2014-12-09, 15:31
Medlem
zemeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaZtoR
Glöm bara inte att ett litet hus med stort språng ser ut som en svamp. Runt 30cm är vanligast och oftast det folk vill ha som ändrar sitt. Skydda fasaden är bara trams. Fasader slits som mest nere vid grunden i vilket fall som helst. Det regnar i stort sett aldrig rakt uppifrån.

/takläggare

Du, detdär stämmer inte alls.. Klart att överhänget skyddar fasaden mycket bättre om det är 60cm ist för 30cm.. Är ju självklart.
Citera
2014-12-09, 17:12
Medlem
Fallmans avatar
Jag lejer bort hela arbetet och därför är detta noga att det är klart i tidigt skede med alla papper osv.

(Ska bygga/köpa nytt hus)

Huset är 1,5-plan på 100 kvadratmeter ungefär.

Jag har meddelat att jag vill ha cirka 50 cm

Jag hoppas inte det kommer se svampigt ut , utan mer maffigt och genomtänkt , och även skyddande.

Ang branden , förstår grannar osv, men nästa hus är långt borta så det är inge fara.

Tror ni 50cm på 100kvadrats 1,5plans villa blir bra?
Citera
2014-12-09, 17:27
Medlem
zemeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Jag lejer bort hela arbetet och därför är detta noga att det är klart i tidigt skede med alla papper osv.

(Ska bygga/köpa nytt hus)

Huset är 1,5-plan på 100 kvadratmeter ungefär.

Jag har meddelat att jag vill ha cirka 50 cm

Jag hoppas inte det kommer se svampigt ut , utan mer maffigt och genomtänkt , och även skyddande.

Ang branden , förstår grannar osv, men nästa hus är långt borta så det är inge fara.

Tror ni 50cm på 100kvadrats 1,5plans villa blir bra?

Japp, det blir nog riktigt bra.
Citera
2014-12-09, 19:09
Medlem
HemanAfSupermans avatar
Absolut det blir nog toppen! Lycka till med husköpet!
Citera
2014-12-09, 19:14
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemek
Japp, det blir nog riktigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av HemanAfSuperman
Absolut det blir nog toppen! Lycka till med husköpet!

Tack för de positiva! Håller tummarna.
Citera
2014-12-09, 19:23
Medlem
MalachiYorks avatar
40cm poppade upp i mitt huvud men det finns betydligt mer insatta personer här i tråden. Men jag sa 40cm för jag tror ett hus som jag hjälpte till i somras hade det.
Citera
2014-12-09, 19:33
Medlem
Jag kan mäta på mitt men jag har för mig att jag har 60cm överhäng och det ser inte konstigt ut.
Men på långsidorna har dom som byggde huset en gång i tiden bestämt sig för att ha nästan 1 meter överhäng så det tycker jag ser lite konstigt ut.
Men det är ju bra om man ska göra något på husväggen och det börjar regna, då kan man gå längsmed sidorna och inte få en droppe på sig.
Eller om man måste ner i grunden och göra något (min lucka sitter på utsidan) så blir man inte heller så blöt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in