Citat:
Ursprungligen postat av
hushlittledarling
Du bekräftar bilden av undersökningen ganska bra. + bilden av den förvirrade SD väljare som väldigt korkade.
1. Du är inte så god kolsupare själv. Du ser också ner på människor.
2. Om din flickvän föraktar islam, hur vet du att "de andra muslimerna" inte också ser ner på islam? Jag känner flera "muslimer", alltså de är födda i ett muslimskland och döms efter det här i Sverige, som föraktar islamism, terrorism. Precis som alla andra. Men här döms det som muslimer. Precis som du gör.
3. Om du gör din flickvän med barn och ni får blandbarn, så är du ju en av de där som SD föraktar. Hur känns det att rösta på ett parti som föraktar både dig och din flickvän?
Jag ska kanske precisera. För din kommentar är ganska befogad. Jag tar det på danska om det är lugnt:
Min erfaring er, at de muslimer, jeg kender - og det er en del - placerer sig solidt inden for den ideologiske sfære, der kan beskrives som fundamentalistisk og racistisk. Min erfaring er, at det varierer mellem folkegrupper. Således kender jeg mange kurdere, der er mere eller mindre afslappede i tilgangen til politiske spørgsmål, mens jeg kun kender to somaliere, der er det.
Min overbevisning er, givet både min personlige erfaring og min politiske viden om Somalias indenrigspolitiske problemstillinger, at der generelt set er en meget stor overrepræsentation af folk fra denne gruppe, der har voldsomt kvindefjendske, antidemokratiske og direkte fascistiske og racistiske holdninger. Og derfra slutter jeg, at Islam, som det udøves af somaliere generelt, ikke er acceptabelt. Og da der er variation over muslimske befolkninger hvad angår de problematiske træk, tænker jeg, at det knytter sig til dybere kulturelle former. Og derfor anser jeg, at de pågældende kulturer er problematiske. Overført til mellemmenneskelige relationer, finder jeg ingen videre sympati for folk, der eksplicit fremfører den kultur som ønskværdig. Jeg har f.eks. været tvunget under jorden, fordi min og min familjes sikkerhed var i fare, fordi der opstod rygter i det somaliske samfund om, at en somalisk pige havde fundet en "kuffar". Pludselig udsattes jeg for trusler fra folk, der intet kender til mig.
For at udfordre mine holdninger, har jeg deltaget i seminarier, der var arrangeret af diverse muslimske interesseorganisationer. Og jeg kan sige, at jeg ikke har ændret mine holdninger. Dermed ikke sagt, at jeg hader mennekser som sådan. Men jeg hader mange muslimer, fordi mange muslimer er menneskefjendske, racistiske og kvindeforagtende. Jeg har oplevet det. Min kæreste har oplevet det. Og jeg har mistet bekendte - min kærestes søster bl.a. - fordi de er blevet sendt "Hjem" og "bortgiftet" til fremmede (for dem) mænd. Min modvilje mod Islam har samme grund som min modvilje mod nazisme, f.eks.
Fun fact: Jeg kender 15 somaliere personligt og mange flere "perifært". Af disse er 2 bortgiftet, 1 er under dødstrussel fra familjen, 2 er i Somalia og slås for Al-Shabbab og
ingen af dem ønsker andet end sharia, bortset fra 2 stk.! Lav evt. en falsk facebookaccount med somalisk billede og navn, så kan du få adgang til religiøse fællesskaber. Du vil mindst sagt blive overrasket over hadet og foragtet for folk som dig og mig!
Edit:
Jeg var med til at starte et lektiehjælpsprojekt op, hvor vi forsøgte at samle unge fra en svag social baggrund op, så de kunne få gode rammer om deres studier. Her stødte vi på fire problemer:
1) Piger af arabisk eller (visse afrikanske) bagrunde blev
fysisk fjernet fra lokalerne af fædre og brødre!
2) Når der var drenge af samme baggrund, skulle der være forældre tilstede, fordi drengene ikke måtte være med kuffar alene.
3) Når der var piger uden forældre, sladrede drengene, hvorefter pigerne blev afstraffet.
4) Hverken piger eller drenge måtte modtage hjælp af kvindelige lektiehjælpere, hvilket vi ikke kunne efterleve.
Vi var nødt til efter forsøg til dialog at stoppe projektet, da forældrene modsatte sig så kraftigt.