2015-05-04, 18:38
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Enligt Wikipedia bor det 5900 personer i tätorten Leksand. Om det har varit flera överfall av samma man och ingen känt igen honom, så minskar sannolikheten att han bott på orten länge. Antingen nyinflyttad eller utsocknes. Vid vilka tidpunkter på dygnet har övefallen skett? Vilka veckodagar?

Stämmer men ca 14.000 i kommunen om jag inte är helt fel ute. Finns det inte stöd för missbrukare i området - rehab/avgiftning? Tällberg kanske? Överfallen verkar ha skett fredagar och lördagar.
Senast redigerad av substitute 2015-05-04 kl. 19:16.
Citera
2015-05-04, 19:45
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Stämmer men ca 14.000 i kommunen om jag inte är helt fel ute. Finns det inte stöd för missbrukare i området - rehab/avgiftning? Tällberg kanske? Överfallen verkar ha skett fredagar och lördagar.
Så någon som är inlåst/jobbar/går i skolan på vardagar.
Citera
2015-05-04, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Så någon som är inlåst/jobbar/går i skolan på vardagar.

Finns dels ett ställe för ensamkommande barn, hört det är både barn och några "barn" som kommit. Ligger i närheten av områdena där de första attackerna skedde. Sen tror jag att det finns ett behandlingshem eller liknade vid Limsjön, men jag är inte hundra just nu.

Edit: Ett stödboende finns i Majorshagen som ligger just ovanför Limsjön. Öppnade tidigare i år.
Senast redigerad av Sery 2015-05-04 kl. 20:26.
Citera
2015-05-04, 20:31
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Finns dels ett ställe för ensamkommande barn, hört det är både barn och några "barn" som kommit. Ligger i närheten av områdena där de första attackerna skedde. Sen tror jag att det finns ett behandlingshem eller liknade vid Limsjön, men jag är inte hundra just nu.

Edit: Ett stödboende finns i Majorshagen som ligger just ovanför Limsjön. Öppnade tidigare i år.

för ensamkommande - är fd. Furuhaga Gästhem som gäller?
Citera
2015-05-04, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Hur var hon klädd? Joggingdress eller nåt lättare som på gymmet?

Någon poäng med din fråga?
Citera
2015-05-04, 20:33
Medlem
Citat:
för ensamkommande - är fd. Furuhaga Gästhem som gäller?

Yes.

För övrigt såg jag just detta;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20730107.ab
Citera
2015-05-04, 20:38
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Yes.

För övrigt såg jag just detta;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20730107.ab

tack, skumt detta.

- misstänkt i ärendet, polisen betraktar det som uppklarat?? (inget i media)
- två liknande händelser i slutet av förra året - förundersökningar nedlagda??? (inget i media)

trots allt fortsätter överfallen

Angriparen hade håret uppsatt i en tofs
Mannen som attackerade henne hade håret uppsatt i en liten tofs och han hade vita gympaskor på fötterna. Han var mellan 165-170 centimeter lång.
En man ”med en mindre hästsvans i håret” attackerade en kvinna i slutet av mars i motionsområdet Solvändan, enligt Dalarnas Tidningar. Även det angreppet inträffade på en lördag.
– Men vi har en misstänkt i det ärendet. Vi betraktar det som uppklarat, säger Stefan Dangardt, presstalesperson på polisen i Dalarna.
Två liknande attacker inträffade mot kvinnor även i slutet av förra året. Men dessa förundersökningar är nu nedladga.
– Vi körde det i botten och anser inte att vi kommer vidare, säger Dangardt.
(citat)

bra jobbat dalapolisen med en smula ironi
Senast redigerad av substitute 2015-05-04 kl. 20:41.
Citera
2015-05-04, 20:43
Medlem
Citat:
tack, skumt detta.

