Flashback bygger pepparkakshus!
2016-10-23, 16:17
Medlem
Rondavouzs avatar
Otroligt att en person så mitt inprick lyckas personifiera alla mina fördomar om Stockholmare o allt som gör att man bara vill spy.
E du stockholmare fattar du säkert inget, alla övriga, japp...
Citera
2016-10-23, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondavouz
Otroligt att en person så mitt inprick lyckas personifiera alla mina fördomar om Stockholmare o allt som gör att man bara vill spy.

Jag är urstockholmare men hajar precis vad du menar. Hon är ju liksom den där nidbilden personifierad. Ungefär som om vi 08-or skulle åka till Norrland och direkt springa på Lennart Jähkels karaktär från filmen Jägarna..
Citera
2016-10-25, 03:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Kommer man från en familj som bytt namn från Jönsson till Jinder har man kanske lite hybris...

Little Jönsson kanske inte låter så vidare värst gångbart men av det jag hört av den här damen musikaliskt sett så passar hon faktiskt att heta Jönsson....

Herrejösses vilken outhärdlig bebisröst

Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-10-25 kl. 03:49.
Citera
2016-10-25, 03:45
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Little Jönsson kanske inte låter så vidare värst gångbart men av det jag hört av den här damen musikaliskt sett så passar hon faktiskt att heta Jönsson....

Herrejösses vilken outhärdlig bebisröst

Hehehe Lilla Jönssonligan skulle hennes band kunna kallas

Lisa Ekdahl och hon har väl lite liknande röster, lite bebislika.
Skillnaden är väl att Lisa Ekdahl kommit längre i sin karriär och har lite mer integritet än Lilla Jinder.
Citera
2016-10-25, 04:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hehehe Lilla Jönssonligan skulle hennes band kunna kallas

Lisa Ekdahl och hon har väl lite liknande röster, lite bebislika.
Skillnaden är väl att Lisa Ekdahl kommit längre i sin karriär och har lite mer integritet än Lilla Jinder.

Båda två har hemska sångröster, går det inte att komma till rätta med bebisrösterna hos någon tal/sångpedagog eller via en stämbandsoperation?

Nu menar inte jag att fröken Little Jinder/Jönsson eller LE ska utrustas med extremt jättedjupa och mörka röster som den här något märkliga mannen men nåt borde väl ändå gå att göra?

Den enda anledningen till att "Little Jinder" får spela in plattor och uppträda land och rike runt är väl för att hon surfar på morsans goda namn? hon kan väl iallafall spela nyckelharpa och har spelat för den Japanske kejsaren om jag minns rätt? Vilka har Little Jinder spelat för? Fulla och påverkade människor på nån random festival?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-10-25 kl. 04:16.
Citera
2016-10-25, 11:00
Bannlyst
Citat:
Båda två har hemska sångröster, går det inte att komma till rätta med bebisrösterna hos någon tal/sångpedagog eller via en stämbandsoperation?

Nu menar inte jag att fröken Little Jinder/Jönsson eller LE ska utrustas med extremt jättedjupa och mörka röster som den här något märkliga mannen men nåt borde väl ändå gå att göra?

Den enda anledningen till att "Little Jinder" får spela in plattor och uppträda land och rike runt är väl för att hon surfar på morsans goda namn? hon kan väl iallafall spela nyckelharpa och har spelat för den Japanske kejsaren om jag minns rätt? Vilka har Little Jinder spelat för? Fulla och påverkade människor på nån random festival?

Ibland har hon mamma och Beatrice Eli med på scen. Tyckte någon låt lät som
Maggio lite grand då.
Citera
2016-10-25, 14:22
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Mamma Åsa är ju riksspelman, har mottagit både Konungens medalj, stipendier och grammisar. Sedan flitig inom olika områden av musik, inte minst med sin nyckelharpa, ja. Även böcker och musikaler. Otroligt begåvad, mångfacetterad och verkar mycket sympatisk. Gett ut otroligt mycket musik, även skrivit åt andra.

Det går inte att jämföra dotter och mor, de är som natt och dag. Åsa växte upp med en alkoholiserad mamma och har väl hållit sig borta från alkohol vad jag förstår. Josefine däremot har ju varit berusad (och hög?) hos t.ex. Filip & Fredrik i direktsänd TV. Trots att hon vet hur hennes egen mamma fick lida med tanke på hur Josefines mormor drack.
Citera
2016-10-25, 15:40
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondavouz

Här i Stockholm kallar vi det för Södermalmsbor.
Citera
2016-10-25, 23:33
Medlem
Nu har hon aldrig någonsin hetat Jönsson, era jävla klappträn, utan är född Stove efter pappan.

Hennes morfar bytte för fan från Jönsson till Jinder för 40 år sen.
Citera
2016-10-26, 23:29
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Så Little Jinder berättade egentligen om själv då när hon pratade om pedofiler i Café nyligen. Och är alltså pedofil själv då. Då hon nyligen sade i en interjuv med Café någonting i still med att fågelskådare och pedofiler var samma typ av personer. Dom bar beigea kläder och gillade naturen. Och nu så har hon hånglat upp en 12 årig pojke

Hebefil, ej pedofil. Rätt ska vara rätt.
Citera
2016-10-27, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Mamma Åsa är ju riksspelman, har mottagit både Konungens medalj, stipendier och grammisar. Sedan flitig inom olika områden av musik, inte minst med sin nyckelharpa, ja. Även böcker och musikaler. Otroligt begåvad, mångfacetterad och verkar mycket sympatisk. Gett ut otroligt mycket musik, även skrivit åt andra.

Det går inte att jämföra dotter och mor, de är som natt och dag. Åsa växte upp med en alkoholiserad mamma och har väl hållit sig borta från alkohol vad jag förstår. Josefine däremot har ju varit berusad (och hög?) hos t.ex. Filip & Fredrik i direktsänd TV. Trots att hon vet hur hennes egen mamma fick lida med tanke på hur Josefines mormor drack.
Åsa hr även varit med och vunnit Eurovision song contest med Norge.

Trist att hennes dotter blev en riktig "fuck up" och inte en ny riksspelman.
Citera
2016-10-27, 01:04
Bannlyst
Känns som hon sitter fast i någon form av tonårsuppror. Tycker fortfarande det är fortfarande spännande och rebelliskt med sex och könsord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in