2014-12-05, 23:12
Medlem
Hej!

Jag har tagit Xanax i tre monader, allt fran 0.5mg till 2mg/dag, ibland inget alls.
Nu har jag varit utan i tre dagar och svettas, har angest och svart att sova.

Jag tar 5-10mg diazepam/dag for tillfallet for att klara av vardagen. Men jag har markt en sak.

Min aptit har forsvunnit helt - beror det pa intag av diazepam, eller kickningen av alprazolamen?

tack!
Citera
2014-12-06, 00:09
Medlem
johanjosefssons avatar
De brukar ha en aptitdödande effekt, ja. Inte lika starkt som effedrin och amfetamin, men ändå tillräckligt för att man ska "glömma" att äta ibland.

Konstigt dock att du får svårt att somna av Xanax och Diazepam då det är väldigt lugnande. Tillvänjd kanske?
Citera
2014-12-06, 00:24
Medlem
Findmucks avatar
Kanske missförstår dig nu, men du har slutat med Xanor efter ett längre bruk och upplever nu dålig aptit pga. detta? Isåfall, ja, det är nog ganska vanligt.
Citera
2014-12-06, 00:35
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meir
Hej!

Jag har tagit Xanax i tre monader, allt fran 0.5mg till 2mg/dag, ibland inget alls.

Jag tar 5-10mg diazepam/dag for tillfallet for att klara av vardagen. Men jag har markt en sak.

Min aptit har forsvunnit helt - beror det pa intag av diazepam, eller kickningen av alprazolamen?

tack!
på så små doser och kort tid kan väl inte få at?
Citera
2014-12-06, 01:01
Medlem
Nu hör inte det här till TS fråga, men jag brukar får riktiga munch när jag går på xanor.

och till ts, bero nog säkerligen att du har lite at av xanor du tappat aptiten

Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
De brukar ha en aptitdödande effekt, ja. Inte lika starkt som effedrin och amfetamin, men ändå tillräckligt för att man ska "glömma" att äta ibland.

Konstigt dock att du får svårt att somna av Xanax och Diazepam då det är väldigt lugnande. Tillvänjd kanske?
Citera
2014-12-06, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Kanske missförstår dig nu, men du har slutat med Xanor efter ett längre bruk och upplever nu dålig aptit pga. detta? Isåfall, ja, det är nog ganska vanligt.
Stammer, uttryckte mig lite luddigt. Slutat efter ca 3man av bruk. Tack for svaret!
Citera
2014-12-06, 09:20
Bannlyst
Benso ökar aptiten genom att binda till gaba a2 och a3. Alpra har hög affinitet för a2 och medel för a3. Diazepam har hög för båda. Att aptiten försvinner beror på utsättning, skulle du ta lite högre doser diazepam borde du få tillbaks aptiten. Detta är i teorin, tycker man får fluddermunchies av allt oavsett hur de binder.
Citera
2014-12-06, 15:05
Medlem
healthyasfucks avatar
Väldigt vanligt, ja.

Gick själv på alpra under en månad tidigare. Kunde äta hur mycket som helst. När jag slutade var det desto svårare att ens få ner dagens tre måltider.

Men det försvinner...
Citera
2014-12-06, 15:16
Medlem
Slingshots avatar
För att få till aptit tillbaka ta höga doser vitamin B1, tar själv 150 mg om dagen.
Citera
2014-12-06, 22:21
Medlem
Tack for svaren alla!

AT'n borde dock inte vara sa lang va? Alpra har ju en kort halveringstid, laste naganstans att en veckas at ar det jag borde forvanta mig om jag bara brukat i ett par manader. Valdigt laga doser dessutom.

Ar diazepam AT svarare an alpra? Ligger pa 5-10mg/dag. Tanker kicka det med safort Alpra AT'n forsvinner.

One step at a time.

Mvh
Citera
2014-12-12, 02:10
Medlem
Danebrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meir
Hej!

tack!

Du kan lätt få Mirtazapin av din husläkare, den hjälper dig sova och ökar din aptit
Citera
2015-01-07, 22:27
Medlem
Förlåt för OT men jag får en konstig smak och tappar aptiten helt typ och ett glas cola smakar likadant som oxfilé med potatisgratäng... Nån som upplever samma sak? Detta är alltså när jag har tagit xanor... Tänder inte av utan flummar ibland lite skönt efter jobbet men assvårt att äta som sagt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in