Citat:
Ursprungligen postat av
Knarkkorven!
Legaliseringsguiden har nu ett nytt kapitel i form av en genomgående granskning av argument och fakta som förmedlas av "experterna" Fred Nyberg och Kai Knudsen.
Läs kapitlet här: http://wiki.magiskamolekyler.org/Tongivande_svenska_f%C3%B6rbudsf%C3%B6respr%C3%A5k are
Båda förekommer ofta i den narkotikapolitiska debatten, dels med egna debattartiklar och dels som experter när artiklar eller tv-program rapporterar om droger, främst cannabis och nu senast Spice.
Jag vill gärna ha synpunkter, kommentarer och tips på andra artiklar/videoklipp etc. som kan vara intressanta att inkludera. Hjälp till att göra legaliseringsguiden ännu bättre!
På Söndag kommer Fred Nyberg medverka i en ny debatt i kulturhuset (
läs mera). Jag sätter en slant på att vi kommer få höra argumenten "vi vet mycket mera nu än innan", "
cannabisrökare får lägre iq" samt "cannabisen är starkare nu än på 1970-talet och därmed farligare". Vad tror ni?
De brukar ofta använda Dunedin studien här, undrar om han är så dum också.
Brukar bli en diskussionsdödare, när man informerar dom vad de säger om såna som har sin debut <18år.
Och att det inte går längre påvisa denna IQ-påverkan längre.
Edit:
En sak jag som är väldigt konstig de säger är "
Den kriminalitet som i dag livnär sig på illegal cannabis skulle tveklöst flytta över sin aktivitet på andra illegala hanteringar.".
Som att idag skulle det finnas en lukrativ olaglighet, som langarna struntar i att göra.
Bara för de idag säljer cannabis, är man verkligen så korkad att man tror på detta?
Denna tokighet kommer upp ibland, hos andra också.
Så han fått spridning på den Fred, då den dyker upp på tex familjeliv ibland.
Inte här så ofta.