Finns inga vetenskapliga bevis för att det går.
Men här är lite tips.
Men klipp dej INTE!!!
jag gjorde det misstaget för någon vecka sen i onödan.
Fokusera istället på att skydda TOPPARNA LÄNGST NER ! Längderna också men det är ju vid hårtopparna det börjar slitas.
Jac kör med en egen specialknut mitt på skallen på natten så topparna inte nuddar något hur jag än vrider å vänder mej.
Ricinoljan tror jag inte på men jag tror på massagen man får när man har i oljan. Och håret blir jättemjukt av det om man tvättar ur det rätt.
Själv har jag extremt (läs extremt) bra hårväxt som det är då det växte från hakan till "så det täcker mina bröst" på två år å ändå har jag klippt av 2 dm totalt under den tiden. Har bild å datumbevis fram till i maj i en egen tråd här, å kan lämna bildbevis för senare ocksp om npn är skeptiskt.
Så jag fokuserar bara på att hålla håret friskt så jag kan behålla ALLT som växer ut.
B vitaminer är en långsiktig lösning för art det ska må bra å därför växta bättre.
Håll hårbotten ren men tvätta inte just håret mer än var tredje dag!
Borsta med tangle teezer. Svinborste gör håret eleckriskt. Borsta bara på kvällen. Jobba nerifrån, men grunderna vet du nog redan men skriver dom ifall att
Föna bara hårbotten om du ska ut i kylan så du inte blir sjuk. Inte nå mer än hårbotten. Platta för guds skull inte ! Inte ens med värmeskydd. Ha håret så neutralt det bara går! Å igen, skydda topparna!
Vågsr själv inte ens ha fläta ifall det ska slitas mot kläderna.
Hoppas det här hjälper lite i alla fall