Citat:
Ursprungligen postat av Protheus
Du håller inte på med musik själv va? Musik handlar inte om att vara mest teknisk, både Thåström och Dylan har gjort grym musik. Fan gör om gör rätt!
Gänget i Sonic Youth kunde ju inte så mycket teori och var inte så tekniskt duktiga, dock gjorde dem jävligt bra musik när det begav sig

.
Det jag tror du försöker säga är att ingen som gör bra musik kan vara talanglös? Det är just detta denna tråd handlar om. Eftersom musiksmak är subjektivt ber jag därför om din åsikt. Det finns kända stora artister som t.o.m sjunger falskt, det är brist på talang om du frågar mig, men likförbannat är det folk som lyssnar på dom och skulle alltså inte hålla med om att de var talanglösa.
Har redan skrivit att det inte handlar enbart om teknik (nä, det handlar faktiskt ingenting om teknik. Men jag tror det blir svårt att producera bra musik om det är första gången man lirar). Sista gången jag skriver det nu.
Håller med om att punkarna ofta suger. Det är som en grej att det ska låta lite banalt och dåligt och skränigt. Däremot kan jag ha förståelse för att många uppskattar deras texter.
Ett till förslag: KSMB