2005-09-18, 16:15
Medlem
Levi-Ps avatar
Har sökt men inte hittat. Räkna ut saker klarar jag inte heller. Därför:

Om en tråd består av låt oss säga 50 sidor. Kan man hoppa direkt till sidan 25?
Citera
2005-09-18, 16:17
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levi-P
Har sökt men inte hittat. Räkna ut saker klarar jag inte heller. Därför:

Om en tråd består av låt oss säga 50 sidor. Kan man hoppa direkt till sidan 25?

Jag brukar ändra i URL:en..
där det står page=15 t ex

osmidigt, men det funkar.
Citera
2005-09-19, 08:21
Medlem
Haecceitys avatar
Som McFrodt skriver beror det dels på hur många posts per sida du har, i en tråd med 1000 posts ser jag 25 sidor eftersom jag har 40posts per sida. har du 15posts per sida blir det i stället 67 sidor.

Det du kan göra är att bokmärka där du är i tråden, då hamnar du automagiskt där. Sen är det bara att uppdatera bokmärket.
Citera
2005-09-19, 18:09
Medlem
Levi-Ps avatar
Tipsen i de två ovanstående posterna är bra, men vid ett par tillfällen har jag sökt inlägg som jag tidigare hittat någonstans i mitten av jättetrådar, kanske sida 30 eller något sådant. Att stega sig framåt två sidor i taget från sida ett tar tid.

Det kanske bara är jag som är korkad. Det kanske finns något annat och smartare sätt. Oavsett vilket, så är detta inte årets största bekymmer, men finns det någon bra lösning så...
Citera
2005-09-19, 20:20
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levi-P
Tipsen i de två ovanstående posterna är bra, men vid ett par tillfällen har jag sökt inlägg som jag tidigare hittat någonstans i mitten av jättetrådar, kanske sida 30 eller något sådant. Att stega sig framåt två sidor i taget från sida ett tar tid.

Det kanske bara är jag som är korkad. Det kanske finns något annat och smartare sätt. Oavsett vilket, så är detta inte årets största bekymmer, men finns det någon bra lösning så...

Ja, antingen ändrar du sidnumret i URL:en som du fått tips om, eller så väljer du "Sök i det här ämnet" och hoppas att du kommer ihåg något ord i inlägget du letar efter.
Citera
2005-09-19, 22:14
Medlem
Levi-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
...eller så väljer du "Sök i det här ämnet" och hoppas att du kommer ihåg något ord i inlägget du letar efter.
Det får stanna mellan dig och mig, men jag hade faktiskt inte reflekterat över funktionen "Sök i det här ämnet". Pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in