Hejsan,
jag köpte en dator på avbetalning för ett år sedan. Jag hade redan då en annat lån hos samma företag och de sa att det dåvarande lånet skulle betalas klart och därefter skulle den nya avbetalningen aktiveras.
Nu har jag betalat av den första datorn och tänkte att det var dags att betala för den andra. Men jag fick ingen faktura. Jag hörde av mig till låneföretaget och sa att jag inte fick någon faktura. Låneföretaget svarade att jag inte har något lån. Jag svarade igen och sa att jag visst har en lån och så angav jag numret på avtalet. Då får jag samma svar igen. Att jag inte har något lån kopplat till mitt personnummer och att jag skulle dubbelkolla om jag verkligen hade rätt information.
Så nu sitter jag här. Med en dator som inte är min. Vad ska jag ta mig till? Jag vill inte strunta i allt det här och sen om kanske några år få en faktura på flera tusen.
Någon som har några tips på vad jag ska göra? Vad har jag för skyldigheter som låntagare till exempel? Om de inte hittar mitt avtal vad finns det för något jag kan göra?
Mvh, Orolig