2014-12-07, 10:38
Medlem
Ledarens avatar
Fy fan, ansiktet är ju helt oigenkännbart. Någon som vet vad som händer med en kropp efter att ha varit död i en vecka? T-shirten verkar ju ha blivit blöt av något slag.
2014-12-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeaDeaDea
Läste allt och tyckte inte det var svar på min fråga! jag förstår att man valt att göra det, men frågan kvarstår hur kan facebook tillåta det finns på sidan? Dom om någon har väl strikt policy när det gäller såna bilder, Vem har valt att posta dom? facebook själva? det framstår inte i inlägget
Kanske lite fel forum för dig då, om du främst söker svar på hur facebooks policy ser ut?
Här, i denna tråden är topic en svensk som troligen valde att betala 500BTH, promenera 43 våningar upp i en skyskrapa i 32 graders värme och sedan ta sitt liv..
Säg till om det är något kring topicfrågan du inte förstår för jag är övertygad om att våra kära moderatorer har svar på det mesta i den vägen.
2014-12-07, 10:44
Medlem
Därför kommer jag aldrig någonsin sätta min fot i Thailand, förstår mig faktiskt inte på svenssons som tycker det är så speciellt och häftigt att åka dit. Som någon skribent tidigare sa, polisen där är den mest korrupta, skitpolisen som finns. Det var inte så länge sedan ett brittiskt par hittades ihjälslagna till döds, där kvinnan också blev brutalt våldtagen på en strand..man var väldigt snabba med att skylla på burmesiska (?) gästarbetare. Detta händer hela tiden, så fort en turist dödas så är polisen snabba med att axla någon oskyldig. Förresten verkar det vara ett vidrigt land med shemales överallt där västerländska män är nyfikna på hur det känns att få en stock i tvåan och bli sprutade i röven av en långhårig thailändare med silikontuttar. Gick nån dokumentär på Tv4 Sport för ett tag sedan som handlade om turister i Thailand, någon som vet vilket jag syftar på? Fyfan säger jag bara, nej dit åker aldrig denna svennen.
Senast redigerad av Hastalavistamannen 2014-12-07 kl. 10:52.
2014-12-07, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Inte "udda" alls, är man självmordsbenägen så tar man knappast hänsyn till såna detaljer...
Juletider tillhör väl också den tid på året då självmorden peakar, om jag förstått saken rätt?
BKK med sina 10 milj invånare är dessutom en stad där man tyvärr kan känna sig otroligt ensam, tragiskt nog.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-12-07 kl. 10:51.
2014-12-07, 11:05
Medlem
DeaDeaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Kanske lite fel forum för dig då, om du främst söker svar på hur facebooks policy ser ut?
Här, i denna tråden är topic en svensk som troligen valde att betala 500BTH, promenera 43 våningar upp i en skyskrapa i 32 graders värme och sedan ta sitt liv..
Säg till om det är något kring topicfrågan du inte förstår för jag är övertygad om att våra kära moderatorer har svar på det mesta i den vägen.

Frågan har i högsta grad med det och göra enligt mig,. ser inget fel i att fråga det och när jag inte får rätt svar påpekar jag det gärna, och du behöver inte hänvisa till deras policy, för har redan frågat dom ang detta, hade hoppas nån här inne hade ett bättre svar.

För att gå Ot:
Killen verkade ha det soft i somras av bilderna att döma. sen kommentera nån att han postat konstiga bilder och inte hört av sig, något lär ha hänt, tragiskt om det är som det verkar, jag skulle må som en gud om jag fick spendera mitt liv i thailand
Senast redigerad av DeaDeaDea 2014-12-07 kl. 11:09.
2014-12-07, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeaDeaDea
Läste allt och tyckte inte det var svar på min fråga! jag förstår att man valt att göra det, men frågan kvarstår hur kan facebook tillåta det finns på sidan? Dom om någon har väl strikt policy när det gäller såna bilder, Vem har valt att posta dom? facebook själva? det framstår inte i inlägget

Det har cirkulerat något otroligt med filmer på misshandel och mycket mer på Facebook sista året som inte plockas bort. Facebook bryr sig inte
2014-12-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah

Just, hissen måste ju ha varit avstängd. Hur i helvete orkade han knalla alla våningar? Jag är lite försiktig med att trycka på länkarna i tråden. Fick fotografen med rummet där han hängde sig? Läste att det stod en pall i rummet.
Senast redigerad av cvnm 2014-12-07 kl. 11:17.
2014-12-07, 11:20
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Fy fan, ansiktet är ju helt oigenkännbart. Någon som vet vad som händer med en kropp efter att ha varit död i en vecka? T-shirten verkar ju ha blivit blöt av något slag.
Gissningsvis så är det varmt och fuktigt i stort sett dygnet runt. Massor av larver och bakterier som kalasar på allt som är hyfsat dött. Det får till följd att kött som hänger ute i värmen snarast "smälter". Vem vet hur länge han hängt där? Han har ju garanterat varit död i mer än ett par dar, snarare ett par veckor. Det är gott om tid för huden att mörkna och börja lösas upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavistamannen
...hittades ihjälslagna till döds...
2014-12-07, 12:23
Medlem
Calapis avatar
Jag har själv gått förbi denna byggnad flera gånger. Perfekt läge vid riverside. Tydligen tog finanserna slut och det har stått i denna skepnad omkring 10 år. Många sådana här spökbyggnader ockuperas av hemlösa.
2014-12-07, 12:42
Medlem
mickis94s avatar
Kan det vara hedersrelaterat? Tänkte på att han gillat "Muslim - Sunni" på facebook. Kan han vara en konvertit som haft det ihop med någon muslimsk tjej i Thailand varpå familjen till denne blev förbannad?
2014-12-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cvnm
Just, hissen måste ju ha varit avstängd. Hur i helvete orkade han knalla alla våningar? Jag är lite försiktig med att trycka på länkarna i tråden. Fick fotografen med rummet där han hängde sig? Läste att det stod en pall i rummet.

Läste på, tror det var thaivisa.com, att det inte fanns någon hiss, vilket kanske också skulle kunna innefatta att det fanns en som inte var i bruk, då byggnaden verkar övergiven sen många år tillbaka p.g.a finanskrisen. De hade väl inte råd att bygga färdigt vad det verkar.

Tyvärr vet inte jag heller vad fotografen fått med, bara att han brukade bege sig dit för att ta panoramabilder...är för känslig för att titta på makabra bilder så den biten hoppar jag. Är mest intresserad av själva omständigheten med en svensk som väljer att ta sitt liv i Thailand. Har spenderat mycket tid där själv och kan nog hyfsat sätta mig in i denna arma människas situation.
Finns så mycket som är fantastiskt vad det kommer till historia, kultur, mat, natur och sevärdheter, men så finns det så mycket skit där samtidigt och just Bangkok ensam utan pengar är ingen lek vill jag lova.Om just denne man var mer än själsligt ruinerad har jag däremot ingen aning om men det räcker till för att ta ett så drastiskt beslut.

Jag läste att han hittades på en toalett på 43:e våningen och fotografen hade först varit på taket o fotat och på vägen ner hade han känt en taskigt lukt.

I alla forum där det diskuteras om västerlänningar som avlidit i Thailand dyker det alltid upp
någon som inte kan avhålla sig ifrån att spekulera kring om det egentligen inte handlar om mord.
Det är massvis med turister som dör i Thailand, det sker dagligen och såklart handlar det ibland om mord men att diskutera detta som vore det en regel som en del gör, är bara tröttsamt.

Så fort någon hoppat från en balkong i Phuket eller Pattaya så kommer dessa allvetande foliehattar fram och förkunnar att det till största sannolikhet handlar om att de blivit kastade ut av någon barflickas thailändka pojkvän, en mordisk svarttaxichaufför eller korrupt polis. Tröttsamt, då det är ett faktum att många sorgesamma, ensamma och ibland svårt sjuka män, väljer att åka dit för att söka "lycka" eller som en sista utväg... Många har problem med alkohol och andra droger och problemen accentueras gärna efter en månads dagliga besök i den lokala baren. Vanligaste orsakerna till att turister dör i Thailand är av olyckor (trafik, elstötar, drunkning m.m) Näst vanligast är förmodligen sjukdom, därefter kommer självmord och sedan blir en o annan också mulad.

Så länge det inte finns någonting som talar för foul play så tycker jag det är huvudlöst att spekulera i sådana banor.
OBS! Kritiken är absolut inte riktad till dig på något vis!
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-12-07 kl. 13:10.
2014-12-07, 13:32
Medlem
Kan tala om att han hängt där mer än dagar. Av erfarenhet så har jag själv sett lik via jobbet.
Man känner en stark lukt runt några dagar efter personen avlidit. Vid varmare temperaturer (sommar i Sverige)

Hur som helst så ruttnar inte liket sådär mycket efter bara några dagar.
Den starka lukten är det vidrigaste man kan känna. Luktar som gammalt spa från kycklingen som man öppnar ur en tinad påse som legat länge.
jag har gått in där en person legat i 4-6 dagar och det är inte ens likt av bilderna här att döma.

Av bilderna att döma så gissar jag på flera veckor kanske månad.
Han har ruttnat ganska mycket och huden har börjat ruttna väldigt mycket.
Doften av lik som ruttnar är 10 gånger starkare lukt än en burk surströmming.

Beklagligt att se en så ung och stilig kille ta sitt liv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in