2016-09-26, 20:41
  #145
Medlem
Dallas, Falcon Crest, Glamour, Dynastin, Hem till gården, Coronation Street, La Famiglia dei Furfanti, Våra bästa år, Varuhuset, Rederiet, Tre Kronor, Skilda världar.

INGEN av dessa såpor har någon som helst chans på något plan gentemot detta fantastiskt UNDERBARA nervkittlande vendetta, som TS Luffa för emot Granitporten AB, och dess skrupellösa företrädare. Älskar detta.

Luffa, du underbart galna, envisa, frustrerade och stridbara människa stå på dig. Kläm åt de som klämmas åt skall och ge hedern tillbaka till dem som hedern stulits ifrån. Jag längtar redan efter nästa uppdatering.
Citera
2016-09-27, 03:42
  #146
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Du Ackeson, en sak kan Du vara fullständigt övertygad om: Jag är inte ett dugg avundsjuk på Thony Norelli! Maken till looser har nämligen aldrig skådats!
Sedan kan jag inte förstå hur Du kan ifrågasätta klara och tydliga fakta kring hur kåken i Skinnskatteberg har vandrat mellan olika ägare de senaste åren. Det Du kallar "skit" är solklara fakta!
Men den avgörande frågan är hur herr och fru Norelli skulle tillgodogöra sig 475 000 kronor från den beskrivna fastighetskarusellen?
I köpeavtalet framgår nämligen under punkten 2 att 475 000 kronor skulle levereras till säljaren när väl Skinnskattebergsfastigheten sålts. Nu är den såld - flera gånger - men än har inte säljaren fått ett öre.
Du Luffa, du skall ha helt klart för dig att det jag ser är en person som ägnar sin tid åt att förtala en samling människor. Enligt våra lagar är det inte tillåtet men det är väl något du tar lätt på.
Om du vänder på det och du själv blir omskriven med en massa "sanningar" som du anser inte alls stämma skulle du bli blindgalen. Jag tror faktiskt det räcker med att ditt eventuella namn skulle nämnas tillsammans med det som Luffa skrivit här för att du inte skulle tåla det utan att polisanmäla eller åtminstone bli blindgalen. Sensmoral:

Du tycker alla andra skall tåla vad du skriver
men:
Du själv skall inte behöva tåla om någon skriver om dig.
vilket bottna i en:
avgrundsdjup avundsjuka.

Ibland kommer tider då man önskade någon slags utbildning för att få använda internet. Men det skulle inte hjälpa dig, Luffa, för du skulle bli kuggad...
__________________
Senast redigerad av Ackeson 2016-09-27 kl. 03:50.
Citera
2016-09-27, 03:46
  #147
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wau
Dallas, Falcon Crest, Glamour, Dynastin, Hem till gården, Coronation Street, La Famiglia dei Furfanti, Våra bästa år, Varuhuset, Rederiet, Tre Kronor, Skilda världar.

INGEN av dessa såpor har någon som helst chans på något plan gentemot detta fantastiskt UNDERBARA nervkittlande vendetta, som TS Luffa för emot Granitporten AB, och dess skrupellösa företrädare. Älskar detta.

Luffa, du underbart galna, envisa, frustrerade och stridbara människa stå på dig. Kläm åt de som klämmas åt skall och ge hedern tillbaka till dem som hedern stulits ifrån. Jag längtar redan efter nästa uppdatering.
Gillar man rättshaverister så kanske det kan vara underhållning. Vi friska tycker dock inte det är underhållande, det är bara patetisk avundsjuka. Luffa verkar vara den mest avundsjuka person som går i ett par skor. Fast jag har väl fel där, han kanske inte har råd med ett par skor.
Citera
2016-09-27, 08:00
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Gillar man rättshaverister så kanske det kan vara underhållning. Vi friska tycker dock inte det är underhållande, det är bara patetisk avundsjuka. Luffa verkar vara den mest avundsjuka person som går i ett par skor. Fast jag har väl fel där, han kanske inte har råd med ett par skor.

Kul för dig att du är frisk, det måste kännas underbart för dig. Du tycker att en person är avundsjuk och en rättshaverist när denne bedriver sin kamp emot det den tycker är fel och orättvist. Men kallar dig själv frisk när du i princip gör samma sak emot Luffa. Vem är värst, den som hatar eller den som hatar hataren?? Du kallar andra patetiska, och så visar du dig vara precis lika patetisk själv. Snyggt.
Citera
2016-09-27, 09:29
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Du Luffa, du skall ha helt klart för dig att det jag ser är en person som ägnar sin tid åt att förtala en samling människor. Enligt våra lagar är det inte tillåtet men det är väl något du tar lätt på.

Jag förstår att det svider när SANNINGAR kommer fram om Thony Norelli, Peter Hagerman, Ingvar Mireau, Magnus Käll, Peter Wittsten och alla de andra som på ett eller annat vis är involverade i luftslottet Granitporten AB.
I min värld handlar förtal om att sprida osanningar om personer eller företag. När det däremot handlar om att lyfta fram sanningar/fakta i ljuset handlar det om att uppmärksamma en intet ont anande allmänhet på att det inte står rätt till.
Du, Ackeson, som verkar ha lusläst varenda inlägg i den här tråden: Visa ett enda inlägg som inte är med sanningen överensstämmande.
Jag väntar med spänning!
Citera
2016-09-27, 10:00
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Det pappret säger fortfarande inget om mellanliggande förhållanden. Det kan också vara så att de helt enkelt kommit överens om ett högre pris.

