• 3
  • 4
2015-01-01, 19:19
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Mer information betyder mer falsk information.
Hur tänker du med sista meningen? Centraliserad kontroll av statsmakten blir svårare. Decentraliserad kontroll blir enklare. Rädsla och kontroll torde gå hand i hand.
Mer information innebär en utveckling av människors analytiska behandling av den informationen, utvecklingen av det globala informationssamhället går bara i en riktning och det är inte bakåt hur mycket du än personligen strävar efter det.
Citera
2015-01-01, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Samhällsutvecklingen innebär att information blir allt mer lättillgänglig och därmed svårare att bedriva någon centraliserad kontroll över. Att sprida rädsla genom att manipulera informationen är därför inte alls lika enkelt som det historiskt sett varit.

Vetefan. Du är inte hjärntvättad. Jag är inte hjärntvättad. Några dussin andra här är inte hjärntvättade. Annars verkar det vara dåligt, t.o.m. på detta en gång så berömda forum.
Citera
2015-01-01, 19:31
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Vetefan. Du är inte hjärntvättad. Jag är inte hjärntvättad. Några dussin andra här är inte hjärntvättade. Annars verkar det vara dåligt, t.o.m. på detta en gång så berömda forum.
Kunskap botar inte alltid inkompetens, men det är värt ett försök.
Citera
2015-01-01, 21:34
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Mer information innebär en utveckling av människors analytiska behandling av den informationen, utvecklingen av det globala informationssamhället går bara i en riktning och det är inte bakåt hur mycket du än personligen strävar efter det.
Mer information, mer skit. Den genomsnittliga människan nöjer sig med social media, kriga ett heligt ying yang-krig inom politiken och få klappar på ryggen.

Du verkar ha stor tilltro till människor. De flesta bryr sig inte om det finns mycket information. De flesta läser det som låter bra i deras öron, resten ignorerar de.

Varför skulle jag sträva bakåt?
Citera
2015-01-01, 21:54
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Mer information, mer skit. Den genomsnittliga människan nöjer sig med social media, kriga ett heligt ying yang-krig inom politiken och få klappar på ryggen.

Du verkar ha stor tilltro till människor. De flesta bryr sig inte om det finns mycket information. De flesta läser det som låter bra i deras öron, resten ignorerar de.

Varför skulle jag sträva bakåt?
Jag har inte så stor tilltro till människor som jag har till sannolikhetslära. Det finns ingenting som talar för att utvecklingen av informationssamhället skulle stagnera.
Citera
2015-01-01, 22:33
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag har inte så stor tilltro till människor som jag har till sannolikhetslära. Det finns ingenting som talar för att utvecklingen av informationssamhället skulle stagnera.
Vet du om att sannolikhetsläran är ett begrepp skapat av homosapiens?
Citera
2015-01-01, 23:06
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vet du om att sannolikhetsläran är ett begrepp skapat av homosapiens?
Vet du om att jag med sannolikhetslära inte syftar på den som lärs ut i skolan utan den bakomliggande logiken?
Citera
2015-01-01, 23:44
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Vet du om att jag med sannolikhetslära inte syftar på den som lärs ut i skolan utan den bakomliggande logiken?
Och den bakomliggande logiken är......från? Luften? Svepte förbi dig och pang landade som en intelligent logisk tanke i ditt huvud som du är helt ensam och unik om? Iste deus auxilium meum
Citera
2015-01-01, 23:53
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Och den bakomliggande logiken är......från? Luften? Svepte förbi dig och pang landade som en intelligent logisk tanke i ditt huvud som du är helt ensam och unik om? Iste deus auxilium meum
Att människor satte ord på logiken innebär inte att de uppfann den.
Citera
2015-01-02, 00:07
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Att människor satte ord på logiken innebär inte att de uppfann den.

Citera
2015-01-02, 12:57
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Vill du att jag ska förtydliga så att du förstår?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in