2015-01-06, 21:45
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suspended
Varför inte? Vad är felet med att göra det i en isolerande övning?

Självklart går vi inte in och står och pumpar i två timmar osv men varför skulle inte jag som styrkelyftare kunna köra en isolationsövning på samma sätt som en byggare? Jag som styrkelyftare kommer nog aldrig göra så i en basövning eller variant på basövning men på en isolationsövning gör jag det mer än gärna..

Det får du göra hur mycket du vill, det är det inget fel på. Men som i videon, styrkelyftare där, som tävlar... kör latsdrag med hög vikt och tar mer i övre rygg.. dvs inte isolerar lats.
Citera
2015-01-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Det får du göra hur mycket du vill, det är det inget fel på. Men som i videon, styrkelyftare där, som tävlar... kör latsdrag med hög vikt och tar mer i övre rygg.. dvs inte isolerar lats.

Det är väl primärt hans strongman karriär den videon handlar om.. Vad säger att han inte kör lätt strikt sen när kameran stängs av? Eller ett annat pass? Det ena utesluter automatiskt inte det andra.
Vi vet inte heller hans syfte med att utföra övningen på det sättet, han kan mycket väl ha en baktanke.
Eller så gillar han bara att köra så och i det här specifika fallet funkar det..

Citat:
Ursprungligen postat av Hjaal
Då är du inte en riktig styrkelyftare, en riktigt styrkelyftare vill bli stark i alla muskler oavsett storlek eller rörelse.

"Okej"
Senast redigerad av Suspended 2015-01-06 kl. 21:59.
Citera
2015-01-06, 23:26
Medlem
Pankreatits avatar
En styrkelyftare kör väl ändå pushdowns el.dyl för att bli starkare i just triceps så han kan lyfta mer i bänkpress får man hoppas..

Hmm.. Hjaal - Du är inte möjligtvis adlig, typ greve.
Senast redigerad av Pankreatit 2015-01-06 kl. 23:29.
Citera
2015-01-06, 23:29
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
De enda jag sa var att en isolationsövning, när man lyfter tungt, likt videon så blandas andra muskler in. I pushdowns är det t.ex. bröst axlar samt triceps förstås. Kan du inte det här?

Trams..
Det är en isolationsövning och man vill isolera triceps oavsätt om man är byggare eller styrkelyftare.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjaal
Då är du inte en riktig styrkelyftare, en riktigt styrkelyftare vill bli stark i alla muskler oavsett storlek eller rörelse.

Också trams.
Citera
2015-01-07, 06:31
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Jo precis..det som är skillnaden. Kroppsbyggare brukar ju fokusera på just en muskel i isolationsövningar medans en rejäl styrkelyftare kan koppla in bröst samt axlar i tricep pushdowns t.ex.

Citat:
Vadå mitt argument? Har ju inte sagt att det är en bröst/axel/tricepsövning. Du sätter ju ord i min mun.

Hade du haft läsförståelse skulle vi inte behöva diskutera det här.. Ja, styrkelyftaren i videon. Som jag skrev i stycket innan. Är han inte styrkelyftare? Gå tillbaka och ta en titt.

Ja? Har jag sagt något annorlunda? Förstår inte varför du gnäller.

De enda jag sa var att en isolationsövning, när man lyfter tungt, likt videon så blandas andra muskler in. I pushdowns är det t.ex. bröst axlar samt triceps förstås. Kan du inte det här?

Då är det en styrkeövning. Inte i din benämning, ryck, böj, marklyft, press och så vidare... Det fattar jag, måste du dra upp din autism??
Läs citatet.

Sitter på mobilen så har ingen ork att fortsätta den här diskussionen med dig. Men för dig att skriva "måste du dra upp din autism" till någon.. är inte det som om att kasta sten i glashus?
Citera
2015-01-07, 13:56
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Trams..
Det är en isolationsövning och man vill isolera triceps oavsätt om man är byggare eller styrkelyftare.

Ja, det skrev jag i inlägget du citerade. Men vilken övning som helst kan vara en styrkeövning förutsatt att man lyfter tillräckligt tungt. Ni är så borta alltså..

Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Läs citatet.

Sitter på mobilen så har ingen ork att fortsätta den här diskussionen med dig. Men för dig att skriva "måste du dra upp din autism" till någon.. är inte det som om att kasta sten i glashus?

Jag har skrivit att en byggare kan koppla in axlar och bröst? Har inte sagt något annorlunda, Läsförståelse EATCHILDREN.. Därav har du autism. Läs för fan.
Citera
2015-01-07, 15:05
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Ja, det skrev jag i inlägget du citerade. Men vilken övning som helst kan vara en styrkeövning förutsatt att man lyfter tillräckligt tungt. Ni är så borta alltså...

Nää, du är borta när du snackar om att koppla in axlar och bröst i pushdowns. Övningens syfte är att isolera triceps. Tycker du att man ska träna axlar i bicepscurl också?
Citera
2015-01-07, 15:35
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Jag har skrivit att en byggare kan koppla in axlar och bröst? Har inte sagt något annorlunda, Läsförståelse EATCHILDREN.. Därav har du autism. Läs för fan.
Nej, men du skrev en styrkelyftare.

Du lider uppenbarligen av någon diagnos inom autismspektrat (gissningsvis aspergers). Men gör jag narr av dig för det? Att du inte kan förmedla din ståpunkt utan personangrepp mot mig gör inte så att jag helt plötsligt får autism.

Att du anser att pushdowns blir en "styrkeövning" för att du/någon jagar ett bättre 1RM är din ståpunkt. Du kommer förhoppningsvis inse varför det inte är så i praktiken så fort du får lite erfarenhet av att träna på gym.
Citera
2015-01-09, 13:43
Medlem
Ledbetters avatar
https://www.youtube.com/watch?v=C35EnUtw6w4

Skulle se ut va?
Citera
2015-01-09, 14:16
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Ledbetter

kul kille. Riktigt kass balans och styrka i bålen. Och ingen koll på vad som är utåtrotation och inåtrotation.
Citera
2015-01-09, 15:12
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledbetter

Skulle se ut va?

Vilken hjälte! Kanske ett av de sämsta utföranden jag någonsin sett. Men han skäms inte för att visa upp det.
Citera
2015-01-09, 16:23
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledbetter

Skulle se ut va?

Sänka vikter!? Nä byt skor.

Fina cuff-svingar också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera