• 8
  • 9
2006-05-26, 20:51
Bannlyst
Jättesvår fråga egentligen.
Vad är skönhet?
Snygghet kommer utifrån definitivt. En snygg människa attraherar på håll. Men så fort en snygg människa öppnar käften kan den likaväl bli lika attraktiv som en påse skridskor, precis som att en människa med mediokert utseende kan vara otroligt attraktiv när man börjar prata med henne. Problemet är att man i regel bara ger de snygga en ärlig chans. De mediokra och fula får jobba hårt för uppmärksamheten
Citera
2006-05-26, 22:44
Medlem
invcel76s avatar
Nej, skönhet kommer inte innifrån. Skönhet är en i högsta grad kvantifierbar egenskap bestående av ansiktssymmetri, ungdomlighet, hy etc.
Dessa faktorer är oförändrade sedan urminnes tider, och inte något som modernt "alla är vackra på sitt sätt" och "skönheten ligger i betraktarens öga" tjafs har någon inverkan på.
Givetvis kan det finnas individer som avviker från normen i sin skönhetsuppfattning, men nog skulle väl 99.9999999% av männen föredra Jessica Alba framför Marit Paulsen om man säger så...
Citera
2006-05-27, 01:56
Medlem
Det som det utslitna och klyschiga uttrycket syftar på är att insidan är det som kan ligga till grund för den största attraktionen och så att säga, gångbara resursen. Tolka det bokstavligt så är det väl klart som korvspad att det som är en häst inte kan bli en sköldpadda.
Citera
2006-05-27, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldarmband
Skönhet kommer inifrån men kan förstärkas/försvagas av din personlighet.
Du menar: "Skönhet kommer utifrån men kan förstärkas/försvagas av din personlighet"?
Citera
2006-05-28, 18:06
Medlem
guldarmbands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m!lk
Du menar: "Skönhet kommer utifrån men kan förstärkas/försvagas av din personlighet"?

Jo, haha, självklart menar jag det
Citera
2006-05-28, 20:58
Medlem
De inre egenskaperna kan inte ge dig skönhet men om du har en stark personlighet kommer du att kunna attrahera andra. Snygg eller ej. Jag har själv vart tillsammans med (enligt dagens ideal) vackra killar som har "status", stil osv. Men enligt min erfarenhet är dessa killar oftast väldigt självupptagna och deras själsliv kretsar inte kring mycket mer än utseende, pengar osv. Behöver jag säga att det oftast blir en kortvarigt förhållande?

De killar jag verkligen har blivit kär i är utan undantag de som först har uppvaktat mig och jag avfärdat (eftersom de inte vart "tillräckligt" snygga). Men när jag lärt känna dem har jag blivit förälskad. Även om jag fortfarande får höra att killen inte är snygg så kan jag inte längre hålla med. En person är inte bara sitt utseende man blir kär i hela "paketet" och kan tillslut inte längre skilja på utsidan och insidan.

Dessutom har jag märkt att två av mina tjejkompisar, som inte är särskilt snygga, utan helt vanliga tjejer kan få vilken kille dem vill, inte bara som one night, utan killarna blir oftast förälskade och vill mer än bara sex. Anledning? Båda är väldigt sociala och blir alltid sällskapets självklara mittpunkt, utan att det känns krystat. Jag har också två kompisar som är verkliga modell-skönheter. Dessa tjejer får väldigt mycket uppmärksamhet på krogen och på stan men eftersom båda två egentligen inte har så färgstark presonlighet har det aldrig hållt med nån kille en längre period. Har ofta hört från en av tjejernas ex "hon är jävligt snygg men hon är inte värd det, helt jävla dum i huvudet".

Det är iaf min uppfattning om frågan, ursäkta om det är lite dåligt formulerat.
Citera
2006-06-03, 07:14
Medlem
slarvers avatar
manhattan, kan du inte posta ett foto?
Citera
2006-06-06, 17:37
Medlem
Eelss avatar
jag har bara skummat igenom tråden, ohwell, jag kom o tänka på ett ordspråk som lyder;

Jag älskar dig inte för att du är vacker.
Du är vacker för att jag älskar dig.

Kanske inte har någoting med det här att göra, men ändå. <:
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här