Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-09-18, 03:25
Medlem
buyzabas avatar
Kan ni rekommendera nån lära-själv-språkkurs i ryska språket. Jag prövade Univerb (värdelös, är bara ett rabblande av massa fraser som man kunde läst själv i ett litet häfte ungefär).
Citera
2005-09-18, 09:00
Medlem
Shuriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buyzaba
Kan ni rekommendera nån lära-själv-språkkurs i ryska språket. Jag prövade Univerb (värdelös, är bara ett rabblande av massa fraser som man kunde läst själv i ett litet häfte ungefär).

De bästa språkböckerna är routledge colloquial series. De har nästan alla jordens språk att lära ut. Har själv deras polska, ukrainska läroböcker. De kostar ca 500kr på akademibokhandeln. Det är böcker som lär ut språket från grunden, det finns kasseter som följer med.

http://www.multilingualbooks.com/colloq.html
Citera
2005-09-18, 10:07
Medlem
njetskis avatar
Testa Pimsleur Language Program. Mycket bra.
Citera
2006-06-14, 23:52
Medlem
Lära sig ryska på en sommar

Jag har funderat på att lära mej lite ryska en längre tid. Det är inte tänkt att jag ska prata flytande utan bara kunnna göra mej förstådd hjälpligt och kunna följa med i en konversation hyffsat.
Så jag tänkte fråga om någon har några bra tips på hur man lär sig ett nytt språk fort, tid har jag i överflöd då jag är ledig fram tills jag börjar läsa 1 september. Min flickvän pratar flytande ryska, så lite hjälp har jag ju därifrån, men jag vill inte behöva fråga henne om allt hela tiden.
Citera
2006-06-16, 09:14
Medlem
Draugs Hargs avatar
Det första jag kommer att tänka på är biblioteket och http://www.unilang.org/ där finns det en massa bra. Vet inte hur det ser ut med kurser osv där du bor.
Citera
2006-06-30, 11:05
Medlem
pjtrs avatar
Friska upp min ryska?

Läste en termin ryska på gymnasiset men nu märker jag till min bedrövelse att jag börjar glömma bort. Finnns det några hemsidor på internet, program att ladda ner där man kan öva och underhålla den lilla ryskan jag kan. Som det är nu kan jag inte hänga med i en vanlig diskussion, så det kan inte vara nån hög nivå.

tack på förhand.
Citera
2006-06-30, 11:15
Medlem
Hin Håle.s avatar
Pimsleurs ryska språkkurs kan du nog hitta på någon tracker eller på DC.

Finns i steg I, II och III. Jag får personligen störst behållning av språkinlärning genom att lyssna och upprepa, och det är precis vad du får göra med Pimsleurs kurser.
Citera
2006-06-30, 11:45
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Den nya tråden Friska upp min ryska? fogades till denna.

/Moderator
Citera
2006-07-01, 08:02
Medlem
Hispers avatar
Rosetta Stone har ju också bra språkkurser http://www.rosettastone.com/en/?a=b
Citera
2006-07-01, 18:37
Medlem
christgrinders avatar
Den bästa kursen i ryska finns på SU:s hemsida, den är dessutom på svenska.
Citera
2006-07-02, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christgrinder
Den bästa kursen i ryska finns på SU:s hemsida, den är dessutom på svenska.
En länk hade inte skadat.
Citera
2006-08-19, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMaZz
En länk hade inte skadat.
Håller med..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera