2014-12-05, 11:27
Medlem
Kaustis avatar
Antar att svaret är rätt enkelt, men vill bara dubbelkolla så att man inte får nån förseningsavgift eller nåt på eländet.

Jag fick idag en månadsfaktura från Comviq på minus 71 kronor. Behöver jag då göra någonting med den eller kan jag bara låta den ligga så får jag tillbaka pengarna automatiskt?

Försökte chatta med Conviq, men då måste man först registrera sitt mobilnummer och den mobilen ligger hemma så det kan jag inte göra. Hjärndöda idiotföretag.
Citera
2014-12-05, 11:34
Medlem
Diamondgrits avatar
Det låter orimligt att få förseningsavgift för att du inte hämtar ut pengar i tid.

Jag tror inte att de kommer att skicka dig 71 kronor om du sitter och väntar. Eller att de skulle skicka dig pengar alls. Däremot kan du, om ditt fakturakonto där verkligen har -71 kronor, ha 71 kronor till godo.

Det kan vara ett fel också, så om jag vore du så skulle jag ringa in och höra efter vad de sysslar med.
Citera
2014-12-05, 11:51
Medlem
Det är vanligt när man betalat in för mycket eller en räkning två gånger. Då gör dom sådär. Jag har varit med om det flera gånger. Du har alltså inget problem. Det blir avdraget på nästa faktura dom där 71kronorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in