Den andra skiten du skriver om är bara ägnat att förtala folk med. Jag har nu läst igenom större delen av tråden och kan konstatera att du skapat tråden därför att du retar dig på vissa människor, dvs du är avundsjuk. Lägg ner!!

Om säljare och köpare träffar en sidouppgörelse om en annan köpeskilling än den som uppges i köpehandlingarna så är denna överrenskommelse ogiltig.
JB 4:1

Så den håller inte om det var så du tänkte? Med dessa inblandade människors Cv så håller jag det mer än mycket möjligt att det funnits någon form av sidoöverrenskommelse, skulle kanske t.om kunna vara en på andra hållet om det bara funnits kulor i bolaget
__________________
Senast redigerad av brasnyggman 2016-09-27 kl. 10:22.
Citera
2016-09-27, 12:15
  #151
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Jag förstår att det svider när SANNINGAR kommer fram om Thony Norelli, Peter Hagerman, Ingvar Mireau, Magnus Käll, Peter Wittsten och alla de andra som på ett eller annat vis är involverade i luftslottet Granitporten AB.
I min värld handlar förtal om att sprida osanningar om personer eller företag. När det däremot handlar om att lyfta fram sanningar/fakta i ljuset handlar det om att uppmärksamma en intet ont anande allmänhet på att det inte står rätt till.
Du, Ackeson, som verkar ha lusläst varenda inlägg i den här tråden: Visa ett enda inlägg som inte är med sanningen överensstämmande.
Jag väntar med spänning!

Nej, jag har bara läst de senaste sidorna.
Det är faktiskt inte förenligt med förtalslagarna att misskreditera utpekade personer vare sig det är sant eller inte. Jag hoppade in i denna tråd därför att jag nästan ingen annanstans sett någon som så frenetiskt bara måste lägga ut personuppgifter. Jag ser det som ett sjukligt begär. Luffa, du är förmodligen inte riktigt frisk, sök vård.

Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Om säljare och köpare träffar en sidouppgörelse om en annan köpeskilling än den som uppges i köpehandlingarna så är denna överrenskommelse ogiltig.
JB 4:1

Så den håller inte om det var så du tänkte? Med dessa inblandade människors Cv så håller jag det mer än mycket möjligt att det funnits någon form av sidoöverrenskommelse, skulle kanske t.om kunna vara en på andra hållet om det bara funnits kulor i bolaget
Jo, det var så jag misstänkte att de kommit överens om ett pris vid sidan om och skrivit ett annat på pappret. Nu när det gick till domstol är det undertecknade avtal som gäller. I övrigt vet jag inte vad det handlar om, kanske en tragisk familjekonflikt som fått denna konsekvens. Det som är riktigt illa är att Luffa lägger ut en familjekonflikt på nätet. Jag tror bestämt att Luffa är avundsjuk på att dessa bollar med miljoner (om de nu gör det) medan han själv kanske är fattig, vilket jag inte har en aning om, bara gissar.

Jag passade på att läsa på lite om företagsplundrare. Det finns en handfull kända exempel. Det som skiljer detta gäng från företagsplundrare är väldigt mycket. Dessa personer ryggar inte för att stå för vad de gjort och de flyr inte, de är ju kvar och fortsätter att leda sitt/sina företag. Om de vore plundrare skulle man bara höra deras namn några gånger sedan skulle de vara försvunna med miljonerna.

Med reservation för att jag inte vet något om detta. Läsa tråden är ingen idé för Luffa är inte på det minsta sätt trovärdig, han är bara en liten nobody som hörs mycket därför hans avundsjuka är gränslös.
Citera
2016-09-27, 14:56
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Läsa tråden är ingen idé för Luffa är inte på det minsta sätt trovärdig, han är bara en liten nobody som hörs mycket därför hans avundsjuka är gränslös.

Vore klädsamt om "Ackeson" kunde konkretisera sitt påstående om att jag inte är trovärdig.
Peka på något som jag påstått i mina inlägg som inte är sant. Kom med ett enda exempel.

