2016-01-13, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, jag tror faktiskt inte övriga bryr sig särskilt i vilka val kvinnor de själva inte är intresserad av gör ...
De andra tänker, dvs icke-bitterkukar: de får skylla sig själva. Väldigt omtänksamt

Dessa förslag som TS kommer med gynnar även omgivningen. Men oroa dig inte: det kommer nog aldrig bli verklighet i detta överfeministiska land.
Citera
2016-01-13, 18:27
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Nä tycker inte det är något brott att skriva brev.
Jag kan tycka det är dumt men inget någon ska straffas för. Det är aldrig okej att mörda någon även om den blivit gift med en mördare, det ska ligga på mördarens egna ansvar
Man kan undra varför en sån brottsling ens har möjligheten att träffa andra människor, när man vet om vad den kunnat göra. Men tycker inte människor ska straffas för att vara dum och naiva.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-01-13 kl. 18:41.
Citera
2016-01-13, 18:50
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Alltså. Dina förlag ser ju bra ut på papperet men skulle inte fungera, eftersom människor inte fungerar så svart/ vitt och inte heller finsn det någon funktionalitet i dina förslag.

jag kan ta några invändningar.

HUR definierar du "kriminalitet"? För om det är: bryter mot lagar, så skulle jag glatt hävda utan att ha större fel att 100% av mänskligheten är kriminella. Vi har alla brutit mot någon lag någonstans.
Trafikregler, snattat som liten, fuskat vid deklarationen, rökt på etc.
Så? var ska du dra din gräns? för vilka människor som ska få lov bilda par med andra?

Jag har tydligt skrivit att man skalar allt mot straffet som brottslingen fått. Barn med någon som fått 1 år i fängelse leder till 1 år i fängelse. Barn med någon som fått 5 år i fängelse leder till 5 år i fängelse. Ingen gränsdragning behövs, eftersom allt skalar ett till ett.

Vad gäller straffavgifter så gör man likaledes en proportionell skalning mot omfattningen av brottslingens straff, samt mot "groupiens" inkomst och nettoförmögenhet, så att det blir jämförbart dyrt för alla oavsett ekonomiska förutsättningar.

Citat:
Drar du den vid grov kriminalitet/ fysisk skada av andra ex: så, hur många killar har någon gång varit med om att slåss?
det är alltså lika med misshandel även om det inte anmäls till polis.
Sexuella trakassera en tjej?
Blir inte många killar kvar du för tjejer att slåss om.

Jag kan garantera dig att såväl jag själv som ett stort antal män jag känner aldrig utfört några av dessa brott, varken anmält eller oanmält.

Vidare har vi i dagsläget ett överskott med män i Sverige i dagsläget, i synnerhet i yngre åldrar, så det skulle i första hand leda till en utjämning av de statistiska förutsättningarna att ingå förhållande.

Citat:
Hur mycket kriminalitet får man lov göra? om man langade knark som 18 åring…men är skötsam i 30 efter detta får man då lov skaffa flickvän? eller inte?

Jag hänvisar till mitt förslag i det här inlägget. Din hypotetiske knarklangare skulle inte vara ute i samhället till att börja med och därmed inte tillgänglig. Frågeställningen är därför irrelevant.

Citat:
Och till sist.
Hur fasen ska unga tjejer/ kvinnor hålla koll på detta gällande den man de kärar ner sig i?
Ska vi ha rätt till brottsregister? Ringa polisen och kolla av honom?

Jag ställer mig till 100% bakom att tillåta och starkt uppmuntra till denna typ av "bakgrundskontroll".

Citat:
Och varför skulle detta vara kvinnors ansvar överhuvudtaget?
Vi har redan ett rättsväsendet, kan ju tycka detta är deras business.

Det är ju inte riktigt så att rättsväsendet har gjort ett särskilt bra jobb på den här fronten de senaste decennierna, eller vad säger du själv? Har man haft någon nämnvärd effekt alls på nyrekryteringen till kriminalitet? När sedan det aktuella läget är att polisen konstant klagar på brist på resurser så finns ytterst få skäl att förvänta sig en förbättring på den fronten. Det behövs uppenbart något mer för att komma någonvart.

De här förslagen jag beskriver inskränker hur som helst inte något, annat än för idioter. Som jag redan noterat finns redan flera exempel på hur svensk lagstiftning försöker styra idioter till att vara lite mindre idiotiska.
Citera
2016-01-13, 18:53
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Och det går inte att uppnå eftersom det alltid kommer finnas folk som inte endast värderar kriminalitet då de ser en människa. Vi är inte så funtade.

Du har fått något om bakfoten. Vi pratar om grovt kriminella, inte om människor. De upphör genom sina gärningar att vara människor och övergår till att vara organiska problemgeneratorer.

Det är viktigt att stoppa tillväxt i gruppen organiska problemgeneratorer genom att göra det oattraktivt att vara en organisk problemgenerator. Ju mer oattraktivt det blir, desto större minskning av gruppens omfattning kan man vänta sig.
Citera
2016-01-13, 18:56
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Sturarna-Old
Varfor skulle man inte fa skriva beundrarbrev eller gifta sig med en domd person som sitter i fangelse? Det finns inget aggressivt eller moraliskt fel i att skriva en text eller inbjuda till en cermoni.

Problemet är att genom att ingå förhållande med en grov brottsling så skickas signalen att brottslingen i grund och botten är en acceptabel person. Detta stämmer inte med verkligheten eftersom de inte är acceptabla personer.

Det är viktigt att se till att det blir så oattraktivt som möjligt att välja att bli kriminell. Att försätta kriminella i påtvingat celibat vore sannolikt en mycket effektiv metod att göra det oattraktivt att välja att bli kriminell.
Citera
2016-01-13, 18:59
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Nä tycker inte det är något brott att skriva brev.
Jag kan tycka det är dumt men inget någon ska straffas för. Det är aldrig okej att mörda någon även om den blivit gift med en mördare, det ska ligga på mördarens egna ansvar
Man kan undra varför en sån brottsling ens har möjligheten att träffa andra människor, när man vet om vad den kunnat göra. Men tycker inte människor ska straffas för att vara dum och naiva.

Den centrala poängen är som sagt att göra det så oattraktivt som möjligt att välja att vara kriminell. Jag har svårt att tänka mig särskilt många saker som skulle vara mer effektiva för att uppnå det målet än att se till att kriminella får leva i påtvingat celibat. Möjligen mitt förslag till straff som jag beskriver i det här inlägget.

Att kommunicera med grova brottslingar är i mycket högre grad allmänfarlig idioti än det är naivitet. Det är viktigt att kriminella görs till förlorare i så stor utsträckning som möjligt för att minska nyrekrytering till kriminalitet.
Citera
2016-01-13, 19:09
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Den centrala poängen är som sagt att göra det så oattraktivt som möjligt att välja att vara kriminell. Jag har svårt att tänka mig särskilt många saker som skulle vara mer effektiva för att uppnå det målet än att se till att kriminella får leva i påtvingat celibat. Möjligen mitt förslag till straff som jag beskriver i det här inlägget.

Att kommunicera med grova brottslingar är i mycket högre grad allmänfarlig idioti än det är naivitet. Det är viktigt att kriminella görs till förlorare i så stor utsträckning som möjligt för att minska nyrekrytering till kriminalitet.
Jag tycker det låter hemskt. Poängen borde väl vara att de inte ska begå mer brott inte att de ska få så dåligt liv som möjligt. Jag har inte lust att plåga och straffa någon när det inte har något syfte. Bara att man ska skydda allmänheten från en sån person.
Sen så vet jag att folk kan bli oskyldigt dömda och det gör det hela mkt mer avancerat och illa att straffa oskyldiga på det sättet.
Det brukar ofta ingå för sånna grova brott att det är dålig impulskontroll och inte förstå konsekvenser, så tror inte det hjälper.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-01-13 kl. 19:12.
Citera
2016-01-14, 07:59
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Jag tycker det låter hemskt. Poängen borde väl vara att de inte ska begå mer brott inte att de ska få så dåligt liv som möjligt. Jag har inte lust att plåga och straffa någon när det inte har något syfte. Bara att man ska skydda allmänheten från en sån person.
Sen så vet jag att folk kan bli oskyldigt dömda och det gör det hela mkt mer avancerat och illa att straffa oskyldiga på det sättet.
Det brukar ofta ingå för sånna grova brott att det är dålig impulskontroll och inte förstå konsekvenser, så tror inte det hjälper.

Poängen är inte i första hand rehabilitering av befintliga brottslingar utan poängen är att kunna demonstrera för ungdomar att grova brottslingar blir till totala förlorare på alla sätt och vis. Syftet med det är som sagt att begränsa nyrekrytering till kriminalitet.

