Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Herregud. jag fattar faktiskt inte, varför ska någon helt oskyldig straffas för att den personen får barn med någon som är skyldig till brott. Faktiskt helt obegripligt och extremt ovärdigt vilken samhälle som helst.
Sen trodde jag det var sex det handlade om och inte barn?
Allt samröre räknas. Att medvetet skaffa barn är det som är att gå längst och därmed också det som måste straffas hårdast för att avråda från att göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Så ok, du har ONS med en tjej som sen visat sig har suttit 12 år i fängelse för låt säga mord, vilket du inte hade någon susning kring, eftersom 1. hon inte berättade detta 2. du kunde inte av tekniska skäl kolla upp henne just den kvällen. hon får barn så då ska DU alltså i fängelse 12 år?
ONS är inte min grej, så det här är till att börja med ett fundamentalt orealistiskt scenario. I mitt förslag skulle det även vara möjligt att kolla upp brottsregistret och jag skulle definitivt göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Ursäkta men är du inte klok?
Jag är mycket klok. Du tycks däremot förespråka mer av den utslitna marxistiska linjen där man tycker synd om brottslingarna. Då påminner jag om följande citat: "Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och vänta sig olika resultat."
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
-Vad händer med kvinnor som får barn med män som efter 1 år begår brott? ska de då också få sitta ex. 15 år i fängelse? för att de fått barn med en brottsling?
Om de inte omedelbart och permanent bryter kontakten när brottet begås så straffas de. Allt för att ge incitament att omedelbart och permanent bryta kontakten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
- Vad händer med de spädbarn som plötsligt inte bara har farsan i fängelset utan även morsan?
Det finns förmodligen rätt gott om homosexuella par som kan tänka sig att adoptera. Jag är inte ett dugg värdekonservativ, så den lösningen är ur mitt perspektiv extremt önskvärd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Och jag kan garantera dig att även om just du inte gjort detta och ex. av dina kompisar så ÄR det en rätt stor andel killar som just gjort något av detta.
En väldigt central del av problemet är den här mjäkiga, marxistiska synen att man ska tycka synd om brottslingarna. Genomför man mina förslag så kan det säkerligen bli en viss fördröjning, men när unga ser att de som väljer att bli kriminella blir totala förlorare som får leva i påtvingat celibat så är det ytterst troligt att tendensen att välja att bli kriminell kommer att avta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
100% sjuk idé.
1. Det kan aldrig vara korrekt att lägga ansvaret på andra människor vad någon annan gjort i form av brottslighet. Helt rättsvidrigt.
Det handlar om att ett fullvärdigt straff för ett grovt brott ska involvera en komponent av påtvingat celibat. Att ingå ett förhållande med en brottsling kan då klassas som "olaga förmildrande av straff för brottsling" - en helt ny brottskategori. De som ingår förhållande med en brottsling är då rent konkret brottslingar själva.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
2. Och i detta fallet skulle det i stort bli kvinnor som skulle tvingas betala lika mycket för vad män trasslar till det för sig. också helt rättvidrigt.
Som sagt, det handlar om att införa en ny brottskategori för att göra det så oattraktivt som möjligt att ingå förhållande med en brottsling, vilket i sin tur syftar till att göra det så oattraktivt som möjligt att välja att bli kriminell.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
3. Också rättsvidrigt att män skulle behöva utsättas för att ständigt bli kontrollerade av kvinnor.
Och att människor som grupp skulle ha tillgång till andras brottsregister.
Inte ett dugg. Det är en högst rimlig sak att kolla upp om någon som man avser att leva tillsammans med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
ledsen men idioten här är faktiskt du.
Inte alls. Du däremot har uppenbart ingen reell vilja att faktiskt begränsa nyrekrytering till kriminalitet. För dig räcker det uppenbart att fortsätta en verkningslös linje baserad på att prata med de som är på väg in i kriminalitet och hoppas att de lyssnar, trots att erfarenheten antyder att de inte kommer att göra det.