2014-12-04, 10:29
Medlem
Någon som har en bra ide.
jag är medveten om att jag har satt mig i en djävla sits så jag behöver ingen predikan
utan endast bra o konkreta förslag.
jag har under en tid lyckats med att supa bort mitt jobb förhållande, blivit avstängd från arbetsförmedlingen
detta hade nog fortsatt om jag inte hade gjort ett misslyckat självmordsförsök, hamnade på psyk
som styrde upp behandling ,praktikplats o fick mig på fötter livet lekte jag är nu nykter skötsam osv
sen igår så kom brevet som jag hade förträngt kronofogden. tom jag förstår att man måste betala sina skulder men utmätning
med en ränta som bara ticka på, skulden är nu på ca 25000kr. det känns som om jag har försökt med allt frusen ränta låna pengar
men eftersom jag är arbetslös så är det kalla handen överallt eftersom jag också är körkortslös. så känns livet riktigt skit om jag
inte kan komma på ett sätt att ja mig ur det här Förslag??? Magnus
Citera
2014-12-04, 10:35
Medlem
Reevess avatar
Om du nu är nykter och skötsam, hur ser dina möjligheter ut för att söka anställning?
Citera
2014-12-04, 10:38
Hur ser dina förutsättningar ut? Nykter och skötsam är en bra grund. Hur är boendesituationen?
Citera
2014-12-04, 10:39
Medlem
Twatssons avatar
Förklara din situation för KFM, dom kommer förstå att om det inte finns några pengar att driva in så kommer de inte lägga ner tid på det heller. På så sätt kan du andas ut lite och fokusera på att söka jobb.

Sök jobb aktivt och när du så småning om lyckas landa ett jobb och har jobbat ett par månader så du kan bygga upp lite buffert så kontakta KFM och säg att du är beredd på att börja betala tillbaka. 250k är inte överdrivet mycket. Du kan vara skuldfri på 1-3 år beroende på hur mycket du tjänar/är villig att betala tillbaka.

Lycka till
Citera
2014-12-04, 10:42
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Förklara din situation för KFM, dom kommer förstå att om det inte finns några pengar att driva in så kommer de inte lägga ner tid på det heller. På så sätt kan du andas ut lite och fokusera på att söka jobb.

Sök jobb aktivt och när du så småning om lyckas landa ett jobb och har jobbat ett par månader så du kan bygga upp lite buffert så kontakta KFM och säg att du är beredd på att börja betala tillbaka. 250k är inte överdrivet mycket. Du kan vara skuldfri på 1-3 år beroende på hur mycket du tjänar/är villig att betala tillbaka.

Lycka till
Nu var det dock "bara" 25 lök han var skyldig. Men ändå bra tips.
Citera
2014-12-04, 10:46
Medlem
Elmheden jag väntar på tid hos arbetspsykologen för att försöka komma in någonstans där jag kan börja med lönebidrag. bor i lägenhet i en liten håla. försöker nu bara komma på fötter igen jag går på antabus så det starkaste som jag dricker är mjölk
Citera
2014-12-04, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mpso1234
Elmheden jag väntar på tid hos arbetspsykologen för att försöka komma in någonstans där jag kan börja med lönebidrag. bor i lägenhet i en liten håla. försöker nu bara komma på fötter igen jag går på antabus så det starkaste som jag dricker är mjölk

Inget att stressa över min vän, försök få dig ett jobb så har du nästan garanterat 2-5000kr kvar efter allt är betalt om du bor billigt, så betalar du bara av i 1-2 år, sakta men säkert!
Citera
2014-12-04, 10:58
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Nu var det dock "bara" 25 lök han var skyldig. Men ändå bra tips.

Ah mitt fel, 25 000kr klarar TS rätt fort om han bara lyckas få tag i ett jobb.
Citera
2014-12-04, 16:29
Medlem
Frågar samma som tidigare inlägg! Hur ser dina möjligheter ut att söka jobb? Har du någon utbildning eller liknande? Om du blivit avstängt från arbetsfömedlingen så borde dom väl kunna häva det om du är skötsam osv igen? Kan inte tänka mig att det är en avstängning på livstid?
Citera
2014-12-04, 19:27
Viljan bestiger berg så kämpa på. Skulden är väl inget att bli alltför orolig över. Som någon nämnde tidigare, kontakta kronkalle och förklara läget. Kommunikation löser mycket.

Som många andra skriver så är jobb viktigt, men se till att du mår bra också så att du inte hamnar "i skiten" igen. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in