Mantilla:
Som jag sa: Jag misstänker att BO:n och MGM färdats till stället tillsammans i bil, där BO:n sedan lämnat bilen till följd av någon osämja, och att MGM begett sig efter dem och knuffat dem över kanten, eller t.om. kört på dem så att de rasade nedför stupet.
Citat:
Ursprungligen postat av
InteMuhammed
Brukar promenera ofta där, i skogen och runt stenbrottet men aldrig att jag skulle göra det när det är mörkt.
Men herregud, är det ingen som fattar vad jag menar? Killen är partner till kvinnan/farsa till barnet. De åker bil
tillsammans. Av någon anledning kliver åtminstone mamman med ungen ur bilen i närheten av platsen, förmodligen har han slängt ut dom (alltså stannat bilen och sagt dra åt helvete, stick!), eller så försöker hon fly med barnet. Han kommer alltså sedan efter dem, ev. till fots om terrängen är så otillgänglig att man inte kan köra bil ens till i närheten av stupet.
Om detta stämmer har hon alltså inte blivit
ditlurad, snarare dittvingad eller som sagt utslängd. Alltså kan man sluta spekulera töntigt i 'vem som promenerar' i ett sådant område vid en sådan tidpunkt.