Att som Ackeson bara spy ur sig en massa påståenden om exempelvis mitt hälsotillstånd ter sig mer än patetiskt.
Om Ackeson höll sig till sakfrågan, det vill säga mitt påstående om att Granitporten AB enbart är en stor bluff, skulle han bemöta detta på annat vis. Men det kan han inte.
Dina utsagor, Ackeson, tar jag enbart som en bekräftelse på att mina påståenden är korrekta.
I annat fall skulle Du bemöta mig annorlunda. Under förutsättning att Du har "alla hästar i stallet".
Citera
2016-09-27, 15:28
  #153
Medlem
Det är inget snack om saken att Thony Norelli är en bedragare utan dess like. Att en person som ackeson även försöker skriva om förtal och att luffa ska lära sig hur internet fungerar...du är fullt medveten att du hänger på flashback...och inom ett område som syftar till att varna för och avslöja företag och företagare som inte sköter sig. Flashback är en utav få ställen man faktiskt kan yttra sig om sanningen utan att någon kan tysta dig. Nu kan du fortsätta jobba med dina patienter så du kanske gör mer nytta, här är har du i alla fall inget värde.
Citera
2016-09-28, 03:48
  #154
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Nyss skrev "Ackeson" följande: "Vem är värst, den som slår på någon eller den som försvarar sig mot honom?"
Min fråga till "Ackeson": Vem är värst, den som försöker lura folk på pengar eller den som avslöjar bluffen?
Det är inget vidare att bli lurad på pengar men frågan är om det inte är värre att påstå att någon lurar andra på pengar och sedan kalla sig för avslöjare av en bluff. Tekniskt sett lär det vara en omöjlig uppgift ta reda på om Luffa avslöjat en bluff. Jag tror inte det, jag tror Luffa är en bluff!
Observera att jag mycket klädsamt använder den försiktiga graden av termen som heter: "tror".


Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Vore klädsamt om "Ackeson" kunde konkretisera sitt påstående om att jag inte är trovärdig.
Peka på något som jag påstått i mina inlägg som inte är sant. Kom med ett enda exempel.

Att som Ackeson bara spy ur sig en massa påståenden om exempelvis mitt hälsotillstånd ter sig mer än patetiskt.
Om Ackeson höll sig till sakfrågan, det vill säga mitt påstående om att Granitporten AB enbart är en stor bluff, skulle han bemöta detta på annat vis. Men det kan han inte.
Dina utsagor, Ackeson, tar jag enbart som en bekräftelse på att mina påståenden är korrekta.
I annat fall skulle Du bemöta mig annorlunda. Under förutsättning att Du har "alla hästar i stallet".
Du har rätt, jag kan inte bevisa att Granitporten är en bluff och det kan inte du heller. Dessutom verkar du ha en extrem form av avundsjuka som yttrar sig i att du bara inte kan låta bli att nämna folks personuppgifter. Jag har aldrig förstått varför man skall jävlas med andra verkliga personer på detta vis. Kalla avundsjuka Luffa avundsjuk eller det något annat betyder lika mycket som att kalla seriefiguren Kalle Anka det samma, dvs ingenting. Men värre avundsjuka än Luffa har jag nog aldrig skådat!
Citera
2016-09-28, 03:56
  #155
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wimount1
Det är inget snack om saken att xxxxx xxxxx är en bedragare utan dess like. Att en person som ackeson även försöker skriva om förtal och att luffa ska lära sig hur internet fungerar...du är fullt medveten att du hänger på flashback...och inom ett område som syftar till att varna för och avslöja företag och företagare som inte sköter sig. Flashback är en utav få ställen man faktiskt kan yttra sig om sanningen utan att någon kan tysta dig. Nu kan du fortsätta jobba med dina patienter så du kanske gör mer nytta, här är har du i alla fall inget värde.
Man kan skriva ut personuppgifter på Flashback men det betyder inte att det är tillåtet. Eftersom Flashback inte har utgivningsbevis är det postaren själv som får ta ansvaret för det som skrivs och här ovan begick du ett PUL-brott som du och ingen annan får stå till svars för om du inte var anonym.

Det finns ett mycket bra talesätt bland anonyma: "Skriv inte mer än du kan stå för". Tanken bakom det är att rätt som det är vet någon vem som skrivit mer än denne kan stå för och då är det inte långt borta att man "åker dit". Förvisso är det inget brott att nämna ett namn men det finns andra som nämner helt ovidkommande personers personuppgifter. Det är vidrigt!
Citera
2016-09-28, 10:00
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Man kan skriva ut personuppgifter på Flashback men det betyder inte att det är tillåtet. Eftersom Flashback inte har utgivningsbevis är det postaren själv som får ta ansvaret för det som skrivs och här ovan begick du ett PUL-brott som du och ingen annan får stå till svars för om du inte var anonym.

Det finns ett mycket bra talesätt bland anonyma: "Skriv inte mer än du kan stå för". Tanken bakom det är att rätt som det är vet någon vem som skrivit mer än denne kan stå för och då är det inte långt borta att man "åker dit". Förvisso är det inget brott att nämna ett namn men det finns andra som nämner helt ovidkommande personers personuppgifter. Det är vidrigt!

Att Thony Norelli inte har rent mjöl i påsen kan alla vara överrens om.
Har du läst följande länk?

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.3790797-affarsmannens-meritlista-aktiv-i-74-konkursade-bolag

1) varit ägare eller styrelseledamot i 14 konkursade bolag
2) anställd eller konsult i ytterligare 60 företag som gått i konkurs.

Underbart CV för Thony Norelli (OBS! *Ironi*)

Att jag även kan hålla med om att hela tråden känns som en häxjakt mot Thony och det finns fler inblandade är en annan sak - men något brott mot PUL har inte begåtts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in