2015-02-04, 14:06
Medlem
Jag har en teori! Jonas har haft en dålig dag. Barnet har varit sjuk och grät hela dan. När frugan kommer hem, börjar hon skylla på honom att han är värdelös och ville hon inte leva med honom längre, Eller hon kanske sagt att hon inte ville ta mammaledigt och han ska fortsätta att vara pappaledigt. Bråk uppstår och han börjar slå sin fru tills hon blev medvetslös. Han trodde att hon var död och fick panik. Han körde henne med hennes bil och kastade henne från berget för att det skulle synas som en olycka. Därefter gick han hem. På vägen tänkte han på sin dotter som skall leva utan sin mor. Han trodde att det bästa var att dottern dog. Han körde dottern med sin bil och kastade henne från samma berg som han gjorde med sin fru för att det skulle tänkas som en olyckshändelse/självmord för frugan och barnet. Han kollade för säkerhetsskull om de var döda men det var dom inte! Då fick han mer panik och ringde 112. Han var förvirrad och kunde inte lämna platsen innan räddningstjänsten kom. Han var beredd för att erkänna men han fick veta att hans fru var död på sjukhuset. Då tänkte han förneka att han varit inblandad. Men polisen hade redan undersökt deras hem och hittat spår av blod/våld. Då kunde han inte neka längre när han blev konfirmerad av polisen och erkände allt. Vad tycker ni om scenariot?
Senast redigerad av matematiker 2015-02-04 kl. 14:25.
Citera
2015-02-04, 14:31
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har en teori! Jonas har haft en dålig dag. Barnet har varit sjuk och grät hela dan. När frugan kommer hem, börjar hon skylla på honom att han är värdelös och ville hon inte leva med honom längre, Eller hon kanske sagt att hon inte ville ta mammaledigt och han ska fortsätta att vara pappaledigt. Bråk uppstår och han börjar slå sin fru tills hon blev medvetslös. Han trodde att hon var död och fick panik. Han körde henne med hennes bil och kastade henne från berget för att det skulle synas som en olycka. Därefter gick han hem. På vägen tänkte han på sin dotter som skall leva utan sin mor. Han trodde att det bästa var att dottern dog. Han körde dottern med sin bil och kastade henne från samma berg som han gjorde med sin fru för att det skulle tänkas som en olyckshändelse/självmord för frugan och barnet. Han kollade för säkerhetsskull om de var döda men det var dom inte! Då fick han mer panik och ringde 112. Han var förvirrad och kunde inte lämna platsen innan räddningstjänsten kom. Han var beredd för att erkänna men han fick veta att hans fru var död på sjukhuset. Då tänkte han förneka att han varit inblandad. Men polisen hade redan undersökt deras hem och hittat spår av blod/våld. Då kunde han inte neka längre när han blev konfirmerad av polisen och erkände allt. Vad tycker ni om scenariot?

Tja, snarlika scenarion har ju presenterats i tråden sedan dag 1.
Citera
2015-02-04, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Tja, snarlika scenarion har ju presenterats i tråden sedan dag 1.
Jag har inte sett dem. Länka dem om du är snäll.
Citera
2015-02-04, 15:03
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har inte sett dem. Länka dem om du är snäll.

Va? Skall jag leta efter inlägg åt dig, haha. Eller hur. Leta själv.
Citera
2015-02-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Va? Skall jag leta efter inlägg åt dig, haha. Eller hur. Leta själv.
Va!! Du har skrivit att det finns snarlika teorier redan i dan 1 men du inte kan länka dem!!?? Har du druckit mitt på dan?
Citera
2015-02-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Har du direkt insyn i utredningen? Eller var tar du den uppgifter ifrån?
Nej inte direkt i denna. Jag refererar ett mönster jag har erfarenhet av i liknande fall.
Citera
2015-02-04, 15:51
Medlem
wilmingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Just det som är sakfrågan i en mordrättegång är redan utredd.

Detta är ett fall som är så ofattbart tragiskt, där det enda som är outrett är människans natur!
Nej, rättegången har inte ens börjat.
Citera
2015-02-04, 15:54
Medlem
wilmingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej inte direkt i denna. Jag refererar ett mönster jag har erfarenhet av i liknande fall.
Nu är det ju tingsrätten som beslutar om stor sinnesundersökning och inte polisen.

Har du erfarenhet? Jobbar du inom rättspsykiatrin eller polisväsendet eller dylikt? Tillåt mig tvivla...
Citera
2015-02-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilmington
Nej, rättegången har inte ens börjat.

Du vill kverulera, och diskutera när det inte finns mer att diskutera.

Vi har liken, erkännandet och det finns endast utomjordingar som alternativa gärningsmän.

Så vad är det rättegången kommer klargöra annat än de detaljer som är omöjliga att spekulera i?

Utgången är att denne mördare kommer få tillbringa resten av sitt liv bakom lås och bom, och sen kan det ju vara intressant hur man motiverar detta på juridiskt språk.
Citera
2015-02-04, 16:26
Medlem
jonas ronnemark ska dömmas för 187 å inge annat
Citera
2015-02-04, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilmington
Nu är det ju tingsrätten som beslutar om stor sinnesundersökning och inte polisen.

Har du erfarenhet? Jobbar du inom rättspsykiatrin eller polisväsendet eller dylikt? Tillåt mig tvivla...
Du kan tvivla hur mycket du vill. Du har inte speciellt mycket att komma med själv. Jag jobbar med psykospatienter varje arbetspass.

Naturligtvis går TR på vad polisen anför . .
Citera
2015-02-04, 17:27
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Du kan tvivla hur mycket du vill. Du har inte speciellt mycket att komma med själv. Jag jobbar med psykospatienter varje arbetspass.

Naturligtvis går TR på vad polisen anför . .

Jaha, och vad menar du att "polisen" har anfört? (Jag trodde ju att det var åklagaren som anförde saker och ting i domstolen, men så är jag ju inte lika kunnig som NurseRatched heller)

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Har du direkt insyn i utredningen? Eller var tar du den uppgifter ifrån?

NurseRatched: Nej inte direkt i denna. Jag refererar ett mönster jag har erfarenhet av i liknande fall.

Och ändå sitter du och uttalar vad poliserna har sett och uppmärksammat under förhören i just detta fall?

Hur många "liknande fall" har du varit inkopplad på och i vilken funktion? Särskilt intressant att få svar på den frågan från någon som påstår sig vara erfaren inom området men samtidigt inte vet att det är åklagaren och inte polisen som för talan i domstol.
Senast redigerad av Zurfarn08 2015-02-04 kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in