- misstänkt i ärendet, polisen betraktar det som uppklarat?? (inget i media)
- två liknande händelser i slutet av förra året - förundersökningar nedlagda??? (inget i media)

trots allt fortsätter överfallen

Angriparen hade håret uppsatt i en tofs
Mannen som attackerade henne hade håret uppsatt i en liten tofs och han hade vita gympaskor på fötterna. Han var mellan 165-170 centimeter lång.
En man ”med en mindre hästsvans i håret” attackerade en kvinna i slutet av mars i motionsområdet Solvändan, enligt Dalarnas Tidningar. Även det angreppet inträffade på en lördag.
– Men vi har en misstänkt i det ärendet. Vi betraktar det som uppklarat, säger Stefan Dangardt, presstalesperson på polisen i Dalarna.
Två liknande attacker inträffade mot kvinnor även i slutet av förra året. Men dessa förundersökningar är nu nedladga.
– Vi körde det i botten och anser inte att vi kommer vidare, säger Dangardt.
(citat)

bra jobbat dalapolisen med en smula ironi

Det läskiga är att jag har en snubbe i åtanke, bara för att han för länge sedan var våldsam mot min granne, och ungefär samtidigt viftade med en gömd kniv i jackan mot mig på bussen. Ser honom då och då, men jag kan fasen inte komma på vad han heter. Han är inte så himla lång, lite längre än mig och jag är under 170. Lite längre hår, mörkt. Men jag VET verkligen inte, behöver inte alls vara han. Jag vet bara att när jag ser honom så går jag en omväg och har gjort i 20 år.
Citera
2015-05-04, 20:51
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Det läskiga är att jag har en snubbe i åtanke, bara för att han för länge sedan var våldsam mot min granne, och ungefär samtidigt viftade med en gömd kniv i jackan mot mig på bussen. Ser honom då och då, men jag kan fasen inte komma på vad han heter. Han är inte så himla lång, lite längre än mig och jag är under 170. Lite längre hår, mörkt. Men jag VET verkligen inte, behöver inte alls vara han. Jag vet bara att när jag ser honom så går jag en omväg och har gjort i 20 år.

intressant, rör han sig i ungefär samma område som överfallen skett i?

Tyvärr verkar det som om det krävs en fullbordad våldtäkt för att dalapolisen ska reagera.
att flera tjejer under motionsrunda blivit attackerade/misshandlade är tyvärr inget som
får dalapolisen att reagera. Man kunde reagerat tidigare i fallet med Engla men då hamnade tipset längst ned i högen tack vare semester osv.

Detta kommer förmodligen att leda till svår misshandel/våldtäkt men det - måste hända först - tyvärr.
Citera
2015-05-04, 21:01
Medlem
Citat:
intressant, rör han sig i ungefär samma område som överfallen skett i?

Tyvärr verkar det som om det krävs en fullbordad våldtäkt för att dalapolisen ska reagera.
att flera tjejer under motionsrunda blivit attackerade/misshandlade är tyvärr inget som
får dalapolisen att reagera. Man kunde reagerat tidigare i fallet med Engla men då hamnade tipset längst ned i högen tack vare semester osv.

Detta kommer förmodligen att leda till svår misshandel/våldtäkt men det - måste hända först - tyvärr.

Han är en sådan som har kommit och gått genom åren, plötsligt ser jag honom. Vette sjutton var han bor, men jag har åkt tåg med honom några gånger senaste åren och då hoppar han av i Leksand. På någonstans Djurås-Gagnef-Insjön. Sen vet jag inte var han tar vägen... Som sagt, enda anledningen att jag ens tänker på honom är hur han ser ut, hans tidigare agerande.
Citera
2015-05-04, 21:43
Medlem
Citat:

Njaaa, i Tällberg bor det rikt folk, över medelsvenssons och pensionärer, inga dårar.
Citera
2015-05-04, 22:02
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
Njaaa, i Tällberg bor det rikt folk, över medelsvenssons och pensionärer, inga dårar.

jo det stämmer nog men har för mig att det fanns/finns någon typ av Rehab/boende för missbrukare där men kan ha fel
Senast redigerad av substitute 2015-05-04 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in