2014-12-09, 22:31
Medlem
WingsOfEndurances avatar
Hej vänner!

Åter igen känner jag att jag befinner mig i en livskris. Har tidigare både blivit förstådd och förkastad i tidigare trådar, detta uppskattas sålänge det kommer med konstruktiv kritik och fantasi. Jantelagen härskar vilket jag är mycket medveten om, men som jag gärna vill försöka ge lite kontrast till.

Jag är sedan ganska många år högskoleutbildad och väletablerad på arbetsmarknaden inom mitt område(vilket man absolut inte behöver vara för att drömma om en nystart).

Sedan dryga 2 månader tillbaka så har stora delar av mina vakna tid, likväl som min sovande definierats av drömmar att bryta upp och göra något helt annat. På dagarna så tänker jag otroligt mycket på både min livssituation likväl som min arbetssituation. På nätterna så surrar järnkontoret aktivt.

Den senaste veckan har jag både drömt att jag gått in på kontoret och på tveksamt sätt avslutat min anställning samt drömt att jag burit skinväst och spenderat mina dagar som en outlaw på min motorcykel tillsammans med mina vänner.

30 årskris, 40 årskris, 50 årskris ... Alla kanske uttryck för en känsla av att man söker något mer eller känner att man kastat bort tid bakom sig.

Jag börjar bli så otroligt less på mitt liv. Bristen på stimuli gör att jag funderat på att helt byta bana och livsmönster. Tankar jag aldrig attraherats av är nu klara och tilldragande. Jag vill skaffa motorcykel, hålla på med teater och göra något där jag känner att jag uppskattas mer.

Har du haft/har samma tankar, har du bara drömt eller har du totalt svängt om ditt liv någon gång? Advokat som blivit florist? Missbrukare som blivit polis? Eller du som fortfarande drömmer om något annat men ännu inte tagit steget? Alla är ni välkomna att skriva från ert hjärta och berätta om just er och eran syn på hur saker skulle kunna vara eller kommer att bli om hjärtat får styra!

Hjärtligt välkommen till tråden där vi diskuterar drömmar, visioner och uppbrott!
Senast redigerad av WingsOfEndurance 2014-12-09 kl. 22:34.
Citera
2014-12-09, 23:41
Medlem
sparvsylts avatar
Jag har sen tidig ålder tänkt bryta min student-karriär och bli kriminell/lodis. Det enda som hindrar mig är att jag inte vill svika mina föräldrar. Men när dom går bort däremot...
Citera
2014-12-10, 00:23
Medlem
WingsOfEndurances avatar
Kriminell kan jag köpa, även om jag nog hade haft svårt med det själv. Men vad ser du i lodis? Ständigt få blickar och alltid en jakt på pengar och någon stans att sova?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in