"Enom till straff, androm till varnagel", för att använda ett ålderstiget men högst tänkvärt citat. Konventionella straff, i synnerhet om de är så milda som svenska straff är, har uppenbart ingen nämnvärd avskräckande effekt. Att se att kriminella får leva i påtvingat celibat skulle däremot mycket väl kunna bli en sådan sak som faktiskt får effekt, med tanke på den utbredda uppfattningen att de som lever i påtvingat celibat är förlorare.
Citera
2016-01-14, 08:43
Medlem
Citat:
Jag har tydligt skrivit att man skalar allt mot straffet som brottslingen fått. Barn med någon som fått 1 år i fängelse leder till 1 år i fängelse. Barn med någon som fått 5 år i fängelse leder till 5 år i fängelse. Ingen gränsdragning behövs, eftersom allt skalar ett till ett.

Vad gäller straffavgifter så gör man likaledes en proportionell skalning mot omfattningen av brottslingens straff, samt mot "groupiens" inkomst och nettoförmögenhet, så att det blir jämförbart dyrt för alla oavsett ekonomiska förutsättningar.

Herregud. jag fattar faktiskt inte, varför ska någon helt oskyldig straffas för att den personen får barn med någon som är skyldig till brott. Faktiskt helt obegripligt och extremt ovärdigt vilken samhälle som helst.
Sen trodde jag det var sex det handlade om och inte barn?

Så ok, du har ONS med en tjej som sen visat sig har suttit 12 år i fängelse för låt säga mord, vilket du inte hade någon susning kring, eftersom 1. hon inte berättade detta 2. du kunde inte av tekniska skäl kolla upp henne just den kvällen. hon får barn så då ska DU alltså i fängelse 12 år?

Ursäkta men är du inte klok?

-Vad händer med kvinnor som får barn med män som efter 1 år begår brott? ska de då också få sitta ex. 15 år i fängelse? för att de fått barn med en brottsling?

- Vad händer med de spädbarn som plötsligt inte bara har farsan i fängelset utan även morsan?

Citat:
Jag kan garantera dig att såväl jag själv som ett stort antal män jag känner aldrig utfört några av dessa brott, varken anmält eller oanmält.

Och jag kan garantera dig att även om just du inte gjort detta och ex. av dina kompisar så ÄR det en rätt stor andel killar som just gjort något av detta.

Citat:
Vidare har vi i dagsläget ett överskott med män i Sverige i dagsläget, i synnerhet i yngre åldrar, så det skulle i första hand leda till en utjämning av de statistiska förutsättningarna att ingå förhållande.

Jag hänvisar till mitt förslag i det här inlägget. Din hypotetiske knarklangare skulle inte vara ute i samhället till att börja med och därmed inte tillgänglig. Frågeställningen är därför irrelevant.

Jag ställer mig till 100% bakom att tillåta och starkt uppmuntra till denna typ av "bakgrundskontroll".

Det är ju inte riktigt så att rättsväsendet har gjort ett särskilt bra jobb på den här fronten de senaste decennierna, eller vad säger du själv? Har man haft någon nämnvärd effekt alls på nyrekryteringen till kriminalitet? När sedan det aktuella läget är att polisen konstant klagar på brist på resurser så finns ytterst få skäl att förvänta sig en förbättring på den fronten. Det behövs uppenbart något mer för att komma någonvart.

De här förslagen jag beskriver inskränker hur som helst inte något, annat än för idioter. Som jag redan noterat finns redan flera exempel på hur svensk lagstiftning försöker styra idioter till att vara lite mindre idiotiska.

100% sjuk idé.
1. Det kan aldrig vara korrekt att lägga ansvaret på andra människor vad någon annan gjort i form av brottslighet. Helt rättsvidrigt.
2. Och i detta fallet skulle det i stort bli kvinnor som skulle tvingas betala lika mycket för vad män trasslar till det för sig. också helt rättvidrigt.
3. Också rättsvidrigt att män skulle behöva utsättas för att ständigt bli kontrollerade av kvinnor.
Och att människor som grupp skulle ha tillgång till andras brottsregister.

ledsen men idioten här är faktiskt du.
Citera
2016-01-14, 11:22
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Poängen är inte i första hand rehabilitering av befintliga brottslingar utan poängen är att kunna demonstrera för ungdomar att grova brottslingar blir till totala förlorare på alla sätt och vis. Syftet med det är som sagt att begränsa nyrekrytering till kriminalitet.

