2005-09-17, 12:05
Medlem
Är bakfull som bara den och sugen på några citodon, typ 4-5 stycken. Är detta farligt? Tänkte främst på paracetamolen. Men eftersom jag i princip aldrig dricker då borde väl min lever palla det eller?
Citera
2005-09-17, 12:18
Medlem
Inte bra att blanda med alkohol, kan sluta andas, så vänta en stund tills alkoholen gått ur kroppen, om du vill vara på den säkra sidan...
Citera
2005-09-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emilieo
Inte bra att blanda med alkohol, kan sluta andas, så vänta en stund tills alkoholen gått ur kroppen, om du vill vara på den säkra sidan...

Jag tänkte främst på levern.. sluta andas gör jag nog inte har blandat tramadol+alkohol flera gånger utan problem.
Citera
2005-09-17, 12:24
Medlem
Klart att det inte är bra för levern, men det är ingen fara. Körde på citodon och alkohol varvat i en månad, gick till läkaren kollade levern, allt såg bra ut, så ska nog inte vara någon fara för dig om du inte haft leverproblem innan.
Citera
2005-09-17, 17:18
Medlem
Dagen efter?
Brukar du inte ta ett par alvedon dagen efter?

Det är inga problem om du inte är fortfarande skit full?
Jag skulle slänga i mig dom på momangen, ät dom och
lägg dig i sängen...
4st Citodon = 4st Alvedon i avseende Paracetamol.
Citera
2005-09-17, 17:57
Medlem
visslarens avatar
Jag tar alltid citodon dagen efter en fylla, brukar ta 3-4st + 10mg stesolid för o få bort ångesten. Oftast blir jag väldigt trött av denna kombo "dagen efter" men citodonen botar ju all huvudvärk och får en att slappna av lite. Om man fortfarande har mkt alkohol kvar i blodet så kan jag dock må illa av kodeinet. Detta gäller alla opiater dagen efter om man fortfarande har en viss promille. Skulle va kul och se vid vilken promille man slutar må illa när man blandar med en opiat. Det gäller iofs inte 1-2st citodon, men iaf 3 och fler.

Men allra oftast mår jag inte illa utan bara kanon, tar bort den värsta baksmälla.
Citera
2005-09-17, 19:04
Medlem
Jag tog 7 stycken, blev hur sänkt som helst.. synd att kodeinruset är så kort bara =/
Citera
2005-09-20, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av methodtwist
Jag tänkte främst på levern.. sluta andas gör jag nog inte har blandat tramadol+alkohol flera gånger utan problem.

Korkat resonemang. De flesta jonkare tar inte öd första gången, många klarar av att ta dextro+ett par groggar utan problem. Sen slår det till, beroende av faktorer som allmäntillstånd när det gäller hälsan, om man har någon infektion/virus i kroppen, vad man käkat, druckit, hur man sovit, andra mediciner i omloppet, tolerans etc etc. Finns miljoner saker och du kan aldrig veta om du klarar samma dos du gjort tidigare, vid ett nytt tillfälle.
Citera
2005-09-21, 01:12
Medlem
Whogivesme_hopes avatar
Varför...

Citat:
Ursprungligen postat av methodtwist
Är bakfull som bara den och sugen på några citodon, typ 4-5 stycken. Är detta farligt? Tänkte främst på paracetamolen. Men eftersom jag i princip aldrig dricker då borde väl min lever palla det eller?

... om du inte ens, som jag förstod när jag läste ditt inlägg... brukar ta piller... och är rädd om levern... varför ens tänka taken att börja pillertrilla på baksmällan... om du blir dålig, drick mindre... är jag elak nu...

Ett bra recept mot baksmällan är ... Benso... Xanor expvis. Ta 1-2 st/ rätt så svaga, när du kommer hem från krogen.. så mår du som en prins när du vaknar på morgonen... du har garanterat ingen ångest... och har du det... så ta 1 till.. det räcker nog för dig... om du inte är van vid fludder....

Ta väl hand om dig...
Citera
2005-09-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whogivesme_hope
... om du inte ens, som jag förstod när jag läste ditt inlägg... brukar ta piller... och är rädd om levern... varför ens tänka taken att börja pillertrilla på baksmällan... om du blir dålig, drick mindre... är jag elak nu...

Ett bra recept mot baksmällan är ... Benso... Xanor expvis. Ta 1-2 st/ rätt så svaga, när du kommer hem från krogen.. så mår du som en prins när du vaknar på morgonen... du har garanterat ingen ångest... och har du det... så ta 1 till.. det räcker nog för dig... om du inte är van vid fludder....

Ta väl hand om dig...

Jag brukar ta piller,både opiater och benso men jag hade bara citodon och var orolig över levern :P
Citera
2005-09-22, 00:38
Medlem
visslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whogivesme_hope

Ta väl hand om dig...

Ursäkta men vad hjälper benso mot skallebank? Bakfylla är ju inte bara ångest. Om man dricker ordentligt och missar att dricka de där litrarna med vatten innan man lägger sig så får man ofta huvudvärk när man vaknar och då är det ju mkt skönare att ta några citodon istället för alvedon eller annan receptfri värktablett.

Men visst jag brukar också ta benso mot baksmälla. brukar ta citodon till huvudvärken och nån benso mot ångesten eftersom citodon inte längre räcker för mig mot ångest. Men det gjorde det när jag var ovan vid opiater, då tog citodon bort all smärta, både psykisk och fysisk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in