komma mycket depression och ångest, men i slutet av sommaren så är det ingen skillnad (gissar att det är en tillvänjningsperiod som tar tid).

Vädret tror jag inte har någon inverkan på ångest för min del, men har ofta en överjävlig migrän vid lågtryck, farsan har samma men min mor och brorsa känner inte av det alls och verkar aldrig ha huvudvärk.

Det är som med allting, helt individuellt hur man påverkas eller om man inte påverkas alls.
Citera
2014-12-11, 08:03
Medlem
Midus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Mår generellt bättre på vintern och i mörker, april/maj är sämst, då börjar det komma mycket depression och ångest, men i slutet av sommaren så är det ingen skillnad (gissar att det är en tillvänjningsperiod som tar tid).

Vädret tror jag inte har någon inverkan på ångest för min del, men har ofta en överjävlig migrän vid lågtryck, farsan har samma men min mor och brorsa känner inte av det alls och verkar aldrig ha huvudvärk.

Det är som med allting, helt individuellt hur man påverkas eller om man inte påverkas alls.

Hög- och lågtryck påverkar vår sinnesstämning. Jonbalans i luften, t.ex före och efter åskväder är också en faktor. Sen är det väl ljuset över året som styr mycket för dem som har en stadig biologisk klocka. Skiftet till sommartid förgör en, anser jag.

Men just ångest och väder vettefan.
Citera
2014-12-11, 09:36
Medlem
Vassknivs avatar
Mja jo kanske inte ångest. Men kan tänka mig att folk känner sig mer deppiga under mörka och gråa dagar.
Citera
2014-12-11, 15:34
Medlem
jag brukar få något ökad ångest vid lågtryck,får även spänningshuvudvärk och känner mig deppad och irriterad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in