Citat:
Ursprungligen postat av
Pongpong123
1. Hur länge var ni tvungna att gå på smärtstillande?
2. Hur länge från det att ni kände något var fel i örat/öronen tills smärtan var borta?
3. Hur länge från det att ni kände att något var fel i örat/öronen tills örat/öronen var 100% friska?
4. Försvann klick-ljudet när ni tuggar/sväljer/gäspar samtidigt som smärtan försvann eller fanns det kvar ett tag efter? Ignorera denna om ni av någon anledning inte hade klick-ljud.
5. Hur länge hade ni pip-ljud i örat/öronen?
6. Till er som inte fick var samt vax borttaget på vårdcentral - Hur lång tid tills all skiten kom ut?
7. Vilka läkemedel fick ni utskrivna, samt vilka huskurer använde ni?
Min situation: Har haft öroninflammation i båda öron under cirka 30 dagar. Smärtan är helt borta, och inget var har runnit från något av öronen på 14 dagar. Har gått på antibiotika samt örondroppar (går fortfarande på örondroppar) och fick nyligen inte mina öron rensade hos vårdcentral pga de inte tyckte att mina trumhinnor läkt helt. Har ett klickande ljud när jag tuggar eller gäspar vilket jag antar är all var och vax inne i öronen (hoppas fan inte det är hål fortfarande i trumhinnorna).
Jag hade öroninflammation varannan helg när jag var liten, började alltid att göra ont på fredag eftermiddag, sen framåt kvällen så blev det betydligt värre, fick så sjukt ont i båda öronen så jag inte kunde göra något annat än att gråta. När jag gick och la mig så sov jag alltid med huvudet högt upp. Smärtan gick alltid över framåt måndagen.
Men sen en dag så dök jag i vattnet på badhuset när jag var förkyld och då jävlar spräckte jag trumhinnorna och blev döv i en hel vecka. Men en läkare kom hem till mig och gav mig några tabletter som jag inte minns namnet på och efter detta så har jag aldrig fått öroninflammation igen.
Kommer ihåg att då jag var döv så kunde jag göra tryckutjämnad, nämligen blåsa i näsan medans jag håller för näsborrarna, då fick jag tillbaka lite hörsel, men det ekade som fan i mina öron när folk pratade.