"Enom till straff, androm till varnagel", för att använda ett ålderstiget men högst tänkvärt citat. Konventionella straff, i synnerhet om de är så milda som svenska straff är, har uppenbart ingen nämnvärd avskräckande effekt. Att se att kriminella får leva i påtvingat celibat skulle däremot mycket väl kunna bli en sådan sak som faktiskt får effekt, med tanke på den utbredda uppfattningen att de som lever i påtvingat celibat är förlorare.
Skulle det ens ha någon effekt?
Citera
2016-01-19, 19:35
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Herregud. jag fattar faktiskt inte, varför ska någon helt oskyldig straffas för att den personen får barn med någon som är skyldig till brott. Faktiskt helt obegripligt och extremt ovärdigt vilken samhälle som helst.
Sen trodde jag det var sex det handlade om och inte barn?

Allt samröre räknas. Att medvetet skaffa barn är det som är att gå längst och därmed också det som måste straffas hårdast för att avråda från att göra det.

Citat:
Så ok, du har ONS med en tjej som sen visat sig har suttit 12 år i fängelse för låt säga mord, vilket du inte hade någon susning kring, eftersom 1. hon inte berättade detta 2. du kunde inte av tekniska skäl kolla upp henne just den kvällen. hon får barn så då ska DU alltså i fängelse 12 år?

ONS är inte min grej, så det här är till att börja med ett fundamentalt orealistiskt scenario. I mitt förslag skulle det även vara möjligt att kolla upp brottsregistret och jag skulle definitivt göra det.

Citat:
Ursäkta men är du inte klok?

Jag är mycket klok. Du tycks däremot förespråka mer av den utslitna marxistiska linjen där man tycker synd om brottslingarna. Då påminner jag om följande citat: "Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och vänta sig olika resultat."

Citat:
-Vad händer med kvinnor som får barn med män som efter 1 år begår brott? ska de då också få sitta ex. 15 år i fängelse? för att de fått barn med en brottsling?

Om de inte omedelbart och permanent bryter kontakten när brottet begås så straffas de. Allt för att ge incitament att omedelbart och permanent bryta kontakten.

Citat:
- Vad händer med de spädbarn som plötsligt inte bara har farsan i fängelset utan även morsan?

Det finns förmodligen rätt gott om homosexuella par som kan tänka sig att adoptera. Jag är inte ett dugg värdekonservativ, så den lösningen är ur mitt perspektiv extremt önskvärd.

Citat:
Och jag kan garantera dig att även om just du inte gjort detta och ex. av dina kompisar så ÄR det en rätt stor andel killar som just gjort något av detta.

En väldigt central del av problemet är den här mjäkiga, marxistiska synen att man ska tycka synd om brottslingarna. Genomför man mina förslag så kan det säkerligen bli en viss fördröjning, men när unga ser att de som väljer att bli kriminella blir totala förlorare som får leva i påtvingat celibat så är det ytterst troligt att tendensen att välja att bli kriminell kommer att avta.

Citat:
100% sjuk idé.
1. Det kan aldrig vara korrekt att lägga ansvaret på andra människor vad någon annan gjort i form av brottslighet. Helt rättsvidrigt.

Det handlar om att ett fullvärdigt straff för ett grovt brott ska involvera en komponent av påtvingat celibat. Att ingå ett förhållande med en brottsling kan då klassas som "olaga förmildrande av straff för brottsling" - en helt ny brottskategori. De som ingår förhållande med en brottsling är då rent konkret brottslingar själva.

Citat:
2. Och i detta fallet skulle det i stort bli kvinnor som skulle tvingas betala lika mycket för vad män trasslar till det för sig. också helt rättvidrigt.

Som sagt, det handlar om att införa en ny brottskategori för att göra det så oattraktivt som möjligt att ingå förhållande med en brottsling, vilket i sin tur syftar till att göra det så oattraktivt som möjligt att välja att bli kriminell.

Citat:
3. Också rättsvidrigt att män skulle behöva utsättas för att ständigt bli kontrollerade av kvinnor.
Och att människor som grupp skulle ha tillgång till andras brottsregister.

Inte ett dugg. Det är en högst rimlig sak att kolla upp om någon som man avser att leva tillsammans med.

Citat:
ledsen men idioten här är faktiskt du.

Inte alls. Du däremot har uppenbart ingen reell vilja att faktiskt begränsa nyrekrytering till kriminalitet. För dig räcker det uppenbart att fortsätta en verkningslös linje baserad på att prata med de som är på väg in i kriminalitet och hoppas att de lyssnar, trots att erfarenheten antyder att de inte kommer att göra det.
Citera
2016-01-19, 19:37
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Skulle det ens ha någon effekt?

Finns det något som unga i allmänhet tycker signalerar "förlorare" mer än påtvingat celibat?

Jag ser all anledning att vänta sig att färre skulle välja att bli kriminella om det är möjligt att visa dem vilka förlorare de kommer att bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in