2014-12-08, 19:23
Bannlyst
Har för mig att jag fick riktigt bra resultat när jag körde 3 gånger i veckan, dvs tränade varje grupp 1 gång i veckan. Nu har jag börjat igen men med en 3 split men det känns inte riktigt som att det funkar som jag vill. Ökar i vissa övningar men i andra kör jag fortfarande med bebishantlar. Så jag tänkte byta till mitt gamla schema, 3 gånger i veckan och verkligen köra slut på musklerna. Ökade riktigt bra när jag körde så vad jag kommer ihåg.

Hur är det för er?
Citera
2014-12-08, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrythehamster
Har för mig att jag fick riktigt bra resultat när jag körde 3 gånger i veckan, dvs tränade varje grupp 1 gång i veckan. Nu har jag börjat igen men med en 3 split men det känns inte riktigt som att det funkar som jag vill. Ökar i vissa övningar men i andra kör jag fortfarande med bebishantlar. Så jag tänkte byta till mitt gamla schema, 3 gånger i veckan och verkligen köra slut på musklerna. Ökade riktigt bra när jag körde så vad jag kommer ihåg.

Hur är det för er?

För tillfället kör jag 4 styrkepass och 4 konditionspass i veckan och får helt ok resultat tror jag.

Jag har testat en massa olika metoder och det som hittills har fungerat bäst för mig var då jag ett tag körde varje pass dubbelt. Körde alltså passet, gick hem och sen efter cirka 2 timmar gick jag tillbaka och gjorde exakt samma.

Jag slutade med detta pga mental ork. Var jobbigt att ladda upp till två likadana pass per dag.
Citera
2014-12-08, 19:37
Bannlyst
Jag kör 2 gånger i veckan samma muskelgrupp men olika övningar, funkar utmärkt och ökar på stången i basövningarna de gör jag
Citera
2014-12-09, 00:23
Medlem
2
Citera
2014-12-09, 01:04
Medlem
I princip all forskning tyder väl på att det är bättre att dela upp volymen på fler pass istället för att köra allt på ett (?)
Citera
2014-12-09, 04:23
Medlem
lynch4lifes avatar
Oklart vilka övningar du gör och vad som klassas som bebishantlar. Men om du saknar grundstyrka överlag skulle jag skippa splitsen och köra ett gött helkroppsprogram som Starting Strenght eller Stronglift tre gånger i veckan i minst tre månader. Du ökar garanterat i styrka i hela kroppen. Går att fylla ut med andra övningar efter passen (rekommenderat är chins och pull ups) om du vill satsa lite extra på någon muskelgrupp.

Mad cow är ett alternativ om du har bra grundstyrka.

Tränar du på mer avancerad nivå och fler än tre gånger i veckan så funkar väl splits bättre. Sätt då upp mål med din träning: vill du främst bli större eller främst bli starkare? Såklart blir du båda med tiden, men det går inte lika snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in