2014-12-09, 19:21
Medlem
mayhemorders avatar
Läst lite i olika trådar angående kliva av subben. Gått på ca 8 mg i ett halvår nu. I jul är jag ledig en längre tid, o då är det dags för ta tag i helvetet. Tänkte första veckan eller två byta ut det mot tramadol. Tar hellre en hårdare smäll, än en utdragen. Ungefär hur mycket tramadol om dagen tror ni jag behöver för må ganska ok? Har sökt lite, men behöver ganska snabbt svar, för vill köpa in snarast.

Tacksam för all tips jag kan få för att lindra utsättningen, men det primära är frågan ovanför.
Citera
2014-12-09, 19:35
Medlem
dreggells avatar
Du tar hellre en hårdare smäll än en utragen säger du?

Och samtidigt ska du äta tramadol för atn? eeeh?

DÅ DRAR DU JU UT PÅ DE.

Vill du få de avklarat fort så sluta rakt av. Bit ihop, be a man. !
Citera
2014-12-09, 20:32
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Du tar hellre en hårdare smäll än en utragen säger du?

Och samtidigt ska du äta tramadol för atn? eeeh?

DÅ DRAR DU JU UT PÅ DE.

Vill du få de avklarat fort så sluta rakt av. Bit ihop, be a man. !
http://sv.wikipedia.org/wiki/Cold_turkey

Gå ner sakta istället och avsluta.
Citera
2014-12-10, 08:59
Medlem
mayhemorders avatar
Tack för svar!!

Jag har i tanken att ta den mängd tramadol jag behöver för att utsättningssymptomen från subben inte blir värre än att jag klarar av att jobba dessa sista veckor. Eftersom tramadol har en kortare halveringstid, antar jag att smällen kommer lite tidigare än om jag skulle fortsätta med subben under de två veckorna jag har kvar att jobba.

Vet att det låter skumt att hellre ta en hårdare intensiv smäll, än en seg utdragen. Tände av metadon för många år sedan, det va det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Efter tre veckor stod jag inte ut längre, gick på heroinet och tog avtändningen från det en månad senare.

Visst, på den tiden tog jag både mer och under längre tid. Men jag pallar fan inte med den där sömnlösheten under flera veckor igen. Blir fan helt bäng av det. Då kryper jag hellre ner och skakar under täcket i en vecka i stället. Förstår du hur jag tänker?
Citera
2014-12-10, 21:31
Medlem
100mg/dag i 2v, sedan 50mg/dag i 1v, sedan tar du 50mg varannan dag i 1v och kliver av.
Citera
2014-12-11, 10:33
Medlem
mayhemorders avatar
Tack Meir. Det va nåt i den stilen jag hade i åtanken.
Citera
2014-12-11, 17:58
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mayhemorder
Tack Meir. Det va nåt i den stilen jag hade i åtanken.

Om du hellre tar en hård smäll är det väl bäst att gå CT?
Oavsett om du trappar ner så kort tid så kommer smällen bli lika hård då du nollar.

Sök på "loperamid" om du väljer att trappa ner, receptfritt och från egen erfarenhet så fungerar det utmärkt vid avtändning.

MVH.
Citera
2014-12-12, 01:58
Medlem
Danebrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Om du hellre tar en hård smäll är det väl bäst att gå CT?
Oavsett om du trappar ner så kort tid så kommer smällen bli lika hård då du nollar.

Sök på "loperamid" om du väljer att trappa ner, receptfritt och från egen erfarenhet så fungerar det utmärkt vid avtändning.

MVH.

Håller med
Citera
2014-12-14, 18:21
Medlem
mayhemorders avatar
Hur höga doser av loperamid snackar vi om?
Citera
2014-12-14, 23:52
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
För lite om du ska jobba och fungera som vanligt om du går av 8mg/dag.
Halvera dosen direkt och kör 3-4mg sub/ en vecka. Sen kan du byta över till 300-400mg tramadol/dygn jämnt fördelat över dygnet, kanske köra hälften som depot.
Sen trappar du ner 50mg var femte dag eller en gång i veckan, går det bra kan du klippa rakt av från 50mg sen.

Skulle nästan säga att du bör halvera ditt intag av sub två gånger innan du byter över till tramadol.
Så gå från 2-3mg sub till 400mg tramadol fungerar utan problem.
Citera
2014-12-15, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Skulle nästan säga att du bör halvera ditt intag av sub två gånger innan du byter över till tramadol.
Så gå från 2-3mg sub till 400mg tramadol fungerar utan problem.

Jaså, du menar att man kan använda Tramadol 400mg vid övergången från Sub?
Ja det låter ju bra i så fall.
Citera
2014-12-19, 01:07
Medlem
Hade jag varit i dina skor (Som jag har varit), så hade jag gått CT. Nedtrappningschema blir ofta en ursäkt att skjuta upp sina problem. Du har en bitter tid framför dig. Men när du minst anar det så kommer du börja må bra igen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in