Citat:
Ursprungligen postat av
marxzz
Jag tycker allt du säger låter helt och fullkomligt vettigt. Har ändå funderat på att lägga av med det ett tag, gillar egentligen inte känslan av att känna mig seg som man gör efter weed. Bara det att alla mina nära vänner röker varje helg i princip, och då blir det oftast att man tar.
Jo, det är väldigt vanligt med cannabis. En del är kanske inte så jättesugna egentligen, men alla vännerna sysslar ju med det. Det blir ofta så att oavsett vilken aktivitet man ska göra med sina vänner så måste rökat in i bilden. En bio är värdelös utan holk, en fest går ju fan inte att vara på utan röka osv..
Tyvärr är det ofta också så att många som röker egentligen bara har en sak gemensam med sina vänner och det är just rökat. Insikten kan vara svår och tråkig, men någonstans kanske man måste ta in den ändå.
När folk ska sluta med att röka, så krävs det ofta att de håller sig borta från sina vänner en tid. Det går bra att umgås med dem igen när man har skaffat sig lite distans. Men att sitta bredvid i soffan när den elektriska bamsebongen från helvetet åker runt kan vara svårt.
Om du känner att du har svårt för att stå för att du inte vill röka, så säg att du tar ett uppehåll för att du vill bli mer bäng. Att det inte biter längre på dig helt enkelt.
Du behöver ju inte fatta beslutet för livstid, men om du iaf testar en längre tid utan, så får du ju känna efter vilken människa du blir då och hur du mår.
Och ut och gå med dig! Det låter som ett kärringråd, men motion är bra för psyket. Egentligen inte precis innan läggdags, men din kväll verkar ändå vara förstörd :P
Dessutom gör den nordiska kylan sitt!