Citat:
Ursprungligen postat av
Luffa
Jag förstår att det svider när SANNINGAR kommer fram om Thony Norelli, Peter Hagerman, Ingvar Mireau, Magnus Käll, Peter Wittsten och alla de andra som på ett eller annat vis är involverade i luftslottet Granitporten AB.
I min värld handlar förtal om att sprida osanningar om personer eller företag. När det däremot handlar om att lyfta fram sanningar/fakta i ljuset handlar det om att uppmärksamma en intet ont anande allmänhet på att det inte står rätt till.
Du, Ackeson, som verkar ha lusläst varenda inlägg i den här tråden: Visa ett enda inlägg som inte är med sanningen överensstämmande.
Jag väntar med spänning!
Nej, jag har bara läst de senaste sidorna.
Det är faktiskt inte förenligt med förtalslagarna att misskreditera utpekade personer vare sig det är sant eller inte. Jag hoppade in i denna tråd därför att jag nästan ingen annanstans sett någon som så frenetiskt bara måste lägga ut personuppgifter. Jag ser det som ett sjukligt begär. Luffa, du är förmodligen inte riktigt frisk, sök vård.
Citat:
Ursprungligen postat av
brasnyggman
Om säljare och köpare träffar en sidouppgörelse om en annan köpeskilling än den som uppges i köpehandlingarna så är denna överrenskommelse ogiltig.
JB 4:1
Så den håller inte om det var så du tänkte? Med dessa inblandade människors Cv så håller jag det mer än mycket möjligt att det funnits någon form av sidoöverrenskommelse, skulle kanske t.om kunna vara en på andra hållet om det bara funnits kulor i bolaget
Jo, det var så jag misstänkte att de kommit överens om ett pris vid sidan om och skrivit ett annat på pappret. Nu när det gick till domstol är det undertecknade avtal som gäller. I övrigt vet jag inte vad det handlar om, kanske en tragisk familjekonflikt som fått denna konsekvens. Det som är riktigt illa är att Luffa lägger ut en familjekonflikt på nätet. Jag tror bestämt att Luffa är avundsjuk på att dessa bollar med miljoner (om de nu gör det) medan han själv kanske är fattig, vilket jag inte har en aning om, bara gissar.
Jag passade på att läsa på lite om företagsplundrare. Det finns en handfull kända exempel. Det som skiljer detta gäng från företagsplundrare är väldigt mycket. Dessa personer ryggar inte för att stå för vad de gjort och de flyr inte, de är ju kvar och fortsätter att leda sitt/sina företag. Om de vore plundrare skulle man bara höra deras namn några gånger sedan skulle de vara försvunna med miljonerna.
Med reservation för att jag inte vet något om detta. Läsa tråden är ingen idé för Luffa är inte på det minsta sätt trovärdig, han är bara en liten nobody som hörs mycket därför hans avundsjuka är gränslös.