Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-07, 21:09
  #1
Medlem
Utopia.s avatar
http://sverigesradio.se/sida/default...programid=4645

En riktig långkörare på P1 om narkotika. Tyvärr består panelen till största del av paternalister och anhöriga till riktiga skräckexempel. Men i panelen finns även Mattias Svensson, Magnus Linton och Nelly Mathilda Fredlund.

Tyvärr hade jag förväntat mig ett mer moget samtal. En del har ju ändå hänt i världen de senaste åren. Ändå sitter Alexandra Pascalidou och frågar Mattias Svensson om han knarkar, eftersom en liberal hållning är så jävla otänkbar om man inte själv har ett missbruk att rationalisera.

Den progressiva välfärdsstaten är socialfascismens sista utpost.
Citera
2014-12-07, 22:57
  #2
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Lyssnar nu, Susanna Alakoski alltså, jävla spån. Tar upp en lång tid av debatten för att promota sin rätt tama poesi och tjäna sympatipoäng. Vet inte om det bara är nikotinbristen men det gjorde mig väldigt irriterad.

EDIT

Mattias Svensson lägger upp det väldigt bra, bästa talare i hela programmet.

EDIT

Haha, för att direkt efter bli attackerade av Knark-är-skit Maffian som knarkat sönder sina liv och tar det som en förolämpning när han vill se en förändring av lagarna. Som om förbudet hindrade deras missbruk, som om det hindrade deras vänner från att dö. Faktum är att deras liv förmodligen skulle urartat bättre om det var lagligt att använda droger, då hade de förmodligen sökt hjälp i tid istället för att halvt knarka ihjäl sig och bli tvångsvårdade. Skulle verkligen inte vilja se att någon med erfarenhet av missbruk stiftade lagarna, det skulle bli allt för verklighetsfrånvänt.

Om ni ser detta jag skriver som deltagit i programmet, de jag talar om, ni borde skämmas! Och då kommer detta från en som har vänner som dött i missbruk eller blivit mördade i knarkarsvängen. De som blev mördade blev det mest troligt för att de kom in i den undre världen, där att vara G är coolt och där man försörjer sig på att sälja droger, uteslutande. Förbudet dödade även dom.
__________________
Senast redigerad av VoldsamKnarkare 2014-12-07 kl. 23:34.
Citera
2014-12-08, 00:55
  #3
Medlem
sherms avatar
Orkar inte lyssna på den där pascalidous bjäbbande. "Bruka eller missbruka - het debatt om knark i Sverige", blotta titeln vittnar om hur fast de är i gårdagens tänkande. Det är en riktigt eländig drogkultur vi fått i Sverige till följd av den kulturmarxistiska narkotikapolitik som förs.

Det är nog dags att lämna samtalet om legalisering eller inte till historien och istället börja tala om hur narkotikamarknaden ska regleras. Drogförsäljning hör definitivt inte hemma på en oreglerad, svart marknad som kontrolleras av organiserad brottslighet och kriminella gäng.

Frågan borde väl snarare vara hur mycket mer av samma gamla trötta narkotikapolitik klarar Sverige?
Med tanke på den senaste sprängningen i Malmö blir mitt svar:
Citera
2014-12-08, 12:52
  #4
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6035729

Lyssna på 15:10 där jag står upp för mitt bruk...blir kallad missbrukare direkt efteråt av den f.d. missbrukaren dock hör man mig skrika trots avsaknaden av mikrofon att jag minsann inte missbrukade.

Det var under eftersnacket endast.


Fan värdelöst att man inte bjuder in en brukare som är öppen med sin konsumtion och medicinering.
Citera
2014-12-08, 13:51
  #5
Medlem
Linton är bra och har fakta men han svävar iväg alldeles för mycket. Det passar inte i en debatt.
Citera
2014-12-08, 16:08
  #6
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellan-mannen
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6035729

Lyssna på 15:10 där jag står upp för mitt bruk...blir kallad missbrukare direkt efteråt av den f.d. missbrukaren dock hör man mig skrika trots avsaknaden av mikrofon att jag minsann inte missbrukade.

Att i debatten stämpla människor som missbrukare fyller samma funktion som att stämpla SDs väljare som rasister och partiet som nyfascistiskt. Kulturmarxisterna följer samma manus om att stämpla den som vågar ställa sig utanför konsensuskulturen. Rasiststämpeln är idag närmast uttjänt, antirasisterna har klistrat det där epitetet så mycket att ingen längre bryr sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback