2014-12-03, 23:12
Medlem
Borhemmas avatar
Köpte för några månader sen olika korvar på Taylor&Jones som hamnade i frysen. Nu undrar jag hur jag bäst tillagar dessa? Upptinade såklart
Citera
2014-12-03, 23:40
Medlem
Beror ju på vad det är för korv. Är det typ Lunna-Melle ska de kokas annars är det nog godast att steka för det mesta.
Citera
2014-12-04, 05:35
Bannlyst
grillat är godast, bara på.........
Citera
2014-12-04, 17:57
Medlem
Borhemmas avatar
Vill ju att den ska bli genomstekt, och jag tänker att det blir svårt att veta när den är klar.
Tillaga i ugn kanske? Eller stekpanna först, sen ugn?
Citera
2014-12-04, 19:54
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Jag gjorde korv hos taylor & jones för ett tag sedan i deras "korvskola". Då vill jag minnas att vi rekommenderades att steka på korvarna lite i stekpanna först för att härda skinnet lite varpå man kör vidare i ugn (eller varför inte på grillen). Hoppar man över stekmomentet så ökar risken för att korvarna spricker.
Citera
2014-12-05, 09:03
Medlem
Jag antar att det är färskkorv i svinfjälster. När jag handlade sån på T&J för ett år sedan typ så rekommenderade de att man ska köra dem i ugnen på 150°C. Efter tio minuter vänder man på korven och kör ytterligare tio minuter. Alltså 20 minuter totalt. Picka några hål i den först också.

Skulle säga att det är den mest idiotsäkra metoden även om det så klart går väldigt bra att steka också men då handlar det en hel del om handlag också.
Citera
2014-12-05, 18:41
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Jag antar att det är färskkorv i svinfjälster. När jag handlade sån på T&J för ett år sedan typ så rekommenderade de att man ska köra dem i ugnen på 150°C. Efter tio minuter vänder man på korven och kör ytterligare tio minuter. Alltså 20 minuter totalt. Picka några hål i den först också.

Skulle säga att det är den mest idiotsäkra metoden även om det så klart går väldigt bra att steka också men då handlar det en hel del om handlag också.

Lysande! Tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in