2014-12-09, 00:11
Medlem
Är otroligt rädd just nu. Min syster har status epilepticus. Hon blir inte riktigt vid medvetande mellan anfallen. Hon har haft så i 7 dagar. Dom har skickat henne till Umeå nu för rätta till det.

Något positivt är att hon igår började med en ny epilepsimedicin och har varit anfallsfri sedan dess. Men det går fortfarande inte att prata med henne utan hon kommunicerar med huvudrörelser.

Läste om status epilepticus o det stod att 10-30% dör efter 30 dagar o blev otroligt rädd. Gäller den procenten även om man blir bättre ??

Hon är 30 år.
Citera
2014-12-09, 00:23
Bannlyst
FacelessEntity Stäng igen kakhålet.

Hon kommer inte att dö vid så hög ålder. Hennes hjärna är fullt utvecklad och en epilepsi kommer inte ta död på henne.

Min syster var 5 år när hon dog i epilepsi, och det var nog inte så vanligt.

Hoppas din syster har det bra!
Citera
2014-12-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drjoee
FacelessEntity Stäng igen kakhålet.

Hon kommer inte att dö vid så hög ålder. Hennes hjärna är fullt utvecklad och en epilepsi kommer inte ta död på henne.

Min syster var 5 år när hon dog i epilepsi, och det var nog inte så vanligt.

Hoppas din syster har det bra!

Fyfan broder beklagar verkligen

Tack för ditt svar.
Citera
2014-12-09, 01:15
Medlem
kinesarsles avatar
Beklagar sorgen.

Mitt tips till dig är att sluta läsa på om det här. Det kommer bara göra dig mer orolig. Min mor sade en klok sak:

"Hälften av det du oroar dig för händer aldrig och den andra hälften händer även om du oroar dig."
Citera
2014-12-09, 01:48
Medlem
Usch, hoppas hon mår bättre.

Är hon frisk i övrigt? Haft epilepsi tidigare?
Citera
2014-12-09, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Beklagar sorgen.

Mitt tips till dig är att sluta läsa på om det här. Det kommer bara göra dig mer orolig. Min mor sade en klok sak:

"Hälften av det du oroar dig för händer aldrig och den andra hälften händer även om du oroar dig."

Du har så rätt, ska sluta läsa på.
Citera
2014-12-09, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DPRK
Usch, hoppas hon mår bättre.

Är hon frisk i övrigt? Haft epilepsi tidigare?

Ja,vi är vana med att hon får epilepsianfall. Ibland har hon 2-3 stycken per dygn, ibland är hon anfallsfri i veckor.

Men nu är det anfall hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in