Citat:
Huvudpoängen är inte att önska livet ur någon, utan snarare att någon som Carole Ann Boone, som gifte sig och skaffade barn med Ted Bundy trots att hon till 100% visste om alla hans brott, inte skall få skattefinansierad hjälp av exempelvis polis om Ted Bundy hade lyckats rymma (vilket han vid tidigare tillfällen faktiskt hade lyckats med) och kommit efter henne för att lägga henne till sin redan långa offerlista. Jag håller med om att det naturligtvis fortfarande hade varit ett brott (Bundy hade då kunnat dömas för 21 mord istället för 20), men det hade också varit 100% rätt åt Carole Ann Boone, och hon hade dessutom med råge kvalificerat till världshistoriens mest välförtjänta Darwin Award.
Jag vet inte om jag förstår här, så om en farlig fånge som Ted Bundy flyr så ska man inte försöka hitta honom hos eventuella groupies? Om han flyr åt det hållet så är han säker liksom, en frizon? En smekmånad?
Citat:
Ja men då är väl du helknäpp också antar jag. Om du hade haft något rimligare förslag, som att exempelvis seriemördare inte ska tillåtas brevväxla, då hade jag kunnat ta det på allvar. Nu är det istället bisarra inskränkningar du förespråkar och om du inte inser det är det nog meningslöst att diskutera det.
Citat:
Då vill jag fråga dig samma sak som jag frågade Mooon ovan: om du kan hålla med om att Carole Ann Boone (som alltså gifte sig och skaffade barn med Ted Bundy i full vetskap om hans brott som till 100% riktades mot kvinnor eftersom han var gravt misogyn) var en könsförrädare av fullkomligt episka proportioner och redan genom det gjort sig förtjänt av ett fängelsestraff.
"Könsförräderi" är inte belagt med fängelsestraff och det tycker jag inte att det ska vara heller. Jag tror du har någon idé om att sånt där avvikande beteende sitter i generna och att det sprids genom mänskligheten på grund av "brottslingsgroupies". Det är väldigt osannolikt och hur som helst handlar det inte om särskilt många personer i Ted Bundy klass, problemet är försumbart (förutom för de som råkar ut för det förstås) och för att möjligtvis minska detta något på sikt så vill du införa en massa restriktioner som drabbar mängder av folk. Det ska vara en massa byråkrati för att följa dina galna regler också, den totala effekten av din lösning orsakar mer lidande än problemet du hoppas kunna påverka litegrann.