2014-12-08, 09:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Sover mycket sämre med melatonin för jag vaknar 2-5 gånger per timme och måste oftast gå upp efter 1-6 timmar i sängen, 5 år sen fick jag theralen och propavan utskrivet men avbröt för jag somnade inte lättare av medicinerna.
Funderar på om det är värt att testa melatonin och theralen eller melatonin och propavan för att se om jag blir mindre lättväckt, kan melatonin och theralen eller melatonin och propavan användas samtidigt eller kan medicinerna "krocka"?
/Arne.Anka
Citera
2014-12-08, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Sover mycket sämre med melatonin för jag vaknar 2-5 gånger per timme och måste oftast gå upp efter 1-6 timmar i sängen, 5 år sen fick jag theralen och propavan utskrivet men avbröt för jag somnade inte lättare av medicinerna.
Funderar på om det är värt att testa melatonin och theralen eller melatonin och propavan för att se om jag blir mindre lättväckt, kan melatonin och theralen eller melatonin och propavan användas samtidigt eller kan medicinerna "krocka"?
/Arne.Anka
Jag har använt dom samtidigt, men jag tyckte inte att hjälpte ett dugg. Både propavan och theralen gör en seg dagen efter också, särskilt propavan. Om du har möjlighet att få stilnoct ellet imovane utskrivet så är det det absolut bästa. Det är insomningstabletter som vrkligen fungerar, och som inte ger nån baksmälla alls. Det är det dom tex delar ut på sjukhus för att folk ska kunna sova där. Dock finns det en risk för beroende och missbruk om man öser i sig av dom, så vissa läkare vill inte skriva ut dom för att dom är rädda att man ska knarka på dom, och äta alla på en gång. Men dom funkar asbra om man tar dom på rätt sätt, så stå på dig för att få en bra medicin som funkar. Du ska ju inte lida för att andra har missbrukat just den medicinen du behöver!
Citera
2014-12-08, 13:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Både propavan och theralen gör en seg dagen efter också, särskilt propavan.
Det känner jag till.

Citat:
Om du har möjlighet att få stilnoct ellet imovane utskrivet så är det det absolut bästa.
Varken stilnoct eller imovane kan användas för behandling av den sömnstörningen jag har, melatonin är enda alternativet eftersom det handlar om en fysisk störning som kan påverkas direkt med melatonin.

Citat:
Men dom funkar asbra om man tar dom på rätt sätt,
Stilnoct har rätt marginell effekt på mig, har hänt att jag inte somnat alls.
Citera
2014-12-08, 13:29
Bannlyst
Det går bra att använda dessa samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in