• 4
  • 5
2014-12-06, 17:07
Medlem
TemplarKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Man kan leva hela livet med apserger utan att veta det .
Man kan ha asperger i olika grader vissa har jätte tydlig asoerger och vissa märks det knappt på.
Om det inte vore asperger undrar jag vilken diagnos du ställer då asperger är den mildaste formen av autism.
Din beskrivning av bipolaritet är uppenbarligen ur 1 fall och du tror alla är så.
Jag har jobbat med bipolära barn och har en bekant vars syster är bipolär och din beskrivning är helt världsfrånvänd homeland målar bipolaritet bättre än dig.
Fast ts kan lida av impulskontroll och det kan medföra höga berg och djupa dalar som liknar bipolaritets svängiga humör.

Kan barn verkligen vara bipolära (tidigare manodepressiva)? För mig verkar det mycket underligt för att inte säga otroligt att man skulle ge barn den diagnosen. Deras personlighet är inte ens färdigutvecklad, så det måste betyda att "bipolaritet" är genetiskt vilket jag ställer mig skeptisk till.
Citera
2014-12-12, 10:34
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemplarKnight
Kan barn verkligen vara bipolära (tidigare manodepressiva)? För mig verkar det mycket underligt för att inte säga otroligt att man skulle ge barn den diagnosen. Deras personlighet är inte ens färdigutvecklad, så det måste betyda att "bipolaritet" är genetiskt vilket jag ställer mig skeptisk till.
De flesta psykiska sjukdommarna är genetiskt betingade.
En som har asperger löper otroligt mycket större risk att få barn som har asperger, adhd eller andra bokstavkominationer.
Man utvecklar bipolaritet i tonåren men det kan ligga latent till långt senare i livet.
Citera
2014-12-12, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
De flesta psykiska sjukdommarna är genetiskt betingade.
En som har asperger löper otroligt mycket större risk att få barn som har asperger, adhd eller andra bokstavkominationer.
Man utvecklar bipolaritet i tonåren men det kan ligga latent till långt senare i livet.

Det är en åsikt, de flesta idag inom verksamheten är eniga i att det finns flera olika komponenter och orsaker till störningar.
Däremot är ju medicinsk behandling för störningar alltid biologiskt inriktad.

För TS del finns anledning att söka hjälp om hans problem för honom själv verkligen upplevs som ett problem i livet.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in