2014-12-22, 16:42
Bannlyst
Tänk på att tramadol tillfredställer samma receptorer så om du tar tram så visst kanske det hjälper, men det hjälper inte i längden att stilla dina nervändar som skriker efter opiater! Tyvärr så är den enda vägen att inte ge kroppen opiater mera och ta smällen. Lindra med annat. Mitt bästa tips är Lyrica och Ergenyl mot akut sömbrist. Lyrica dagligen i någon månad (typ 300mg /dag) för allmänmående och ergenyl som kort kur, själv tog jag 900 mg/dag i tre dagar vilket hjälpte mot sömbristen genom att det får nervändarna att slappna av lite och gör att du kan sova! Tramadol skjuter bara upp eländet...
Citera
2014-12-23, 05:01
Medlem
erdballs avatar
Jag vågar påstå att byta subben mot en opioid med kortare halveringstid under c.a 2-3v är klokt då den första och intensiva abstinensen går över snabbare. Sedan följer månader av psykisk terror vilket möjligtvis kan kontrolleras med psykofarmaka/KBT/motion/massage/yoga/akupunktur eller vad du nu föredrar
Citera
2015-01-05, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mayhemorder
Tack för svar!!

Jag har i tanken att ta den mängd tramadol jag behöver för att utsättningssymptomen från subben inte blir värre än att jag klarar av att jobba dessa sista veckor. Eftersom tramadol har en kortare halveringstid, antar jag att smällen kommer lite tidigare än om jag skulle fortsätta med subben under de två veckorna jag har kvar att jobba.

Vet att det låter skumt att hellre ta en hårdare intensiv smäll, än en seg utdragen. Tände av metadon för många år sedan, det va det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Efter tre veckor stod jag inte ut längre, gick på heroinet och tog avtändningen från det en månad senare.

Visst, på den tiden tog jag både mer och under längre tid. Men jag pallar fan inte med den där sömnlösheten under flera veckor igen. Blir fan helt bäng av det. Då kryper jag hellre ner och skakar under täcket i en vecka i stället. Förstår du hur jag tänker?

Hur har det gått TS?
Funkade planen med Tramadol?
Citera
2015-01-06, 17:19
Medlem
Mr-lalas avatar
Jag tänkte också byta mot tramadol men det där är verkligen en lösning som bara funkar för några få. Jag själv har fattat nu att jag kan inte kontrollera mig om jag har tradolan då tar jag allihop på några dagar och så blir det precis som CT iaf. Dock när jag var på behandling och när de doserade åt mig så vare klart att då slapp man de mesta av dom riktigt värsta dagarna men då tog hela processen att tända av nästan 2 månader istället och det är lång tid att känna sig ofullständig.

Jag tog min sista sub dos för ca 5-6 dagar sedan efter ungefär 4-5 månader av sub sedan sist jag var ren, visserligen i ganska låga doser och inte varje dag men i stort sett hela tiden. Jag kan säga att jag mår redan mycket mycket bättre en vad jag gjorde för 2 dagar sedan t ex.

Det som räddade mig var att under dom första 2 dagarna där man inte riktigt är sjuk och inte frisk utan bara väldigt ångestladdad inför vad som komma skall så rökte jag en hel del cannabis och det fick tiden att gå. Sedan tog brasset slut och tredje dagen kom och då började helvetet som planerat (3-4 dagen efter sub) jag frös, svettades, grät och mina ben kröp nått fruktansvärt hela dagen och natten. Tidigt på 4 dagens morgon så började ja få panik och gick in på flashback och läste om tips på vad andra gjort och då fann jag loperamid. Läste att flera hade upplevt väldigt goda resultat från dessa diarré piller så jag gick till apoteket och köpte 3 kartonger dimor eftersom stora doser kan krävas. tröck i mig 24 tabletter och väntade. efter 1-2 timmar började sakta men säkert benen och magen lugna sig och den natten fick ja sova hela natten. sedan dess har jag bara mått bättre och bättre.

Va hård och ärlig mot dig själv. Det kommer vara väldigt jobbigt den närmsta tiden men du kan se till att ta bort det värsta. men rör inte opiater/opioder som går förbi blodhjärnbarriären. Det kommer bara göra så du känner att de kommer ta längre tid och därmed riskera återfall. Ta extremt lite benzo i värsta fall för det psykiska de första dagarna, rök lite brass om du gillar det. och när det värsta börjar så klämmer du i dig loperamid och härdar ut. Det kommer bli bra igen.

Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in