Citat:
Ursprungligen postat av
GRmihawk
Hej!
Jag är ledsen om jag lagt denna tråd fel, ber isåfall mod att flytta den!
Det är så att jag funderar på att skaffa en ny dator, vill därför återställa om den här datorn helt. Men hörde då från en polare att det krävs en CD-skiva som man fick med datorn när man köpte den, som då gör det möjligt att återställa om datorn. Är det sant? Kan jag inte återställa den utan den här skivan?
Jag borde tillägga att jag har en Fujistu dator, har ingen aning om vad det är för modell (ursäkta för min okunskap igen). Men jag tror att jag har Windows 7. Går det ens att kolla vad det är man har?
Återigen, ursäkta min okunskap. Kan inte så mycket om datorer och så vidare.
Tack på förhand.
Citat:
Ursprungligen postat av
GRmihawk
Ska tänka på det till nästa gång, mod.
Glömde nämna det, det är en stationär dator.
Okej, jag gjorde den första metoden som killen visade på videon och kom fram till:
Jag har Windows 7 Home Premium.
Jag har Intel(R) Core(TM) i3-2120 CPU @ 3.30GHz 3.30 GHz.
Installerat minne (RAM): 8.00 GB
Systemtyp: 64-bitars operativsystem
Penna och tryck: Penn- eller tryckinmatning är inte tillgängligt för den här bildskämen.
Hoppas du fick svar på frågan, jag ser iallafall inte nånstans där det står vad det är för modell min dator har.. Hm...
Har du provat att surfa till Fujitsus webbplats och leta efter instruktioner om hur du installerar om din dator???
se:
http://support.ts.fujitsu.com/productselect.asp?lng=se&Level1=20960&lnid=69
Sök på din modell och se om det anges hur du använder återställningspartitionen för att göra exakt samma setup som du gjorde 1:a gången du startade din nya dator!