2014-12-10, 11:03
Medlem
H.Ljugholts avatar
Enligt Ekot så skall det varit en familj där ute tolkar det då som att pappan var med och att det nu är han som är gripen!
Citera
2014-12-10, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.Ljugholt
Enligt Ekot så skall det varit en familj där ute tolkar det då som att pappan var med och att det nu är han som är gripen!

Och vad trodde du innan då?????? Närstående brukar det vara men är det frågan om MENA kan det vara MGM vara kusin fem generationer bakåt!
Citera
2014-12-10, 11:06
Medlem
JumpingJacks avatar
Lyssnar på SRs nyheter nu, ska ha varit en familj som "vistats vid stenbrottet". Det lät som om de brukar bo där (min tolkning). Finns det tiggarläger eller tillfälliga bosättningar där?
Citera
2014-12-10, 11:07
Medlem
brianmolkos avatar
Kanske en kille som fått reda på barnet inte var hans ?

En fråga lite offtopic, men ändå varför kallar man det Elvisklippan ?
Citera
2014-12-10, 11:08
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Nu har jag inte läst artiklarna som det länkats till, men står det något om varför mannen är inhämtad till förhör? När jag läser inläggen i tråden så känns det djäkligt märkligt ställe att ta någon av daga. En teori som jag inte sett i tråden är huruvida det hela kan vara ett utvidgat självmord. var väl inte så många månader sedan en mamma tog med sig barnen i en bil och krockade avsiktligt med en buss. Så jag tycker inte att vi ska utesluta detta scenario här.

Han är inhämtad till förhör och misstänkt för mord eftersom polisen inte vet vad som händer och han var uppenbarligen på plats. Alltså är han i högsta grad intressant att både förhöra samt att misstänka ifall någon form av olaglighet kan misstänkas.
Citera
2014-12-10, 11:09
Medlem
En lägenhet i Lund blev avspärrad. Någon som sett var?
Citera
2014-12-10, 11:10
Medlem
Mantillas avatar
Mantilla:
Som jag sa: Jag misstänker att BO:n och MGM färdats till stället tillsammans i bil, där BO:n sedan lämnat bilen till följd av någon osämja, och att MGM begett sig efter dem och knuffat dem över kanten, eller t.om. kört på dem så att de rasade nedför stupet.

Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Brukar promenera ofta där, i skogen och runt stenbrottet men aldrig att jag skulle göra det när det är mörkt.

Men herregud, är det ingen som fattar vad jag menar? Killen är partner till kvinnan/farsa till barnet. De åker bil tillsammans. Av någon anledning kliver åtminstone mamman med ungen ur bilen i närheten av platsen, förmodligen har han slängt ut dom (alltså stannat bilen och sagt dra åt helvete, stick!), eller så försöker hon fly med barnet. Han kommer alltså sedan efter dem, ev. till fots om terrängen är så otillgänglig att man inte kan köra bil ens till i närheten av stupet.

Om detta stämmer har hon alltså inte blivit ditlurad, snarare dittvingad eller som sagt utslängd. Alltså kan man sluta spekulera töntigt i 'vem som promenerar' i ett sådant område vid en sådan tidpunkt.
Citera
2014-12-10, 11:11
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Lyssnar på SRs nyheter nu, ska ha varit en familj som "vistats vid stenbrottet". Det lät som om de brukar bo där (min tolkning). Finns det tiggarläger eller tillfälliga bosättningar där?

Så tolkade inte jag det, utan att familjen vistades där och det var konstigt med tanke på tiden och årstiden. Sen så läste jag att det stod att det skulle bli svårt med vittnen just med tanke på att inga vistas där ute.

Saxat från Expressen.

Citat:
En tisdagskväll i december är det normalt inga personer i Dalby stenbrott. Det är en farlig plats med branta stup, säger han.
Citera
2014-12-10, 11:16
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Blir lite orolig då jag har en bekant i trakten som är ett par månader ifrån 34 och har småbarn, dock inget som är 9 månader. Hoppas att dom åldersuppgifter som cirkulerat i media är precisare än vad dom brukar vara

/#LOUDmouth#
Citera
2014-12-10, 11:18
Medlem
Video och stillbilder från platsen finns på TOPNEWS.se
Citera
2014-12-10, 11:18
Medlem
Ratis avatar
Groteskt.
Låter som någonting taget direkt från en Beck-film.
Citera
2014-12-10, 11:19
Medlem
Carl Serungs avatar
Någon viskade att den anhållne ska heta:

J*n*s R*nn*m*rk

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem