2010-06-08, 00:10
Medlem
Hirvis avatar
Sex Pistols är väl det enklaste valet.
Annars kanske Kurt Cobain som blivit känd som en MUSIKER han inte direkt var.
Citera
2010-06-08, 12:03
Medlem
Ilistes avatar
GG Allin, dräggpunkare som endast har gjort värdelös musik. Kanske platsar som en av de tuffaste frontmännen om inte annat.

Annars nominerar jag Nickelback. Måste seriöst vara det mest tråkiga och intetsägande jag någonsin har hört.. Med "inspirerande" texter om hur dum världen är och om alla bara kanske kunde hjälpa till så skulle allt bli så mycket bättre

Nickelback lämnar scenen i skam:
http://www.youtube.com/watch?v=P7F3O6WYfHQ
Citera
2010-06-08, 12:05
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protheus
Du håller inte på med musik själv va? Musik handlar inte om att vara mest teknisk, både Thåström och Dylan har gjort grym musik. Fan gör om gör rätt!

Gänget i Sonic Youth kunde ju inte så mycket teori och var inte så tekniskt duktiga, dock gjorde dem jävligt bra musik när det begav sig .
Det jag tror du försöker säga är att ingen som gör bra musik kan vara talanglös? Det är just detta denna tråd handlar om. Eftersom musiksmak är subjektivt ber jag därför om din åsikt. Det finns kända stora artister som t.o.m sjunger falskt, det är brist på talang om du frågar mig, men likförbannat är det folk som lyssnar på dom och skulle alltså inte hålla med om att de var talanglösa.
Har redan skrivit att det inte handlar enbart om teknik (nä, det handlar faktiskt ingenting om teknik. Men jag tror det blir svårt att producera bra musik om det är första gången man lirar). Sista gången jag skriver det nu.
Håller med om att punkarna ofta suger. Det är som en grej att det ska låta lite banalt och dåligt och skränigt. Däremot kan jag ha förståelse för att många uppskattar deras texter.

Ett till förslag: KSMB
Senast redigerad av wooten 2010-06-08 kl. 12:16.
Citera
2010-06-08, 12:39
Medlem
4thtimearounds avatar
Dylan talanglös? Hahahaha.
Citera
2010-06-08, 12:42
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thtimearound
Dylan talanglös? Hahahaha.
Du kan ju inte hävda att detta kräver någon massiv musikalisk talang? http://www.youtube.com/watch?v=dDEQPx1Lgqg
Citera
2010-06-08, 12:43
Bannlyst
Får man säga Britney Spears?
Citera
2010-06-08, 12:44
Medlem
4thtimearounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Du kan ju inte hävda att detta kräver någon massiv musikalisk talang? http://www.youtube.com/watch?v=dDEQPx1Lgqg

Nu förstår jag inte riktigt, du länkar till en video där Bob Dylan inte ens är med.
Citera
2010-06-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bit
Får man säga Britney Spears?

Självklart får man det, och jag är nog beredd att hålla med dig.
Citera
2010-06-08, 12:46
Medlem
wootens avatar
Citat:
Nu förstår jag inte riktigt, du länkar till en video där Bob Dylan inte ens är med.
Har du sett hela? Men visst, han är väl långt ifrån mest talanglös om jag ska vara ärlig. Bara grymt överskattad musikaliskt.

Annars kolla denna: http://www.youtube.com/watch?v=1vdYG8fMnLU
Senast redigerad av wooten 2010-06-08 kl. 12:50.
Citera
2010-06-08, 12:54
Medlem
4thtimearounds avatar
Citat:
Har du sett hela? Men visst, han är väl långt ifrån mest talanglös om jag ska vara ärlig. Bara grymt överskattad musikaliskt.

Annars kolla denna: http://www.youtube.com/watch?v=1vdYG8fMnLU

Vad fan vill du ha sagt med den första videon du postade? Snälla förklara det för mig.

Angående andra videon du postar så är han närmare 70 år gammal med åratal av missbruk bakom sig, klart han låter lite sliten.

Det du dock inte skriver är att han fortfarande vid 70 års ålder säljer ut konsert efter konsert jorden runt, och hans senaste skiva som han släppte förra året åkte direkt in på första plats på Engelska och Amerikanska skivtoppen. Han är den äldsta artisten någonsin som haft en listetta, det kräver inte talang menar du?
Citera
2010-06-08, 12:58
Medlem
wootens avatar
Citat:
Vad fan vill du ha sagt med den första videon du postade? Snälla förklara det för mig.

Angående andra videon du postar så är han närmare 70 år gammal med åratal av missbruk bakom sig, klart han låter lite sliten.

Det du dock inte skriver är att han fortfarande vid 70 års ålder säljer ut konsert efter konsert jorden runt, och hans senaste skiva som han släppte förra året åkte direkt in på första plats på Engelska och Amerikanska skivtoppen. Han är den äldsta artisten någonsin som haft en listetta, det kräver inte talang menar du?
Ok.. Visa mig en video där du anser att han visar prov på sin musikaliska förmåga istället.
Citera
2010-06-08, 12:58
Medlem
4thtimearounds avatar
Citat:
Ok.. Visa mig en video där du anser att han visar prov på sin musikaliska förmåga istället.

Ja, så fort du förklarat vad du menade när du postade den första videon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in