Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-10, 10:44
  #1441
Medlem
Aquaman var DC, ursäkta, men ändå ännu en bra sista spik i kistan att genren är påväg att dö ut.

Som Angry Joe sa "The new Aquaman made me hate super hero movies, The Marvels killed the whole genre for me. Enough of this shit!".
Citera
2024-03-17, 06:12
  #1442
Medlem
Om Disneys styrelse börjar överväga att skicka ett hotfullt brev till en annan studio bör det vara Sony och deras tilltagande urspårade plan att göra filmer av Spindelmannens motståndare/sidokaraktärer.

Madam Web fick förutom en utmärkt häckling på Oscarsgalan en av de kortaste biokarriärer jag hört talas om (drygt en månad).
Den finns att köpa ärligt på amerikanska Amazon.....och ev på "alternativa" sidor för de som har papegoja på axeln.
Citera
2024-04-04, 14:45
  #1443
Medlem
diseuses avatar
Deadline.com (‘The Fantastic Four’: Julia Garner Joins Marvel Studios Movie As A Shalla-Bal Version Of Silver Surfer):
Citat:
With the four actors set to play the iconic members of the super team, Marvel Studios‘ The Fantastic Four now has its sights set on who will play Silver Surfer, and it looks like they are going with one of the towns biggest rising stars.

Sources tell Deadline that Emmy winner Julia Garner is set to play the iconic comic book character in Marvel Studios’ The Fantastic Four.
Enligt min mening ett mycket märkligt val.
Citera
2024-04-07, 18:53
  #1444
Medlem
Jagerbys avatar
När jag såg The Marvels så tänkte jag att det var det absoluta bottennappet någonsin i Marvels filmografi.
Sen såg jag Madame Webb igår och insåg att jag nyss bevittnat en ny "vinnare". Usch och fy så dålig den var! Usel story, pinsamt skådespeleri. Måste väl ha floppat världen över?
Citera
2024-04-07, 19:47
  #1445
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagerby
När jag såg The Marvels så tänkte jag att det var det absoluta bottennappet någonsin i Marvels filmografi.
Sen såg jag Madame Webb igår och insåg att jag nyss bevittnat en ny "vinnare". Usch och fy så dålig den var! Usel story, pinsamt skådespeleri. Måste väl ha floppat världen över?

Madame Web ingår inte i MCU.
Citera
2024-04-08, 16:13
  #1446
Medlem
Jagerbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Madame Web ingår inte i MCU.

Men det är en Marvelfilm. Väl?
Citera
2024-04-08, 16:17
  #1447
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagerby
Men det är en Marvelfilm. Väl?

Det är lite rörigt.

Disney gör alla MCU-filmer men har inte rätt till alla Marvel-karaktärer. Sony äger Spider-Man och rättigheterna till alla karaktärer som ingår i Spider-Mans mikrouniversum.

Disney och Sony har haft en deal om att inkludera Spider-Man i MCU, men det gäller hittills inte Sonys övriga filmer om Spider-Man karaktärer som Venom, Kraven, Morbius, Madame Web, etc.

Tidigare var det ännu rörigare, när Fox ägde X-Men och Fantastic Four, men sen köpte Disney Fox. Därför finns det ännu ingen X-Men eller Fantastic Four-film som ingår i MCU.
__________________
Senast redigerad av SithMaster 2024-04-08 kl. 16:19.
Citera
2024-04-09, 18:01
  #1448
Medlem
Jagerbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Det är lite rörigt.

Disney gör alla MCU-filmer men har inte rätt till alla Marvel-karaktärer. Sony äger Spider-Man och rättigheterna till alla karaktärer som ingår i Spider-Mans mikrouniversum.

Disney och Sony har haft en deal om att inkludera Spider-Man i MCU, men det gäller hittills inte Sonys övriga filmer om Spider-Man karaktärer som Venom, Kraven, Morbius, Madame Web, etc.

Tidigare var det ännu rörigare, när Fox ägde X-Men och Fantastic Four, men sen köpte Disney Fox. Därför finns det ännu ingen X-Men eller Fantastic Four-film som ingår i MCU.

Rörigt var förnamnet!
Oavsett så är Madame Web fullständigt usel på alla tänkbara sätt.
Citera
2024-04-09, 18:05
  #1449
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagerby
Rörigt var förnamnet!
Oavsett så är Madame Web fullständigt usel på alla tänkbara sätt.

Misstänkte det och kommer inte att titta på den, och inte heller på Kraven.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback